Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

centralny zamk zamykany na pilotem - Fiat Doblo 2010

Martind 04 Feb 2011 22:50 15505 28
IGE-XAO
  • #1
    Martind
    Level 10  
    Witam
    Zakupiłem radiowy sterownik Alster centralnego zamka firmy ALTIM-PLUS .Chciałem go zainstalować we Fiacie Doblo rok pr.2010. Mam klika pytań co do montażu:
    1.Czy sygnał sterowany zamkiem "otwórz" i "zamknij" jest to "-;masa" czy też "+".Może może ktoś w tym modelu auta już montować sterowanie .
    W większości przypadków z tego co wyczytałem jest to minus ale aby upewnić się czy są to właściwe przewody, żabkę probówki podłączyłem do masy , zaś szpicem wkłuwałem się w badane kable. Otwierając i zamykając centralny zamek ręcznie probówka na 1 s zaświecała analogicznie przy zamykaniu.W instrukcji którą dostałem od sprzedawcy który pisze "aby upewnić się czy są to właściwe przewody należy żabkę probówki podłączyć do masy , zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie właściwych przewodów . Mam przez to rozumieć otwieranie zamka czy też zamykanie ( przy zamkniętych drzwiach) ma się odbywać za pomocą sterowanego impulsu „-„ masy . Jeśli tak to w moim przypadku sygnałem sterownym jest „+”.Czy dobrze to rozumiem ????
    Jeśli sterowany sygnał jest "+" to korzystam ze schematu (zn1) czy dobrze myślę.
    A skoro tak to sygnał wejściowy sterujący zamknij "-" i wejściowy sterujący otwórz "-" przechodzi na "+" w obu przypadkach. Czy nie tak :) Jeśli tak to nie chce mi to zadziałać :( . Jak mogę zmierzyć ten sygnał na zaznaczonym schemacie zn2 .???przykładam miernik do masy i np do jednego z sygnału wejściowego sterującego zamknij i nic nie wskazuje :( .
    Może ktoś by mógł mi pomóc .
    Z góry dziękuje
    centralny zamk zamykany na pilotem - Fiat Doblo 2010
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    Marwal25
    Level 15  
    Jeżeli chodzi o sprawdzenie sterowania w aucie to być może znalazłeś przewody nie sterujące tylko wykonawcze z siłowników i na nich będzie się pojawiać "+" niezależnie od sposobu sterowania. Jeżeli to przewody sterujące a zamek centralny byłby rzeczywiście sterowany "+" to w chwili gdy podłączysz żabkę próbówki do stałego "+" (a nie masy jak poprzednio) wtedy wkucie się w przewód sterujący zamka powinno automatycznie otworzyć/zamknąć drzwi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    ...jeżeli masz taką zwykłą próbówkę z żaróweczką, taką diodową nie sprawdzisz tego ze względu na zbyt mały prąd przez nią płynący.
  • #3
    Martind
    Level 10  
    Sprawdzam probówką z żarówką samochodową . Muszę jeszcze raz sprawdzić cała wiązkę . Bo jeśli tak mówisz to faktycznie sterujący sygnał musi być minus. Popiołem do tych kabli co opisywałem wcześniej sterowanie "+" i taka była reakcja że palił bezpieczniki "czyli ewidentnie robiłem zwarcie .
  • #4
    Marwal25
    Level 15  
    z tego co wiem to w Fiatach zawsze było sterowanie zamka centralnego "minusem". Jeśli znajdziesz kable sterujące zamka cent. to przez próbówkę powinieneś wysterować zamek niezależnie od tego czy jest sterowany "+" czy "-" tylko trzeba odpowiednio podłączyć żabkę próbówki (do "+" lub "-").
  • IGE-XAO
  • #5
    xwit
    Level 33  
    Jeśli pali bezpieczniki to chyba jasne,że jest coś źle.Nie wiem jak jest w tym nowszym ale faktycznie wszystkie fiaty miały sterowanie masą.Podpowiem gdzie najłatwiej to znaleźć.W wiązce w przelotce z drzwi kierowcy do auta.podepnij sobie kontrolkę do masy i wkuwaj sie w kable.Jeśli zamek sie zamknie to przewód zamknięcia jeśli otworzy to otwarcia.Ot wszystko w temacie.
  • #6
    Martind
    Level 10  
    Więc tak:
    Rozebrałem atrapę drzwi odpiąłem kostkę od zamka wychodzi tam 6 kabli .
    Sterowanie jest tak jak mówiliście "-". Tylko że, po zatrzaśnięciu klamki wewnątrz samochodu obwód masy zamyka się i centralny zamek zamyka wszystkie drzwi i analogicznie otwiera po rozwarciu masy . I jak ja mam to podpiąć ????
    Zaznaczam że te 6 kabli to :
    1 i 2 są to kable tak jak wcześniej kolega zauważył wykonawcze.
    3 jest "+"
    4 krańcówka drzwi "po pociągnięciu klamki rozwiera i zamyka obwód
    5 "-"
    6 zamyka i otwiera obwód masy - czyli sterowanie zamkami
    podpowie mi ktoś ????
  • #7
    Marwal25
    Level 15  
    Czyli jak dobrze zrozumiałem:
    przewód nr 6: - podajesz stałą masę - zamek się zamyka; - zdejmujesz masę - zamek automatycznie się otwiera - czy tak?
  • #8
    Martind
    Level 10  
    dokładnie tak Marwal25 .
  • #9
    xwit
    Level 33  
    A masz przycisk zamykania zamka w środku?Dziwne rozwiązanie jak na fiata.A po co tam jest plus?Weź kontrolkę i na wpiętej kostce do siłownika podłączoną oczywiście do masy wkuj się w kabel 3 i 5.To powinno być sterowanie.Tylko rób to ta zamkniętym ryglu zamka.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dobra koniec tego szukania w ciemności.Masz kolego schemat.Dobrze mówiłem,że fiat kocha dwie masy.Masz czarno na białym.
    Attachments:
  • #10
    Martind
    Level 10  
    Instalacja trochę się różni od tej którą przesłał kolega Xwit. Zrobiłem zdjęcie 20110209440.jpg. Zdjąłem pokrywę i instalacja też w środku inna.
    Opis do Zdjęcia 20110.

