Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić?

11 Sty 2011 09:45 23768 35
  • Poziom 9  
    Cała historia rozpoczęła się od tego, że po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik gdy już był na wolnych obrotach (np na światłach) zaczyna zabawę w falowanie obrotów, nie zdarza się to zawsze ale od czasu do czasu, na PB jest wszystko ok...do tego dochodzi niepokojące również od czasu do czasu szarpanie silnikiem w okolicach 2 tys. obr.

    Stwierdziłem, że wybiorę się do kilku serwisantów od gazu i jak już Panowie mieli program do mojej instalacji to nie mogli się podłączyć z interfejsem AG do mojego kompa...

    Natomiast orzekli, że najprawdopodobniej...

    1. Zepsuty komp;
    2. Walnięte wtryskiwacze;
    3. Trzeba się włączyć do kompa głównego mojego samochodu i wtedy się włączyć przez komp główny do kompa LPG;
    4. Trzeba przestawić przerwę w świecy, z standardowego 1mm na 0,7 mm
    5. trzeba zmienić cały przód;(czyli wywalić instalację i zamienić na inną)
    6. I ostatnia opcja generalnie jeździć, aż instalacja padnie i nic nie będzie można z nią zrobić...i wtedy założyć coś innego.

    Generalnie z trzech źródeł wiem, że to instalacja IV generacji, AG Autogas System SGI I, założona w Holandii w 2004 roku, przejechane na gazie około 80-90 tys. km...

    generalnie nie wiem co zrobić z instalacją, albo gdzie pojechać, żeby się czegoś dowiedzieć...

    p.s. jestem z Wrocławia, ale powiedzmy, że Górny Śląsk jest w moim zasięgu.

    Programik do tej instalacji znalazłem na forum i pobrałem...

    zdjęcia jeśli pomogą:

    AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić?
    AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić? AG SGI I - Citroen C5 1.8 16v - co z tym zrobić?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 18  
    Witam,zgłos sie do firmy ELPIGAZ w twoim regionie,bo tylko oni takie instalacje obsługuja.program do sgi 1 wymaga kompa z systemem MS-DOS
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    No i pojawia się problem, bo wskazane na stronie Elpigazu firmy z Wrocławia już odwiedziłem i nic nie pomogli...

    wykazywali, że nie mogą się połączyć z moim komputerem...
  • Poziom 18  
    No to trzeba na "piechote" sprawdzic filtry,zmiezyc cisnienie gazu (ewent. regeneracja reduktora)manometrem,sprawdzic masy i inne polaczenia lutowane,umyc wtryskiwacze.te instalacje bez problenu wytrzymuja 120 tys km
  • Poziom 9  
    OK, znasz kogoś kto się tego podejmie?
  • Poziom 2  
    ...mam też problem z tą instalacją w C5..(silnik 2.0 16V)..po wielkich "przebojach" wreszcie zdiagnozowano ze : padnięty czujnik cisnienia w reduktorze!!..sprowadzono 3 szt czujników z tego -2 NOWE!! do wyrzucenia!!!(po 600PLN) i:...dupa!!!! stary ból!!! silnik szarpie -faluje.. w końcu diagnoza (następna) padl którys z wtrysków ...i propozycja : WYWALIC CALY PRZÓD INSTALACJI I ZA 1500pln ZAMONTOWAC .NP.INSTALACJE ZENIT!...problem sprowadza sie do tego ze wtryski są zamontowane od spodu kolektora dolotowego i ni cholery nie da rady nic zrobic bez demontazu kolektora i reszty..UFFFF!...i jeżdze na wylączonej instalacji LPG -na benzynie..
    nie wiem jaki rodzaj wtrysku mam tzn. są trzy rodzaje tych membranowych wtrysków :4 mm, 5mm, 6mm..nie wiem jakie są- nawet lusterkiem nie moge zobaczyc! jakie u Ciebie są Kolego w tym silniku 1,8L?
  • Poziom 9  
    Powiem tak, szczerze nie mam pojęcia jakie są te wtryski...ale z drugiej strony doszedłem ostatnio do wniosku, że ogólnie z tymi instalacjami to nie za wiele się da zrobić w Polsce....bo albo "zalecą" Ci wymienić cały przód, mnie też zalecali, albo po prostu będziesz na ślepo robić różne rzeczy, a nóż się trafi w problem...

    nawet napisałem do firmy, która jest pod Krakowem...Panowie oddzwonili i powiedzieli w sumie święte słowa, po co wymieniać bardzo dobrą instalację na chińszczyznę...no i w sumie racja, ale z drugiej strony po co mieć instalację, z którą nic nie zrobię u 99,9% serwisantów LPG...

    rozwiązanie, stwierdziłem, że po woli będę dochodził do tego co się dzieje...

