Witam.
Mam Seata 1999r jak w tytule z silnikiem 1.8 20VT i instalacja LPG. Ostatnio zaczęła gasnąć przy hamowaniu (na gazie bardzo często na benzynie sporadycznie ale też), obroty na jałowym biegu często się wahają. Miesiąc temu wymieniłem przepływomierz (używany z tego co wiem od Passata, sprzedawca porównywał kody części i twierdził że przepływki są identyczne).
Drugi problem to temperatura płynu chłodzącego, dochodziła do 78-80 i nic więcej, wymieniłem termostat i przez kilka dni było dobrze ale znowu przy temp na zewnątrz -1, -3 dopiero po 30 km jazdy sięgnęła prawie 85 stopni (dużo wolniej niż w chwili po wymianie termostatu).
Udało mi się pożyczyć kompa z VAG w wersji shareware, i pokazał kilka błędów:
Chassis Type: 7M - Seat Alhambra
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,29,36,37,39,45,46,55,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 BT
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS V04
Coding: 04000
Shop #: WSC 00020
9 Faults Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0322 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
13-00 - Please Register/Activate
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
16487 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0103 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01249 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01251 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01252 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Poszukałem trochę i wiem że cztery ostatnie to: Cylinder 1 - 29-10 - Short to Ground – usterka wtrysku N30" i tak kolejno wszystkie cztery wtryski. I pytania:
1. Czy wszystkie wtryski padły, czy może z gazem to normalne (jestem pewny że robiłem odczyt podczas pracy na paliwie)?
2. Czy wymieniać czujnik temperatury czy to termostat (nowy Whaler - miał być "z tych lepszych") znowu pada?
3. Co to jest: 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached ?
4. I jeszcze 16706 - Obwód wejścia silnika prędkości zapłonu / dystrybucji – brak sygnału. Tu nie mam pojęcia o co chodzi ale znalazłem passata z podobnym problemem (gaśnięcie) z tym błędem, niestety problem nierozwiązany.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi a jeśli naruszyłem w jakimś punkcie regulamin to proszę o wyrozumiałość.
Mam Seata 1999r jak w tytule z silnikiem 1.8 20VT i instalacja LPG. Ostatnio zaczęła gasnąć przy hamowaniu (na gazie bardzo często na benzynie sporadycznie ale też), obroty na jałowym biegu często się wahają. Miesiąc temu wymieniłem przepływomierz (używany z tego co wiem od Passata, sprzedawca porównywał kody części i twierdził że przepływki są identyczne).
Drugi problem to temperatura płynu chłodzącego, dochodziła do 78-80 i nic więcej, wymieniłem termostat i przez kilka dni było dobrze ale znowu przy temp na zewnątrz -1, -3 dopiero po 30 km jazdy sięgnęła prawie 85 stopni (dużo wolniej niż w chwili po wymianie termostatu).
Udało mi się pożyczyć kompa z VAG w wersji shareware, i pokazał kilka błędów:
Chassis Type: 7M - Seat Alhambra
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,29,36,37,39,45,46,55,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 BT
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS V04
Coding: 04000
Shop #: WSC 00020
9 Faults Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0322 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
13-00 - Please Register/Activate
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
16487 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0103 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01249 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01251 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01252 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Poszukałem trochę i wiem że cztery ostatnie to: Cylinder 1 - 29-10 - Short to Ground – usterka wtrysku N30" i tak kolejno wszystkie cztery wtryski. I pytania:
1. Czy wszystkie wtryski padły, czy może z gazem to normalne (jestem pewny że robiłem odczyt podczas pracy na paliwie)?
2. Czy wymieniać czujnik temperatury czy to termostat (nowy Whaler - miał być "z tych lepszych") znowu pada?
3. Co to jest: 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached ?
4. I jeszcze 16706 - Obwód wejścia silnika prędkości zapłonu / dystrybucji – brak sygnału. Tu nie mam pojęcia o co chodzi ale znalazłem passata z podobnym problemem (gaśnięcie) z tym błędem, niestety problem nierozwiązany.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi a jeśli naruszyłem w jakimś punkcie regulamin to proszę o wyrozumiałość.