Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja pompy wtryskowej w Mercedes 220D typ 123

04 Paź 2004 19:40 20844 19
  • Poziom 10  
    Poszukuje informacji na temat:
    Jak wykonac poprawnie regulacje konta wtrysku pompy w Mercedes 220D.

    Bede wdzieczny za wszelakie wskazowki dotyczace tego problemu.
  • Poziom 26  
    Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze.

    To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra.
    W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym silnika, na kole z podziałką musi być odczyt - 27 st / minus 27 stopni, przed punkyrm 0 /.

    Ten pomiar należy wykonać kilka razy i aby nie kręcić silnika po 2 razy, aby uzyskać wtrysk na 1 -wszym cylindzrze, to można go cofać o ok. 0,5 obrotu do tyłu i znowu szukać momentu wtrysku / - 27/.
    Jeśli jest inny wynik, trzeba przestawiać pompą wtrydkową.

    Pozdrówka. jeśli jeszcze coś nie jasne proszę pytać.
  • Poziom 10  
    Stefanek1 napisał:
    Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze.

    To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra.
    W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym silnika, na kole z podziałką musi być odczyt - 27 st / minus 27 stopni, przed punkyrm 0 /.

    Ten pomiar należy wykonać kilka razy i aby nie kręcić silnika po 2 razy, aby uzyskać wtrysk na 1 -wszym cylindzrze, to można go cofać o ok. 0,5 obrotu do tyłu i znowu szukać momentu wtrysku / - 27/.
    Jeśli jest inny wynik, trzeba przestawiać pompą wtrydkową.

    Pozdrówka. jeśli jeszcze coś nie jasne proszę pytać.


    no tak :)
    wszystko spoko, tylko wyjscie z pompy daje bardzo maly menisk, ciezko zauwazyc poczatek wtrysku

    i tu pytanie, czy maksymalny menisk to jest rowniez gorowanie tloka 1 cylindra?

    jaki kat ma wal korbowy w momencie gorowanie 1 tloka

    a poza tym, czy sa jakies metody rozpoznania zlego wyregulowania pompy? zbyt wczesnego lub opuznionego wtrysku?
    tu jest taka sytuacja ze samochod strasznie sie muli.
    pozatym chce tam pogrzebac i sprawdzic czy to jest dobrze ustawione.
    :)
  • Poziom 11  
    prawilnie zdaje sie to powinno wkręcic kapilare bądz kawałek przewodu wygiętego wpostaci chaczyka [ i obciętego ] nie jestem pewien czy nie należy wyjąć zawór zwrotny , regulacji podlegają takze sekcje [ czy równo dają ] menzurki na przewody i kręcićpompą a następnie porównać zawartosc naczyń przedtem należało by sprawdzić wtryski czy mają takie same ciś. otwarcia i czy nie kroplą ...a co sie tyczy kręcenia w lewo silnikiem z łańcuchem to mam własne zdanie i nie polecam wykonywania tej operacji wogóle
  • Spec od samochodów
    Wamatorskich warunkach nie do zrobienia, najpewniej na lampę
    stroboskopową.Przedtem należy sprawdzić wtryskiwacze.
    Silnik będzie się też mulił jeżeli filtr paliwa zapchany.
  • Poziom 10  
    art0 napisał:
    ...a co się tyczy kręcenia w lewo silnikiem z łańcuchem to mam własne zdanie i nie polecam wykonywania tej operacji wogóle


    moglbys rozwinac ten temat....?
  • Poziom 10  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Wamatorskich warunkach nie do zrobienia, najpewniej na lampę
    stroboskopową.Przedtem należy sprawdzić wtryskiwacze.
    Silnik będzie się też mulił jeżeli filtr paliwa zapchany.