    1. Przeczyszczę przepustnicę.
    2. Usunę szlam z reduktora i przeczyszczę w nim filtry.
    3. Kiedyś wymienię cewkę zapłonową.
    4. Kiedyś wymienię akumulator.

    jak to nie pomoże będę szukał dalej...

    jak dasz maila, wyślę Ci ze 2 pdf-y które znalazłem na tym forum może się przydadzą...??
  • Poziom 2  
    Witam Kolege w "BÓLU"..
    jest faktem ze ta instalacja AG SGI jest b.dobra i mnie tez jest szkoda pozbywac sie jej ..jest oryginalna i od nowosci auta załozona w Holandii..Problem to jej cholerny sewis w Polsce.. i gigantyczne ceny za serwisowanie , częsci, naprawe.I każdy jej servisant mówi i robi co innego.. niż poprzedni doszło nawet do tego ze zdiagnozowano padnięty TRANZYSTOR sterujący wtryskiem w module sterowania...-oczywiscie dobrałem sie do tych tranzystorów( a to nie są byle jakie tranzystory!) , zamieniłem tranzystor i dalej była "dupa" !!!... na dzis to diagnoza "padnięty wtrysk"!.. i teraz tak : oczuwiscie idzie kupic wtrysk ...tylko jaki ??? musiałbym sie uziemic z jazdą.. i rozebrac kolektor itd!!..U Ciebie Kolego widzę ze masz wtryski na kolektorze jak na dłoni..u mnie są odwrotnie pod spodem kolektora za cholere niczego nie da sie zobaczyc. I jedyne wyjscie to przeniesc te wtryski tak jak u Ciebie są.. na wtryskach jest info jaki jest ...4,5,6 mm... nie ukrywam ze jak bys zdjął z swojego któregos wtrysku info to byłaby dla mnie to jakas wskazówka..!!!!
  • Poziom 9  
    Ok, czyli rozumiem, że jestem w stanie wyczytać z wierzchu jaki to wtrysk...moje auto też ma instalację założoną w Holandii w 2006 roku...generalnie w ciemno stawiałbym, że są to instalacje z 5 mm wtryskami...ale oczywiście powiedz gdzie mam spoglądnąć to postaram Ci się pomóc...

    aha nie wiem gdzie ty szukałeś części zapasowych ale ja znalazłem 2 miejsca:

    http://www.shopgaz.pl/product/c293.html

    no i od tej firmy:

    http://www.autogazholandia.pl/
  • Poziom 2  
    .. aha!! jesli masz jakies info w tym temacie i jesli masz czas i chęc.. to podeslij mi na adres: amino55(malpa)o2.pl...
    oczywisci wszystko co mozliwe było to z Netu i ja zdejmowałem w kwestii tej instalacj..ale...może coś Ty masz czego ja nie mam!
  • Poziom 9  
    Witam!
    Od kilku miesięcy mam ten sam problem w RENAULT SCENIC 2001 1.6 16V.
    INSTALACJA LPG AG DGI 500.008.
    PROFESJONALNY DUŻY SERWIS RENAULT mimo szczerych chęci rozłożył ręce.
    Ich komp nie mógł skomunikować się z komputerem -sterownikiem LPG.

