Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicja+gaz Jakie świece?

02 Paź 2004 14:10 23954 32
  • Poziom 18  
    Witam
    Mam pytanie do użytkowników samochodów zasilanych gazem,jakie zastosować swiece do sam. Skoda Felicja z silnikiem MPI.Powinny być jakieś specjalne do gazu czy zwykłe?Jaka powinna być przerwa na takich świecach?Do tej pory jeżdziłem na zwykłych ale ostatnio dziwnie sie samochód zachowuje(po odpaleniu rano zaczyna przełączać a to na gaz a to na benzynkę-bez dotykania pedału gazu aż w końcu przełączy się na gaz).Dopiero jak pochodzi trochę to wszystko wraca do normy tj.przełącza na gaz dopiero przy ok.2000 obrotówZastanawiam się czy to nie jest wina niewłaściwych świec .Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
    Pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Posiadam też fele1.3mpi+lpg i stosuję świece typowe skodowskie typS 101000049AC narazie bez problemu.Można oczywiście zmniejszyć przerwę na elektrodach.Co dotyczy przełączania się benz.na gaz to może być wina sterownika gazu, ale przy falujących obrotach w granicy 2000 jażeli masz ustawiono przełączanie na opadające obroty to może się samo przełączać.A jak tam wygląda przepustnica.. :?:
    Pozatym czy masz zamontowane wszystkie emulatory i czy pracują ok.
  • Poziom 18  
    Witam
    Mój problem występuje po uruchomieniu zimnego silnika,przy obrotach ok800-1100, instalacja ustawiona jest na przełączanie na gaz przy obrotach ok.2000 opadające.Po pewnym czasie wszystko jest ok tylko jak jes zimny jest problem,i wydaje mi się że ostatni za dużo spaliła mi gazu.Co do emulatorów to nie wiem bo się nie znam, wiem ze do tej pory było OK.Przeputnica czyściuteńka.Ile powinna wynośc przerwa na świecach przy LPG?
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam
    Świece tylko polecane przez producenta. Koniecznie jednoelektrodowe. Masz problem z wolnymi obrotami na biegu jałowym przy zimnym silniku. Można zajrzeć do przepustnicy i wyczyścić ją oraz wymienić filterek gazu. Możliwe że konieczna jest też wymiana filtra powietrza i regulacja instalacji LPG, a także spuszczenie nagaru z parownika.
  • Poziom 12  
    Skorzystaj ze świec firmy NGK przeznaczone do twojego modelu naprawde dobre i sprawdzone!!! 8)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 18  
    Witam
    Wolne obroty są stabilne tylko w chwili gdy następuje przełączanie następują wachnięcia,na zimnym silniku uruchamia się ssanie więc obroty są w okolicach 1100-1300 i tu zaczynają się schody bo BEZ RUSZANIA CZEGOKOLWIEK instalacja przełącza się na gaz(i wtedy obroty nieco spadną by po chwili się ustabilizować),po kilku sekundach przełączy się znów na benzynkę i tu znów jest wachnięcie obrotów (ale to chyba normalne)i znów stabilizacja.Po 3 do 5 takich przełączeniach samochód ustawia się na benzynę by po osiągnięciu obrotów 2000 przełączyć się na gaz(czyli prawidłowo)Dodam jeszcze że jako wskażnik na czym pracuje silnik mam diodę która :albo pali zielono-gaz albo czerwono-benzyna ,a zdarza się iż jest to kolor pomarańczowy .Czy to jest jakiś stan pośredni?trochę benzynki i trochę gazu?Instalacja ma 4 miesiące więc nie sądzę aby to był filtr gazu,pozostałe filtry nówki,przeputnica (już pisałem)czyściuteńka ,sam czyściłem.
    Czy ktoś mi powie jaka powinna być przerwa na świecach?
    Może to tylko o to chodzi ,dawno tam nie zaglądałem świece mają przejechane ok.8000km.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Do lpg stosuje sie świece zalecane przez producenta.W razie kłopotów można zminiejszyć przerwę o 0,1-0,2mm.A do świec przy zasilaniu lpg radzę zaglądać częściej bo jak zapłon zaszwankuje może wystąpić strzał i mogą być problemy.To samo dotyczy regulacji i kontroli instalacji gazowej pod kątem składu mieszanki.Pozdr..
  • Poziom 15  
    Andzrzej napisał:
    Witam
    Mam pytanie do użytkowników samochodów zasilanych gazem,jakie zastosować swiece do sam. Skoda Felicja z silnikiem MPI.Powinny być jakieś specjalne do gazu czy zwykłe?Jaka powinna być przerwa na takich świecach?


