logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dac 12bit Mcp4822 obsługa tego przetwornika w Bascom

lanza1 03 Lut 2011 18:32 4285 8
REKLAMA
  • #1 9098178
    lanza1
    Poziom 11  
    Ocena: 19
    Jestem początkującym w mikroprocesorach, więc zwracam się do forumowiczów o małą podpowiedz oraz pomoc jak uruchomić i sterować przetwornikiem D/C MCP4822 za pomocą Atmegi 32 lub Atmega 8 w bascom. Przetwornik już udało mi się zdobyć, więc chciałbym go wykorzystać.
    Zamierzam stworzyć ;) kalibrator do zwykłych galwanometrów, woltomierzy wskazówkowych w zakresie od 0-200mV. Więc przetwornik 12bit w zupełności mi wystarczy. Uref będzie wynosiło 2,048V czyli skok będzie co 0,001V .
    Jeden z forumowiczów napisał kod, ale po części w a$m , a to już zbyt trudne dla mnie ,aby to przetłumaczyć na Bascom. Kolega nie podał wyprowadzeń pod jakie trzeba podłączyć MCP4822 do atmegi i jakim pinem zwiększać i zmniejszać napięcie.

Jak podłączyć przetwornik do atmegi i zmieniać napięcie dwoma przyciskami? Proszę o pomoc .;) w kwestii wyświetlania wyniku na lcd oraz zastosowania impulsatora, to sobie poradzę.

regfile = "m8def.dat"                                     
    $crystal = 12000000                                       
    Config Spi = Hard , Data Order = Msb , Master = Yes , Polarity = low , Phase = 1 , Clockrate = 4,  noss=0

Spiinit

Do
    Gosub Spi_nadaj
    Loop

End

Spi_nadaj:
    $asm
       ldi r16, 00011111                                       
       Out Spdr , R16
    Czekaj:
       sbis spsr,spif
       rjmp czekaj                                             

ldi r16,11111111                                         
       Out Spdr , R16
    Czekaj1:
       sbis spsr,spif
       rjmp czekaj1
    $end Asm
    ret
  • REKLAMA
  • #2 9101167
    lanza1
    Poziom 11  
    Prośba do admina, czy można przenieś mój post do "mikrokontroleryAVR"