    Myślę, że problem może być nawet banalny, typu -wymiana filtra przy parowniku,
    oczywiście przydałoby się jednocześnie sprawdzić/ustawić parametry.
    Niestety nie mogę znależć żadnego warsztatu, który podjąłby się tematu diagnostyki i przeglądu eksploatacyjnego tego typu instalacji.
    żaden komputer diagnostyczny nie łączy się z modułem LPG. dziwne :-(
  • Poziom 9  
    adamo62 nie wiem czy czytasz maile ale właśnie w weekend sprawdzałem te wtryskiwacze, w moim wypadku mam 5 mm...
  • Poziom 2  
    witam
    mam Scenica 1,6 16v z 2001 roku z fabryczna instalacja LPG AG SGI no i mam problem podczas jazdy rozłącza się gaz po szybkim cofnięciu kluczyka w stacyjce i włączaniu zapłonu podczas jazdy znów jedzie na gazie do momentu jak ma ciężko i wyrzuci
    gazownik stwierdził ze wtryski wszystkie 4padły ale nie chce mi się wierzyć może ktoś miał taki problem
    wtrysk 4mm o symbolach na wierzchu
    H82 109 595
    82 089 765C
    271-1
  • Poziom 1  
    Witam. Mam podobny problem z ta sekwencja. Ale mam ja już całkiem opanowana i nie ma już przede mną żadnych tajemnic. Mam sporo sprzętu elektronicznego wiec rozpracowanie jej nie stanowiło problemu. Jeżeli macie jakis problem to zapraszam postaram sie pomoc. Moj problem to niestety wymiana 2 wtrysków. Jeden już zgon a drogi ledwie dycha. Może ma ktoś z was jakieś zbędne wtryski w dobrym stanie? Może ktoś się już poddał i wymienił na inna instalacje. Jestem skłonny kupić komplet. Zastanawiam sie tez nad zaadoptowaniem innych wtrysków. dobrać oporność to przecież nie problem. A ze średnicami tez można powalczyć
  • Poziom 10  
    Witam, jeżeli dowiecie się czegoś o tych wtryskach - na co je można zamienić, to dajcie znać!
    Ja dzisiaj stwierdziłem, że padł mi czujnik ciśnienia - ag terminal - pokazuje ciągle 2548Pa.... Kupię zatem sam układ - MPX4250 i wymienię go (100zł zamiast 350 za cały czujnik), potem zregeneruję reduktor, bo też już ledwo dycha, ale zostaje jeszcze problem z wtryskami. Podejrzewam, że któryś leje, albo w ogole nie daje gazu, bo auto nie jest w ogole dynamiczne poniżej 2,5k rpm.
    Także czekam na info o wtryskach!
  • Poziom 2  
    Witam,
    dołączam do grona "szczęśliwych" posiadaczy AG SGI.
    Peugeot 307 2.0 2003 rok. Instalacja założona w Holandii w nowym aucie. Przejechane na niej 160 tys. km. Auto kupiłem 3 tygodnie temu.

    Mam objawy takie jak opisane w pierwszym poście - falowanie obrotów silnika gdy zmniejszane są obroty - falowanie to doprowadza do wyłączenia silnika. Często gaśnie gdy dojeżdżam do świateł, skrzyżowań...

    Byłem u gazownika, który kiedyś takie zakładał - on jedyny chciał się tego dotknąć. Tylko nie miał już komputera, który mógłby podpiąć. Zrobił przegląd, stwierdził że wtryski dobre, coś tam pozmieniał przy parowniku, żeby się nie zapowietrzał i przeczyścił go.
    Efektu brak

    U mechanika wymieniłem świece, czyszczona była przepustnica (były błędy na komputerze).
    Efektu brak

    Jeszcze silniczek krokowy do przeczyszczenia.
    Jak to nie przyniesie efektu to chyba będę wymieniał instalację.

    Na razie jak czytam o tej instalacji w Polsce to na razie dochodzę do wniosku, że lepiej kupić przód tani z gwarancją i możliwością regulacji i jeździć na gazie niż szukać sposobu na SGI jeżdżąc na benzynie i zostawiając kasę u kolejnych fachowców. Sama świadomość że to dobra instalacja jakoś nie poprawia mi nastroju gdy samochód gaśnie na skrzyżowaniu.


    Czy warto szukać jeszcze miejsca gdzie można to podpiąć pod komputer i zdiagnozować co nie działa?
    Czy komuś udało się zdiagnozować i doprowadzić tą instalację do ładu?
  • Poziom 10  
    Problem z gaśnięciem podczas zmieny biegów lub wrzucaniu na luz jest spowodowany prawdopodobnie przez sztywną membranę w reduktorze, przynamniej tak mi się wydaje. Po prostu zdejmując nogę z gazu wytrwarza się podciśnienie, membrana powinna się odgiąc, i auto gaśnie. Nie hamuj silnikiem, tylko wrzucaj na luz, auto nie będzie gasnąć.
    W weekend zamierzam rozebrać cały "przód", zregenerować parownik (właśnie zamówiłem zestaw naprawczy), przeczyścić magistralę, wtryski, wymienić filtr FL, wyregulować instalację i zobaczymy co z tego wyjdzie. Wynikami podzielę się z Wami. Mam nadzieję, że coś uda się poprawić...

    I wciąż czekam na jakieś info dotyczące wtrysków. Moje mają już tak duży przebieg, że nie wiem, czy coś im pomoże.