    Do zagazowanej Felicii (zarowno 1.3BMM-136B jak i 1.3MPI-136M) polecam bardzo dobre i sprawdzone przez wielu uzytkownikow Felicii swiece NGK BKR6ES. Szczelina 0,7-0,8mm (0,7 jesli dany silnik ma tendencje do strzalow).

    Nie kupuj jakichs Briskow czy innych dedykowanych do gazu, bo to tylko chwyt marketingowy. Tak samo nie polecam do zagazowanej Felicii swiec z wieloma elektrodami zewnetrznymi.
  • Poziom 18  
    Jeżeli chodzi o przerwę na świecy, to należy stosować taką jaką zaleca producent danej świecy.

    Co do Skody, to z własnego doświadczenia ( na przełomie ostatnich 10-ciu lat Favorit i dwie Felicje) miałem zamontowane świece Bosch'a wieloelektrodowe. Do Felicii MPI założyłem świece Brisk DR15TC. W rzadnym z tych samochodów nie miałem większych problemów z jazdą na LPG.
    Nie mam doświadczenia ze świecami NGK , (a wszyscy je polecają) po za ceną
    NGK 20zł/szt, a Brisk 7zł/szt.

    W twoim przypadku przyczyną usterki jest prawdopodobnie źle ustawiony próg przełączania z benzyny na gaz, albo uszkodzona centralka do gazu.

    II sprawa czy po czyszczeniu przepustnicy wykonałeś jej adaptację?

    Pozdrawiam :wink:
  • Poziom 18  
    Wiatm
    Adaptacja przepustnicy po jej czyszczeniu .Nie bardzo wiem o co chodzi ,domyślam się że o zresetowanie komputera które wykonałem poprzez odłączenie akumulatora.Próg przełączania ustawiony jest poprawnie ,problem o którym piszę występuje TYLKO rano(lub po długim postoju sam.) i tylko przez chwilę ,potem jest wszystko jak należy tzn.sam.uruchamia się na benzynce i po osiągnięciu ok 2000 obrotów przechodzi na lpg.Przy ponownym uruchamianiu samochodu nie ma już w/w problemu (do następnego ranka).
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Wspomniałeś ,że instalacja ma cztery miesiące, więc nalażałoby ten problem zlecić gazownikowi jako ewidentną wadę w działaniu instalacji.

    Co do adaptacji przepustnicy, to oczywiście,że należy to wykonać po czyszczeniu i nie wystarczy zdjęcie klemy. Wpisz w polu " szukaj " słowo przepustnica, adaptacja lub nawet Felicia, a zobaczysz jak szeroki to temat.
    Może to właśnie przepustnica powoduje w Twoim aucie takie objawy :idea: :?:

