Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik bistabilny- jakiej firmy?

03 Lut 2011 15:59 7367 14
  • Poziom 9  
    Jak w temacie - w remontowanym domu instalację oświetleniową planuję zrobić na przekaźnikach bistabilnych. Będzie tego co najmniej 20 sztuk. A różnice cenowe między przekaźnikami firm Legrand (~90 PLN), F&F (~40 PLN) czy Zamel (~30PLN) są znaczne.
    Oczywiście skłaniam się ku Zamelowi, ale czy różnica cenowa wynika tylko z marki, czy też w parze z ceną idzie jakość i jednak nie warto zbytnio oszczędzać?
    Jakiego producenta polecacie, a jakiego odradzacie?
  • OptexOptex
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam. Używam w różnych aplikacjach z powodzeniem BIS 411, F&F. Nie zanotowałem od kilku lat awarii, choć nie mam doświadczenia z pozostałymi. Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Też mnie kiedyś podkusiło na zastosowanie przekaźnika bistabilnego do oświetlenia korytarza. 5 włączników, 4 halogeny po 35W bardzo często używane. Pierwszy firmy nie pamiętam wytrzymał ok 8 miesięcy, wymieniłem na legranda - pochodził z 2 lata, wkurzyłem się i zrobiłem instalację schodową z krzyżowymi, bezawaryjnie chodzi od 10 lat.
  • OptexOptex
  • Poziom 9  
    worw napisał:
    zrobiłem instalację schodową z krzyżowymi, bezawaryjnie chodzi od 10 lat.

Tylko że ja chcę mieć taką namiastkę "yntelygentnego" domu i dlatego wszędzie będą bistabilne...

A ma ktoś doświadczenie z Zamelem? Cenowo są najciekawsze, chociaż nie ma przepaści cenowej między F&F. Jednakże Zamel ma fajny przekaźnik PEM-02/230, który ma dwie pary niezależnych styków, co bardzo by mi się przydało. A w ofercie F&F nie widzę takiego.
  • Poziom 18