    I jeszcze co do innych instalacji - owszem, można założyć nowiutki przód na gwarancji, ale niestety, na przykładzie znajomego, który założył staga wiem, że wcale nie jest to bezproblemowe. Przez pierwszy miesiąc co 2-3 dni był regulować instalację, potem okazało się, że "założyciel" popełnił jakiś błąd, ale nawet teraz musi często to regulować, bo to mu pali 20l/100km, a to "nie idzie na gazie".
  • Poziom 2  
    panowie ja się poddałem założyłem cały przód nowy instalacja 4GASGREEN KIT SEKWENCYJNY 4CYL DO MOCY OK.150KM jeden minus to ze czujnik paliwa nie zmienia się w czujnik gazu i i nie świeci kontrolka LPG na desce ale idzie to przeżyć choć LPG można podłączyć na desce
    sceniczek śmiga jak nowo narodzony i pali koło domu 10 litrów na trasie 8,5-9 a z przyczepka 11,5 litra na 100/km wiec tylko jeździć a LPG tanieje juz jest 2,55 zł

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    A mam takie pytanie: Masz sprawny stary czujnik ciśnienia gazu od reduktora? Mój padł, a potrzebuję na szybko, bo w weekend regeneruję reduktor :D

    No i jeszcze jedno: Czy ten czujnik nie jest map sensorem od jakiejś renówki? Bo wydaje mi się, że jest na nim romb a la logo renault...
  • Poziom 2  
    ja sprzedałem wszystko na alegro za 177zł parownik z czujnikiem centralkę listwę i zamocowanie pod parownik
  • Poziom 10  
    Mój reduktor jest po własnoręcznej regeneracji za pomocą oryginalnego zestawu naprawczego.
    To, co się działo w srodku było zastraszające (niesamowity czarny syf + całkiem twarda i na stałe odkształcona membrana, która skleiła obie części reduktora)
    Po regeneracji zadziałał czujnik ciśnienia, po wyregulowaniu instalacji na rozgrzanym silniku i "idle calibration" auto śmiga bardzo ładnie na LPG. Nie czuć przełączania się PB/LPG, obroty ani drgną podczas przełączania w obie strony, nie falują na luzie, auto nie gaśnie po hamowaniu silnikiem, spalanie się unormowało (przy 120km/h ~ 9,4l/100km). Wreszcie da się przyspieszać na LPG, auto nie waha się i nie szarpie po odjęciu gazu i ponownym go dodaniu.
    Polecam :D
  • Poziom 9  
    Czy aby na pewno sama regeneracja parownika wystarczy? Bo jeśli jest potrzeba podłączenia się z komputerem np. w celu regulacji to klops.
    Po prawie dwóch latach walki z uruchomieniem instalacji jestem bliski wymienić ją calkowicie na nową. Żaden z odwiedzonych serwisów nie chce podjąć się wymiany eksploatacujej a Autoryzowany Srervice Renault podłączają się dos sterownika -komputera auta widzi na ekranie "Comunication Failed"
  • Poziom 10  
    To zależy.
    U mnie większość problemów znikła.
    Wahały się obroty na luzie - problem znikł.
    Silnik gasł po wrzuceniu na luz po hamowaniu silnikiem - problem znikł.
    Samochód "nie szedł na gazie" - winna była całkowicie sztywna membrana.
    Generalnie w środku był totalny pasztet. Nawet powstały wżery w obudowie parownika, cały był zawalony czarnym syfem, wszystkie gumy były twarde, membrana była odkształcona na stałe.

    Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, czy np. nie masz uszkodzonego czujnika ciśnienia, albo któregoś z wtrysków (np. zabrudzonego), i czy któryś z nich nie puszcza, albo nie otwiera się do końca. U mnie zaciśnięcie węży idących do wtrysków skutkowało gaśnięciem silnika, czyli prawidłowo. Dodatkowo po zgaszeniu silnika, lub przełączeniu na PB w wężu doprowadzającym gaz do magistrali było ciśnienie, które nie schodziło - znaczy, że wtryski nie puszczały (sprawdzane manometrem wkręconym zamiast filtra fazy lotnej).

    Co do interfejsu i podłączenia do kompa - tak, jest to konieczne do wyregulowania różnicy ciśnień (DelP) pomiędzy ciśnieniem za reduktorem i ciśnieniem w kolektorze ssącym. Bez tego auto i tak powinno się lepiej zachowywać, ale raczej nie wyregulujesz tego na oko tak, by spalanie i osiągi były optymalne.