    Pozdrawiam :bye:
  • Poziom 39  
    wal do gazioli, twoja centralka jest aut, robiłem identyczny przypadek(opinia firmy: zimny lut na wejściu sygnału obrotów)
  • Poziom 18  
    Witam
    Oczywiście zdaję sobie sprawę że instalacja jest na gwarancji ale przed pojechaniem do gazowników chciałem się upewnić że nie jest nic uszkodzonego w aucie.Instalacja ma ok 4 mieś. i ok 6000 tys km,problem z przepustnicą wystąpił niedługo po założeniu gazu,czyli przez około 3 mieś wszystko było OK aż do ...
    Dziś byłem u gazowników coś tam posprawdzali,komputer podpięli,coś tam powprowadzali i powiedzieli że coś było nie tak z kątem przepustnicy
    ( :wink: )oraz są "złe odczyty z sondy lambda".
    Narazie jest jak jest mam pojeżdzić i zobaczyć co się dzieje,jak będzie źle to samochód mam zostawić na noc coby rano sami się przekonali jak to wygląda.
    Zobaczymy.O dalszych mych losach napewno poinformuję.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Powiedz w zakładzie gdzie zakładałeś gaz żeby Ci przepięli przewód "impulsu" z cewki na sygnał obrotomierza!
  • Poziom 18  
    Witam
    Rzeczywiście gazownicy przepięli się z impulsem z cewki do komputera samochodowego ponoć wnosiły się jakieś zakłucenia.
    Narazie jest dobrze jakby coś się działo to dam znać.
    Dziękuję wszystkim za cenne rady i sugestie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Odpowiedzcie mi na jedno pytanie, a mianowicie jakie w końcu są "oryginalne" świece do Felicii, bo ja przy wymianie widziałem NGK, ale wieloelektrodowe. Takie były oryginały, a teść kiedy pojechał na zmianę to mechanik chciał mu dac świece NGK, ale V-Line (źle działające na gazie). Powiedział, że chce normalne i ten poszukał i znalazł oryginały (robione przez NGK, ale dla VW, Seata i Skody - w oryginalnym ich opakowaniu).
    Były na pewno wieloelektrodowe i za kpl zapłacil 80zł.
    jakie więc sa oryginalne świece (jedno czy wieloelektrodowe) no i jakie Wy polecacie?
  • Poziom 18  
    mkaminski100 napisał:
    Odpowiedzcie mi na jedno pytanie, a mianowicie jakie w końcu są "oryginalne" świece do Felicii



    Jeżeli chcesz dobre świece, to poczytaj instrukcję obsługi lub podjedź do najbliższego sklepu z częściami do Skody i zapytaj. U nas polecają czeskie świece Brisk w naprawdę przyzwoitej cenie, oczywiście możesz kupić świece NGK, które wszyscy polecają, ale...jeżeli nie widać różnicy, to po co przepłacać....:D. Ja w swoich skodach miałem początkowo Boscha, potem Brisk, i nie miałem najmniejszych problemów. Obecnie jeżdżę Citroenem i też założyłem te świece, nawet te same co do Felicii (chyba DR15TC...).Mam zamontowany gaz i na tych świecach jeszcze mi nie strzelił, ale od razu zmniejszyłem przerwę na elektrodach świecy, przejechałem już na nich około 15tys.


    http://www.brisk.cz

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Polecam świece DENSO.Dobrze sprawują się się w zagazowanej Feli.

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Mam 1.3MPI i gaz od 50kkm (Lovato+AL700, bez emulatora wtryskiwaczy bo w Felicii nie potrzebny). Swiece Brisk jednoelektrodowe sa OK ale bardziej preferuje Championy RC89PYC, ostatnio zamontowalem Champion RC89YC (8zl/szt) i tez jezdzi poprawnie i pali tak jak zawsze. Jezdzilem tez kilka tysiecy na Briskach wieloelektrodowych i tez nie moge narzekac.
    Na pewno z daleka od Boscha wieloelektrodowego (jednoelektrodowe nie lepsze). A NGK na pewno dobre jakosciowo ale drogie a na gazie i tak lepiej wymieniac swiece co 15-20tys km

    pozdr
  • Poziom 20  
    mkaminski100 napisał:
    teść kiedy pojechał na zmianę to mechanik chciał mu dac świece NGK, ale V-Line (źle działające na gazie).