    W amatorskich warunkach nie do zrobienia........ czemu?
    Moze jest jakis standardowy sposob ustawienia pompy przy odpowiednim kacie walu silnika, bez uzycia kapilary.
    A w jaki sposob wykozystac lampe stroboskopowa?
    wyzwalac ja jakims impulsem?
  • Spec od samochodów
    Taką lampę stroboskopową mają właśnie w warsztacie.
  • Poziom 26  
    Aź mnie ciarki przechodzę jak ktoś pisze że tego się nie da zrobić w amatatorskich warunklach.
    Da się , da się, kochani. tylko trzeba chcieć.
    JESZCZE RAZ ?

    1. Odkręcasz rurkę wysokiego cisnienia z pompy wtrysk. tą która idzie na pierwszy cylinder.
    2. Oczyszczasz np, czystą szmatką niepotrzebne paliwo, na wystającej części pompy tam gdzie jest otworek przez który wychodzi paliwo na rurkę, którą odkręciłeś.
    3.Zrób sobie tam dobre światło, aby zabaczyć moment podnoszenia się paliwa w tym otwarku na pompie / nie odkęcasz nic poza rurką, żadnych zaworów zwrotnych/
    4. Znajdujesz takie położenie wału korbowego w którym zobaczysz moment podnoszenia sie paliwa w miejscu jak wyzej.
    5.Moment początku podnoszenia sie paliwa - będzie początkiem wtrysku 1 cylindra.

    No chyba proste.

    O jakich stroboskopach tutaj piszecie ?
    Jedz do warsztatu z napisem 'Mercedes' i opowiedz to co napisałem wyzej, tylko fachowcowi, nie jakiemuś siuskowi to ci potwierdzi sluszność tego ustawienia.

    Jeszcze uwaga, Można wktęcić tak jakąs kapilarę albo uciąć ok 5 - 10 cm wygiąć ok 2 cm na końcu,ws kształcie haczyka, jakąś niepotrzebną rurkę i tam wkręcić. Moment puszczenia pierwszej klopli paliwa / z tej rurki / będzie początkiem wtrysku pierwszego cylindra.

    Pozdrawiam,życząc sukcesów
  • Poziom 26  
    dither napisał:
    Stefanek1 napisał:
    Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze.

    To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra.
    W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym silnika, na kole z podziałką musi być odczyt - 27 st / minus 27 stopni, przed punkyrm 0 /.

    Ten pomiar należy wykonać kilka razy i aby nie kręcić silnika po 2 razy, aby uzyskać wtrysk na 1 -wszym cylindzrze, to można go cofać o ok. 0,5 obrotu do tyłu i znowu szukać momentu wtrysku / - 27/.
    Jeśli jest inny wynik, trzeba przestawiać pompą wtrydkową.

    Pozdrówka. jeśli jeszcze coś nie jasne proszę pytać.


    no tak :)
    wszystko spoko, tylko wyjscie z pompy daje bardzo maly menisk, ciezko zauwazyc poczatek wtrysku

    i tu pytanie, czy maksymalny menisk to jest rowniez gorowanie tloka 1 cylindra?

    jaki kat ma wal korbowy w momencie gorowanie 1 tloka

    a poza tym, czy sa jakies metody rozpoznania zlego wyregulowania pompy? zbyt wczesnego lub opuznionego wtrysku?
    tu jest taka sytuacja ze samochod strasznie się muli.
    pozatym chce tam pogrzebac i sprawdzic czy to jest dobrze ustawione.
    :)


    zapomniałem dodać:
    Wyjaśniam ci jeszcze że górne położenie tłoka 1 cyl to 0 stopni na podziałce na wale z przodu silnika/ jest tam z boku takie ucho do odczytu/
    I jeszcze ktopś napisał nie kręcić wałem w lewo, bo łańcuch, to tatalna bzdura. Z pod mojej ręki wyszło wiele takich silnikółw i mówię to z całą odpowiedzialnością.

    Są sposoby ustawiania pompy na słuch albo na spaliny, ale tego nie polecam.
    Ale generalnie :
    1.Wtrysk za póżny; spalanie ciche,dym nienieski.
    2.wtrysk za wczesny: spalanie głośne /walenie w tłok/ , dym czarny.
    Pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    steczow napisał:
    dither napisał:
    .