    Interface to nie problem - wystarczy kupić w sklepie elektronicznym port żeński RS-232 + obudowę (łącznie około 2,5zł) i kawał kabla minimum 3 żyłowego i dowolne 2 kostki męską i żeńską z minimum 3 pinami. Moja kostka od instalacji była tak zaśniedziała i zasyfiona, że zdecydowałem się uciąć kable i wstawić tam nową kostkę. W temacie "Nierównomierne spalanie AG SGI" na elektrodzie są schematy kabla - pin 5 w RS-232 to masa (czarny pod maską), piny 2 i 3 to kolejne 2 kable spod maski. Można kombinować, nic się nie spali. Teraz tylko wystarczy komputer z portem rs-232 (com) i program AG TERMINAL, który również jest w tamtym temacie (razem z opisem programu i tego jak się podłączyć).

    Mi został jeszcze jeden problem z instalacją, a mianowicie samochód podczas równej jazdy, dajmy na to z prędkością 120km/h pali 9.4 l/100km. Nagle czuć szarpnięcie, samochód zwalnia, i po doprowadzeniu go do 120 km/h spalanie wychodzi 13.5l/100km. Potem znowu szarpnięcie, samochód przyspiesza, i spalanie przy 120 znowu spada do 9.4l/100km. Jest to bardzo denerwujące i zastanawiam się, co może być tego przyczyną...
    Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 9  
    MC_baniaq- Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    Zaproponowano mi instalację na sekwencji ELPIGAZU za 1500 PLN.
    Wymina "przodu" + "tylu"-butli kończy się legalizacja.
    W związku z tym chyba nie oplaca mi się kombinować i podejmowac próbe naprawy istniejącej instalacji AG-zwłaszcza że nie jestem Adam Słodowy :|
    Ma ktoś jakies opinie na temat ELPIGAZ sekwencja.


    Oczywiście dla Ciebie MC_baniaq wielki szacun że podjęłęś walkę i wygrałeś.
    :D
  • Poziom 1  
    Przez ostatnie dwa lata walczyłem z marnym skutkiem z falującymi obrotami które doprowadzały do gaśnięcia silnika. W trasie samochód zachowywał się poprawnie. Ale jazda w korku prawie za każdym razem doprowadzała do zgaśnięcia silnika.

    W tym tygodniu w mojej instalacji stwierdzono awarię jednego z wtryskiwaczy. Silnik pracuje nierówno i na trzech cylindrach. Poszukuje więc sprawnego wtryskiwacza do AG SGI o średnicy 6 mm. Oznaczenie na górze wtryskiwacza 600062.

    Jeśli ktoś ma na zbyciu to proszę o kontakt na maila: piotrperk(malpa)poczta.onet.pl.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich użytkowników instalacji AG SGI. Jeden z klientów umówił się u mnie na wymianę zestawu naprawczego do reduktora AG SGI i wycofał się z naprawy informując, że rozbił samochód. Przypadki się zdarzają... W związku z tym posiadam na zbyciu oryginalny zestaw naprawczy do reduktora AG SGI i jestem go skłonny sprzedać za 100 zł (zapłaciłem pół roku temu 220 zł), bo u mnie leży bezużytecznie już 8 miesięcy. Zestaw można kupić w sklepie: www.kuk.biz.pl. link bezpośredni do kompletu naprawczego: komplet_AG_SGI
    Proszę w uwagach powołać się na forum elektroda i dam stosowny rabat.
    Zajmuję się również naprawami instalacji AG SGI i jeżeli ktoś ma problem proszę o kontakt telefoniczny: 78 337 57 07. Pozdrawiam :)
  • Poziom 13  
    Witam

    AG SGI Renault Scenic schemat - LPG fabryczny i komputera Pb w załączniku.
    Mój problem polega na tym ze, nie załącza się LPG tz, elektrozawór na butli i parowniku, nie świeci kontrolka GPL na tablicy.
    Może ktoś posiada jakieś sugestie?
  • Poziom 13  
    proponuję zacząć od sprawdzenia bezpiecznika od instalacji gazowej. Pozdrawiam :)
  • Poziom 13  
    Bezpieczniki ok, połaczyłem się z ECU samochodu widzę moduł Lpg, nie mogę wejść dalej bo się nie załącza a program jest angielsko- francuski DDT2000
  • Poziom 13  
    A czy ostatnio nie była robiona legalizacja butli na LPG?
    pozdrawiam :)