    Pierwsze słyszę żeby V-line źle działały na gazie. Wszystkie NGK to bardzo dobre świece, zwłaszcza do gazu. Zawsze polecałem i montowałem te świece i jeszcze nie miałem reklamacji. Trzeba tylko dobierać świece według katalogu, jeśli zalecane są trzyelektrodowe to takie stosujemy. Odradzam wszelkie produkty boscha, eyquemy ładnie wygladają ale takie sobie, iskra taka sobie,bez rewelacji, champion jest dobry ale NGK sprawuje się lepiej. Nie ma sensu kupować super drogich świec ale też nie ma co na siłę oszczędzać. Dobra świeca ułatwi rozruch, poprawi i zmniejszy zużycie paliwa czy gazu. Zwłaszcza jeśli jeździmy na gazie to nie należy kupować byle czego.
  • Poziom 18  
    Jestem ostatnio wielkim zwolennikiem swiec ISKRA GAZ. Sa dwa razy tansze od NGK, samochodz chodza na nich bez najmniejszych problemow.
    Oczywiscie mozna wybrac jak ktos ma za duzo pieniedzy NGK , DENSO, Championy tez sa przywoite.

    Iskra wypuszcza nowz rodzaj swiec U-Super jest to , tak wzglada z krotkiego opisu odpowiednik swiec NGK z serii V-Line.

    Polecam internetowy katalog swiec Iskry
    http://www.iskra-kielce.pl/szukaj.php
  • Poziom 20  
    Nie uważam żeby Iskry były złymi świecami, mają taką jakość za jaką się płaci a są o niebo lepsze niż bosch. Bardziej z ciekawości testowałem gazowe, na silnikach starszej generacji zupełnie się nie sprawdziły i nie jest to tylko moja opinia, w nowszych samochodach nie sprawdzałem. Po prostu uważam, że na niektórych rzeczach nie można oszczędzać bo to się na dłuższą metę nie opłaca. Co jeszcze ujdzie na benzynie na gazie już nie. Pamiętajmy że gaz wymaga znacznie sprawniejszego układu zapłonowego.
  • Poziom 18  
    Powiedz mi na jakich starszych samochodach Iskra się nie sprawdział.
    Zakładałem do Polenzów, FSO, starych gfolfów i innych rupieci VW jak choćby Jetta i nie było najmniejszych problemów. Jezeli chodzi o lepsze marki to zakładałem do Volvo, zadnych p[roblemów nie ma. Inna kwestią jest prawidłowy dobór swiec Iskry, trzeba być tutaj uwaznym i zawsze zajrzeć do katalogu a nie robić tego na oko (nawet jak oko ma 50 lat doświadczenia). Chętnie zobaczyłbym wyniki z hamowmni na świecach paru firm, to jest jedyne miarodajne porównanie.
    Nie bedę się spierał która świeca lepsza bo kwestia subiektywna natomiast jedno nie ulega wątpliwości stosunek cena/jakość jest zdecydowanie na korzyść Iskry a nie NGK.

    A tak z ciekawości po ile kupujesz NKG, ja w hurtowni po rabatach kupuje Iskry gazowe średnio po 25 zł(za 4 sztuki).
  • Poziom 21  
    Witam.
    Ja bym załozył swiece marki Iskra.
    Nigdy nie miałem z nimi problemu.
    Do lpg zmniejszył bym odstep o 0,1-0,2mm.
    zawsze mozna troche poeksperymentowac np.na nastepna wymiane załozyc Iskra Gaz i porównac.
    W samochodzie z lpg trzeba zmniejszyc przebieg swiec do 1500km i napewno nie bedzie niespodzianek to samo z kablami zapłonowymi.
  • Poziom 20  
    encore napisał:
    Powiedz mi na jakich starszych samochodach Iskra się nie sprawdział.
    Zakładałem do Polenzów, FSO, starych gfolfów i innych rupieci VW jak choćby Jetta i nie było najmniejszych problemów. Jezeli chodzi o lepsze marki to zakładałem do Volvo, zadnych p[roblemów nie ma.

    A tak z ciekawości po ile kupujesz NKG, ja w hurtowni po rabatach kupuje Iskry gazowe średnio po 25 zł(za 4 sztuki).

