logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Radio Navcomm TK-890 na motocykl - czy umożliwia stałą rozmowę?

elthorn 31 Sty 2011 12:31 4510 8
REKLAMA
  • #1 9082033
    elthorn
    Poziom 2  
    Witam.
    W tematyce radiostacji jestem zupełnym laikiem, dotychczas korzystałem tylko z PMR-ek i CB(ręcznych i samochodowych). Jestem motocyklistą i szukam radia, którym mógłbym komunikować się z drugim motocyklem. Interesuje mnie opcja stałej rozmowy, tj by dało się rozmawiać jak w telefonie a nie tak jak w PMR-ce, że jak jedna osoba nadaje to druga nie może.
    Nie zależy mi na wielkim zasięgu, 2 km realnego zasięgu mi wystarczy.
    Czy radio tk-890 się nada do moich celów? Może jakiś inny model polecicie?

Dodatkowo jaki typ mikrofonu polecicie. Kask mam oczywiście zamknięty i jest tam miejsce by zamontować klasyczny, ale może lepiej laryngofon?

Pozdrawiam. Z góry dzięki za pomoc i proszę o wyrozumiałość :) :)
  • REKLAMA
  • #2 9082071
    michal54_87
    Poziom 17  
    Ocena: 95
    Witam ja rowniez jestem motocyklista :) tylko ja bede probowal z krotkofalowkami i niestety ale u mnie bedzie na przycik.
  • REKLAMA
  • #3 9112308
    Olek II
    Moderator
    Ocena: 414
    Technicznie nie da się tego zrobić na jednym radiu. Muszą być 4 szt. Trudność polega na tym, że radio jest przełączane między nadawaniem i odbiorem, ponieważ pracuje na jednej częstotliwości. Gdyby włączyć nadajnik, to przez moc promieniowaną do tej samej anteny, odbiornik będzie całkowicie zatkany. Można to zrobić tak:
    Mówimy o jednym motocyklu dla jasności.
    Jeden radiotelefon - włączony nadajnik na częstotliwości X
    Jeden radiotelefon - włączony odbiornik na takiej częstotliwości, aby nie była zakłócana przez częstotliwość X. /To przesunięcie to konieczność/.