Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1.9d, 2003r - wycieraczki

18 Gru 2010 22:20 9767 12
  • Poziom 15  
    Witam
    W aucie nie działają wycieraczki przednie, tylna i spryskiwacze szyb. Jest tu moduł BSI w kokpicie nad nogami kierowcy i moduł BSM w komorze silnika ale wszystkie bezpieczniki są dobre, wszystkie wtyczki też, połączenia przewodów są więc nie ma przerw w komunikacji, silniki sprawne, moduły rozbierałem i nie były zazielenione bo w bardzo dobrym stanie wizualnym. Za pomocą Delphi jak i innych urządzeń nie ma błędów w tym module a jak robię test elementów wykonawczych to można uruchomić tylną wycieraczkę, spryskiwanie przedniej i tylnej szyby a wycieraczki przedniej nie da się. Dodam, że jeśli rusza się manetką przy kierownicy to nie słychać żadnych przekaźników a jeśli wysterowuję komputerem to odzywa się przekaźnik od tylnej wycieraczki w BSI, przekaźnik od spryskiwaczy jak i od przedniej wycieraczki w BSM. Za pomocą Kts jak i CDif2 odczytywałem wartości rzeczywiste i wynika z nich, że przełączanie manetką przy kierownicy funkcjonuje prawidłowo, wszystkie pozycje włączenia i wyłączenia są widoczne na komputerze więc o co chodzi?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Witam
    Jeśli jesteś pewien kablowni i przełącznika to tylko zostaje na podmiankę tylko element wykonawczy, czyli BSM. Oraz element końcowy, którego też myślę, że jesteś pewien, czyli silnik.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    A immobilizer znajduje się w BSI? Ale słyszałem też o tym że jest jakaś procedura zaadaptowania elementów które nie działają, na uśpionym bsi rozłączanie wtyczek czy coś w tym stylu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    A sprawdziłęś silnik wycieraczek?
  • Poziom 20  
    sprubuj tak- wyłączyć zapłon, odczekać 6 minut nie dotykając niczego w samochodzie, w szczególności żadnych wyłączników ani drzwi, wypiąć szarą wtyczkę z przełacznika, włączyć zapłon, odczekać 5-10 sekund i na tym włączonym zapłonie ją wpiąć ponownie.Powinno zadziałać.
  • Poziom 15  
    A szara wtyczka to ta 4 przewodowa od przełącznika wycieraczek pod kierownicą? Bo tam jest jeszcze inna 2 przewodowa ale nie pamiętam jakiego koloru. A jeśli nie pomoże ta procedura to co zrobić, wymienić moduł BSI czy BSM, a w ogóle to dlaczego tak się stało że przestały działać te elementy?
  • Poziom 15  
    Nie pomogła ta procedura. Dodam że jak przeciąłem ten cienki przewód przy wtyczce do silnika wycieraczki, czyli ten od stycznika, to silnik można uruchomić ale pracuje kilka obrotów i zatrzymuje się w różnych pozycjach.
  • Poziom 18  
    A wikesz czemu sie zatrzymuje w przypadkowyck pozycjack?
  • Poziom 15  
    bo sterownik nie widzi pozycji parkującej mechanizmu i dlatego zatrzymuje się w różnych pozycjach. Ale chodzi o to że ten przewód idzie bezpośrednio do BSI więc myślę że ten moduł może być uszkodzony, a BSM już podmieniałem i to samo jest.
  • Poziom 18  
    Bo silnik nie ma podtrzymania.
  • Poziom 15  
    ale w tym przypadku jest inaczej bo nie jest to mechanizm który ma jedno stałe zasilanie i drugie, które ma powodować przesunięcie się z pozycji parkującej, tak było w starych typach wycieraczek. Tu jest 4 przewody czyli: masa, zasilanie dla pierwszej prędkości, zasilanie dla drugiej prędkości, cienki przewód sygnałowy.
  • Poziom 18  
    To steruj przewodem synałowym i zobacz czy wycieraki będą sie zatrzymywały.
  • Poziom 15  
    próbowałem sterować tym przewodem ale to też nic z tego nie wyszło bo przecięcie jego niby powoduje pracę wycieraczki ale tylko na te 3 cykle i potem wycieraczka stale gdzie popadnie a jak połączy się z powrotem ten przewód to już nie ruszy silnik tylko trzeba przełącznikiem kolo kierownicy