    Czy ty nie pomysliłeś forum?? ?? ?? To forum to czysto elektryczne/elektroniczne, a ty wyskakujesz tu z pompa wtryskowa od starego mercedesa!!! jeszcze jakby to było od nowego samochodu w którym sa róznego rodzaju elementy elektroniczne to bym się nie zdziwił!!! Ale tam w w123 jest sama mechanika !!!


    Jak wiesz jast kategoria USTERKI SAMOCHODY i mogę w niej zadać pytanie jakie chcę, jeśli ktoś odpowiada, toświadczy o jego uprzejmości, a o a Tobie co świadczy? Jeśli ci nie pasuj - nie czytaj

    Jeśli bym zapytał czemu mi nie świeci kierunkowskaz w fiacie 126P to już by było OK? faktycznie chyba tak, bo kierunkowskaz zasilany jest prądem :)))
    pozdro.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Acha, przy tej pompie jest taki kabelek.
    Nie wiem zabardzo do czego on służy?
    Może ta pompa jest regulowana elektronicznie?
    Może potrzeba do niej jakiś sterownik podłączyć by wyregulować kąt wtrysku.

    :))

    CIAO!!
  • Poziom 26  
    Witam.
    Do autora, nie napisałeś jakie są efekty Twojej pracy ??? i czy otrzymana od nas pomoc, odniosła skutek.

    Pozdr.
  • Poziom 10  
    Stefanek1 napisał:
    Witam.
    Do autora, nie napisałeś jakie są efekty Twojej pracy ??? i czy otrzymana od nas pomoc, odniosła skutek.

    Pozdr.


    WITAM.
    Wyregulowałem tą pompę.
    Puki co silnik chodzi, jak chodzil.
    Nie zauważyłem dużej różnicy.
    W każdym bądź razie pomoc na forum była znaczna.
    :) DZIEKI

    Powiedz mi jeszcze jak możesz czy dym o którym pisałeś w poprzedniej odpowiedzi pojawia się przy zapłonie czy siągle przy pracy silnika?

    A spalanie głośne tu masz na myśli specyficzne disel-owskie klekotanie?
    Faktycznie słychać ten dźwięk, lecz przy większych obrotach tj. po 1000 (tak na ucho) i wyżej klekotanie cichnie.
    Pozdrawiam
    TNX
  • Poziom 26  
    Ten dym to na spokojnie obserwujesz po zapaleniu silnika na wolnych obrotach, jak przygazujesz jest bardziej intensywny, jak pisałem:
    1. za wczesny, dym czarny, głośne spalanie, motor mocniejszy, będzie się więcej grzał.
    2. za póżny, dym niebieski, cichszy, motor słabszy.
    Oczywiscie warunek taki: muszą nie lać wtryskiwacze i być szczelny silnik / nie brać oleju /

    Pozdr.
  • Poziom 10  
    Wiec z tego co czytam, to wszystko jest ok.
    Dym po uruchomieniu silnika jest niewidoczny - w normalnych temperaturach, a teraz w zimie to jest bialy :)
    silnik jest caly czas ponizej 80*C
    Wiec wyglada na to ze jest spoko.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam chciałbym odnowić temat chodzi mi dokładnie jak powinien byc ustawiony wał korbowy, wałek rozrządu i pompa wtryskowa w merolku 207 D 2,4 bo nie bardzo wiem jak włożyć teraz pompe ile stopni na wale korbowym itd bardzo bym prosił o pomoc z góry dziękuje
  • Poziom 26  
    mateoo21 napisał:
    Witam chciałbym odnowić temat chodzi mi dokładnie jak powinien byc ustawiony wał korbowy, wałek rozrządu i pompa wtryskowa w merolku 207 D 2,4 bo nie bardzo wiem jak włożyć teraz pompe ile stopni na wale korbowym itd bardzo bym prosił o pomoc z góry dziękuje

    Musisz spojżec parę postów wyżej, napiasłem własnie o tym ustawieniu.
    Pozdr.