Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.9 td 55kw migająca kontrolka oleju

10 Lis 2010 06:58 10665 13
  • Poziom 9  
    Witam kolegów, bardzo prosił bym o pomoc, mam bardzo dziwny problem ze swoim golfikiem. Wczoraj gdy jechałem do domu to nagle zapaliła mi się kontrolka od oleju i od akumulatora a obrotomierz spadł do zera wszystko to działo to się na odpalonym silniku, więc myśląc że to jakaś grubsza awaria zjechałem na pobocze i zadz. po kolegę żeby mnie zaholował do domu. Po przyjeździe do domu obejrzałem sam. ze wszystkich stron nic się nie dzieje stan oleju jest optymalny i wszystko wydaje się ok, ale gdy odpalę silnik to zapalają się kontrolki od oleju i od akumulatora i również obrotomierz nie działa a przy dodaniu gazu kontrolka od oleju zaczyna migać. Bardzo bym prosił o pomoc kolegów. Bo ja nie mam zielonego pojęcia co mogło się stać. Czy może to są objawy uszkodzonej pompy oleju??
  • Poziom 20  
    Witam. Sprawdziłeś bezpieczniki?
  • Poziom 18  
    Po prostu padł alternator albo jego okablowanie,w td sygnał obrotów jest brany z alternatora i powiązany z kontrolką oleju i obrotomierzem.Napraw alternator a reszta usterek zniknie sama.
  • Poziom 9  
    bezpieczniki sprawdziłem wszystkie są w porządku. Jutro sprawdzę w jakim stanie jest alternator.
  • Poziom 37  
    Do alternatora dochodzą dwa cienkie przewody: niebieski kontrolki ładowania i czerwono-czarny - obrotomierz. Najczęstszą przyczyną jest obłamanie przewodu przy wejściu do wtyków. Wtyk, opócz tego na alternatorze, jest też na rozruszniku i także tam bywają kłopoty.
    Sam alternator wysiada najrzadziej (w takim wypadku). A czy pali sie kontrolka altka PRZED uruchomieniem silnika?
  • Poziom 2  
    Koledzy mam to samo !!! A po odłączeniu tych cienkich kabli (kostki) od alternatora wszystko znika z licznika co może być ??? dodam że kontrolki zapaliły się po wjechaniu w kałużę dwa dni temu !!! i do dzisiaj nie zginęły myślałem że gdzieś woda się dostała i to dlatego tak się dzieje ale coś za długo by ona wyparowywała.
  • Poziom 37  
    W wypadku Kolegi Betkot może być niestety powodem alternator: "przebicie" na uzwojeniach po zalaniu. Ale zawsze należy sprawdzić najpierw prostsze do roboty możliwości (przejrzenie czy przesuszenie jakąś suszarką kabli we wtykach, po ich rozpięciu), a na samym końcu dobieranie się do alternatora.
  • Poziom 2  
    Suszyłem alternator, i wszystkie kostki ale to i ta nic nie daje. Czy mogło się coś stać z alternatorem ??? I czy da radę jakoś to naprawić czy trzeba kupić nowy ???
  • Poziom 37  
    Można wymieniać części (może np. stojan - tak mi padł w Polo 86C) ale do Golfa 3 to już cenowo lepiej wychodzi kupić używany z zapewnieniem sprzedawcy, że sprawny. Ceny remontu są sporo wyższe niż używany, bo nie wiadomo co padło.
  • Poziom 42  
    Najpierw trzeba wziąć w rękę kontrolkę oraz miernik i dowiedzieć się co sie stało.
  • Poziom 2  
    koledzy doszedłem o co chodzi u mnie po prostu są już za krótkie szczotki na regulatorze popuściłem regulator i docisnąłem go w dół i skręciłem na jakiś czas będzie działało ale trzeba będzie to zrobić tak jak należy. Mam pytanie czy można same szczotki wymienić czy trzeba cały regulator ??
  • Poziom 9  
    zarówno przed uruchomieniem silnika jak i po uruchomieniu silnika palą się kontrolki tylko po uruchomieniu silnika kontrolka od oleju zaczyna migać, ale stan oleju jest. Zmierzyłem napięcie jest w granicach 11.25 więc chyba to wina alternatora. Rozebrałem alternator, jutro przy okazji kupie łożyska i wymienię, bo trochę ciężko chodzą. Wymienię też szczotki bo już trochę zdarte są.
  • Poziom 9  
    udało się golfik śmiga. przyczyną były wytarte szczotki na regulatorze napięcia.