    Za świece płacę różnie, zależy od hurtowni ale standardowy rabat jest 30% od ceny detalicznej chyba wszędzie.
    Właśnie zakładałem do takich rupieci jak piszesz. Dziwne było to, że zwykła iskra dawała radę a gazowa nie. Zawsze proponuję NGK bo muszę dbac o klienta, założę i boscha ale po co? Żeby później taki burak zatankował nie wiadomo co i po przejechaniu 30 tys. na jednych świecach obmawiał mnie i odbierał mi klientów? Iskry są dobrymi świecami ale dla mądrych ludzi, trzeba wiedzieć kiedy zmienić. Niestety nie do każdego samochodu są w ofercie. Spróbuj dobrać iskry do volvo, silnik B18U. W katalogu są, jak najbardziej! Tylko w tym silniku ich żywotnosć wynosi 5 tys bo nie pasują! Po prostu volvo wymaga swiec z dłuższym stożkiem izolatora, NGK ma takie - ZGR5B. Jeśli biorę katalog NGK to wiem, że dobiorę świece, przy Iskrach nie zawsze tak jest. Troche tego tematu przerzuciłem bo zajmuję się głównie elektryką i swoich faworytów mam. Podkreślam - iskry nie są złymi świecami ale nie wszystko da się sprowadzić do ceny. Ja wolę rzeczy droższe ale pewniejsze.
    "Opiekuję" się Jettą 1,8 kolegi, maszyna ma na liczniku co najmniej 800 tysięcy bez remontu silnika, dziwne że jeszcze żyje. Silnik pracował na różnych świecach, najczęściej nie droższych niż 40 zł za komplet. Namówiłem kolegę na NGK V-1(komplet w detalu ok 80 zł) i jeśli wymienia to zawsze na te świece i jest zadowolony. Skończyły się kłopoty z paleniem w zimie i z przepałami po 15 litrów gazu.
  • Poziom 18  
    cjr napisał:
    Spróbuj dobrać iskry do volvo, silnik B18U. W katalogu są, jak najbardziej! Tylko w tym silniku ich żywotnosć wynosi 5 tys bo nie pasują! Po prostu volvo wymaga swiec z dłuższym stożkiem izolatora, NGK ma takie - ZGR5B.


    Prosze bardzo oto odpowiednik SFE65LRS, świeca z wydłużonym stożkiem.
  • Poziom 20  
    :cry: niestety, z pozoru podobne ale brakuje ok. 2mm na długości, nawet dokładne dobranie ciepłoty świec nie pomaga. Temat dokładnie przerobiony w 2003 roku. Świece musiałem po prostu wymienić po kilku tysiącach kilometrów bo doszło do wypadania zapłonów.
  • Poziom 18  
    Dzięki za odpowiedź, ale niestety nadal nie wiem czy do Felicii są proponowane jedno czy wieloelektrodowe świece. Teść oryginalnie miał założone wieloelektrodowe i silnik od początku nie pracować stabilnie. Drgania są dość duże, choć silnik pracuje w miarę normalnie. Jego auto to Felicia 1.3 MPI 2000r (cewka na kasecie).Teraz zapłacił 80zł za kolejny komplet świec NGK, wieloelektrodowych. Jakie są więc zalecane wg producenta, bo już sam nie wiem. Rozumiem, że najlepsze oryginalne, ale wiele osób twierdzi, że wieloelektrodowe nie sprawują się zbyt dobrze, zresztą sam to sprawdziłem na swoim Fiacie, jednak takie są oryginalne.
    Co do producentów to chyba tylko Opel toleruje Bosha, reszta jednak narzeka. Iskra jest dobra, ale wiele osób twierdzi, że jest mało trwała i po 15.000km jest wypalona. Jeśli chodzi o Brisk to słyszałem o kilku przypadkach upalenia się kawałka świecy i uszkodzeniu zaworów. Najwyżej jednak oceniane są NGK i Champion. Ja sam używam NGK w Fiacie Tipo i jestem bardzo zadowolony. Co do V-Line NGK to moi znajomi po wielu próbach stwierdzili, że jednak V-Line zachowuje się gorzej przy gazie. Nie jest to oczywiście wyznacznik, ale wiele aut chodzi troszkę gorzej (wcale nie źle). Dlatego wybrałem normalne, bo skoro są dobre to co mogą dać więcej mi wersje V-Line?