Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie pompa paliwa w Golfie III.

amd 13 Paź 2004 10:56 3081 16
  • #1 13 Paź 2004 10:56
    amd
    Poziom 16  

    Moze mi ktos wyjasni w jaki sposob sterowana jest pompa paliwa w golfi 3 silnik 1.4 ?
    Wiadomo ze przez przekaznik a przekaznik chyba z kompa ?
    W przekazniku jest jakis uklad czasowy ktory po przekreceniu kluczyka zalacza na chwile pompe.
    A co jesli nie zalacza na ta chwile ?
    Uszkodzony przekaznik pompy czy cos innego ?

    0 16
  • #2 13 Paź 2004 12:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 13 Paź 2004 12:47
    amd
    Poziom 16  

    W takim razie dlaczego nie dopompowuje paliwa ?
    Przez to jest klopot z odpalaniem.

    0
  • #4 13 Paź 2004 15:50
    mczapski
    Poziom 38  

    Tutaj tylko domniemywam, że w instalacji jest odpowiednie ciśnienie paliwa lub czujnikowi ciśnienia jest bez różnicy jakie ono jest.

    0
  • #5 13 Paź 2004 16:17
    amd
    Poziom 16  

    Wobec tego gdzie szukac tego czujnika cisnienia paliwa jesli takowy jest ?
    Czy warto podpiac Vag`a ? Moze cos wykazac ?

    0
  • #6 13 Paź 2004 16:18
    blackpower
    Poziom 17  

    to fakt, pompa powinna zalaczac sie na chwile po przekreceniu startera
    przydalby sie schemat elektryczny, ale:
    1. Sprawdz przekaznik
    - sprobuj zdjac plastikowa obudowe przekaznika i recznie zewrzec styki
    3. Sprawdz bezpiecznik, nie pamietam jaki nr bo nie mam schematu przed soba, a on daje zasilanie na przekaznik
    2. Sprawdz sama pompe jest w bagazniku kolo siedzen, trzeba odkrecic pokrywe i zobaczyc co sie tam dzieje

    no i jest jeszcze ten czujnik ciśnienia, ale gdzie to nie wiem, na schemaci e trzeba patrzec
    pozdrawiam
    leszek

    0
  • #7 13 Paź 2004 16:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Paź 2004 00:08
    amd
    Poziom 16  

    Pompa nie zdechla bo auto jezdzi. Tylko nie dopompowuje przez chwile po przekreceniu stacyjki tak jak to zwykle bywa.
    Przez to kiepsko pali gdy sie chwile namyslam z rozruchem a zima idzie wiec moze byc gorzej.

    0
  • #9 14 Paź 2004 17:14
    mirax
    Poziom 12  

    jaki czujnik cisnienia paliwa???w zadnym z tej klasy aut nie ma czegos takiego!!cisnienie na listwie regulowane jest regulatorem podcisnieniowym!!czasowe uruchamianie pompy paliwa jest czysto elektryczne i ze sterownika!!uszkodzona moze byc sama pompa paliwa-zawor zwrotny nie trzyma cisnienia!!!!!

    0
  • #10 15 Paź 2004 14:37
    amd
    Poziom 16  

    Jesli to niesprawny zawor to dlaczego nie dopompowuje ?

    0
  • #11 15 Paź 2004 23:05
    mirax
    Poziom 12  

    zalezy od systemu!!jezeli wczesniej bylo cos takiego jak "dopompowanie" to ok-trzeba moim zdaniem sprawdzic instalacjie,oczywiscie nie wykluczam tu rowniesz uszkodzenia samego sterownika ale podkreslam ze nie w kazdym aucie jest to dobijanie cisnienia po zaplonie(w ktoryms tam fiacie nie ma napewno)napewno nie upieram sie ze to pompa poprostu probuje wskazac wszystkie mozliwe usterki ktore wyzej nie zostały uwzglednione!!ale tak jak wspomnialem-nie ma czujnika cisnienia paliwa!!!sterownik jezeli juz to wysterowuje pompe czasowo a nie w zaleznosci od cisnienia!

    0
  • #12 16 Paź 2004 15:35
    P.Artek
    Poziom 21  

    Dkladnie, nie we wszystkich ukl. wtryskowych jest zalacznie pompy paliwa po przekreceniu stacyjki.Pompa zalaczana jest wtedy wraz z rozrusznikiem.

    0
  • #13 19 Paź 2004 15:27
    amd
    Poziom 16  

    Moze sie ktos wypowie na ten temat kto ma golfa III benzyniaka.
    Czy mu dopompowuje czy tez nie ?
    W moim przypadku raczej wydaje mi sie ze wczesniej dopompowywalo.

    0
  • #14 25 Paź 2004 01:21
    Samochodziarz
    Poziom 11  

    Witam. Tak jak poprzednik napisal w GOLFIE powinna pompa po wlaczeniu zaplonu wystartowac na ok 2 sek . Najpierw spradz czy do przekaznika pompy podawany jest sygnal masy-z ECU komputera.

    0
  • #15 25 Paź 2004 08:00
    wloc
    Spec od samochodów

    Sprawdz na przewodzie do pompy czy pojawia sie napiecie w nonencie przekrecenia kluczyka mialem taki przypadek ze pompa byla przytarta i niewchodzilo dopompowanie dopiero po czasie zaskakiwala

    1
  • #16 03 Lis 2004 18:20
    amd
    Poziom 16  

    Sprawdze to i zobaczymy. A co jesli okaze sie ze masa sie nie pojawia ?

    0
  • #17 03 Lis 2004 22:35
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - ja miałem golfa II 1.8 na pełnym wtrysku i tak jak u ciebie powinny być dwie pompki paliwowe(jeżeli masz wielopunkt) jedna jest w zbiorniku a druga przy zbiorniku .wystarczy ze jedna ci nie działa i masz podobny efekt (sprawdz czy ci dział ąją te pompy i czy wymieniałeś filtr paliwa , jest przy pompie zewnętrznej)to są częste przyczyny nie dopompowania a jeśli chodzi ci o jakieś czujniki i przekazniki odpowiadające o czas początkowy i dalszy działania to nic takiego nie ma tylko komputer steruje sygnałem dla pompy , wiem bo sam miałem podobny problem tylko mi sie pompa po włączeniu stacyjki chodziła cały czas a powinna sie wyłączyć . Tak samo szukałem czujników ,przekazników a tylko wystarczyło zmienic drugi moduł i wszystko wróciło do normy
    Pozdrowienia

    0