Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak informacji z centrali nct 1248 na telefonie ats 20

phowiec 05 Sty 2011 09:18 1612 9
  • #1 05 Sty 2011 09:18
    phowiec
    Poziom 9  

    Jak w temacie. Posiadam w firmie Slicana NCT 1248.2 i 3 telefony systemowe ATS 20. Od jakiegoś czasu na wyświetlaczach pokazuje się tylko i wyłącznie "Telefon Systemowy wer:4.00". Kiedyś pokazywało kto dzwoni, ewentualnie numer zewnętrzny, koszy połączenie wychodzącego itp.
    Może jakiś związek ma to, że musiałem jeden telefon przenieść do innego pomieszczenia i przedłużałem kabel przy pomocy żelowych szybkozłączek i drugiego kabla. Ale telefon dalej działa ...
    Moja przygoda z telefonami dzieje się od niedawna, ciągle uczę się tej centrali.

    Może ktoś ma jakiś pomysł?

    0 9
  • #2 05 Sty 2011 14:14
    macmm
    Poziom 24  

    Być może przy przedłużaniu kabla zrobiłeś zwarcie pomiędzy parą sygnalizacyjną, a rozmówną lub zasilającą. Ta centrala jest na to bardzo wrażliwa. Jeśli na żadnym telefonie nie masz zegara ani sygnalizacji na lampkach to chyba padła karta telefonów systemowych.

    0
  • #3 05 Sty 2011 17:08
    phowiec
    Poziom 9  

    Możliwe, ale przecież telefony działają, można prowadzić i przełączać rozmowy. Tylko ten wyświetlacz...

    0
  • #4 05 Sty 2011 22:53
    macmm
    Poziom 24  

    ATS jest telefonem dziwnym. Podłączenie jest trzema parami przewodów. Środkowa to para telefoniczna. Zwykła linia analogowa. Można podłączyć normalny telefon i będzie działał. Druga od środka to sygnalizacyjna. Przesyła szeregowo informacje na wyświetlacz i zapala lampki. Trzecia to zasilanie telefonu. Druga i trzecia para podłączona jest do karty NCTAWI a środkowa oczywiście do karty abonenckiej. Para sygnalizacyjna jak pisałem jest bardzo wrażliwa. Przy zwarciu do zasilania lub linii analogowej leci. Jeśli masz kilka telefonów i wszystkie nie działają to raczej karta NCTAWI leży. A skoro telefon ma zasilanie i linię abonencką to działa tylko nie ma danych z centrali. Jest jeszcze jeden powód kiedy może nie wyświetlać. W ustawieniach telefonu brak wpisanego numeru własnego. Nie pamiętam czy zegar wtedy działa ale lampki na pewno nie. Przy dobrym zwarciu oprócz uwalenia się karty może też polecieć wejście sygnalizacyjne telefonu

    0
  • #5 06 Sty 2011 07:19
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Sty 2011 10:49
    phowiec
    Poziom 9  

    R-MIK napisał:


    Transoptor CNY-17, groszowa sprawa. Karta awiz dla telefonów ATS też nie jest zbyt droga - nówka 60zł netto.


    A wiesz może gdzie taką kupić? Na Allegro nie bardzo...

    0
  • #7 06 Sty 2011 17:43
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 07 Sty 2011 02:46
    phowiec
    Poziom 9  

    Czemu nie, daj znać jak się mogę z Tobą skontaktować.

    0
  • #9 10 Sty 2011 09:04
    Zdzishard
    Poziom 10  

    prosze sprawdzic poprawnosc biegunowosci par sygnalizacyjnej. Jezeli na ktorejkolwiek parze wystapi awaria typu. zanizone parametry to komunikaty nie dochodza. innym problemem moze byc uszkodzenie ktoregokolwiek aparatu lub komuniklatora RS232 centrali

    0
  • #10 20 Kwi 2011 13:48
    phowiec
    Poziom 9  

    Przelutowałem elementy na karcie - czyli odlutowałem i w te same miejsca przylutowałem i wszystko ruszyło. Telefony znów pokazują informację z centrali :).

    Można zamknąć temat.

    0