    Podpinam probówkę do masy, zamykam drzwi.
    drugi koniec probówki przykładam do pinu 16 - nic się nie dzieje, pin 18 - nic się nie dzieje (probówka świeci cały czas ).

    zmieniam polaryzację Podpinam probówkę do "+" , zamykam drzwi.
    drugi koniec probówki przykładam do pinu 16 - oprócz świecenia probówki nic się nie dzieje , pin 18 - probówka nie świeci dalej nic się nie dzieje .

    podpinam probówkę do masy zamykam drzwi i steruje ręcznie klamką w środku samochodu zamykając/otwierając wszystkie zamki.

    drugi koniec probówki przykładam do pinu 16 - nic się nie dzieje lecz w chwili kiedy klamkę zamykam ręcznie zaświeca się probówka po około 1s gaśnie. otwieram i nic
    Teraz drugi koniec probówki przykładam do pinu 31 - nic się nie dzieje lecz w chwili kiedy klamkę otwieram ręcznie zaświeca się probówka po około 1s gaśnie. zamykam i nic

    jak podepnę "+" przez probówkę do pinów 16 i 31 to świeci cały czas z chwila kiedy za steruję ręcznie klamka gaśnie przy zamykaniu/otwieraniu.
    Wydaję mi się że te przewody są to jak wcześniej zostało zauważone przewodami wykonawczymi nie sterującymi .Jeżeli były by to przewody sterujące to po zamykaniu obwodu masy zamek powinien się zamknąć lub otworzyć.


    Teraz może głupie pytanie dla mądrych ludzi (przyznam się szczerze że ja już zgłupiałem)ma ktoś pomysł na podłączenie. Ewentualnie schemat elektryczny najnowszego doblo rocznik 2010 . Napisałem do Bielska o schemat ale chyba niema na co liczyć:(.

    Dodam jeszcze że w tej kostce posprawdzałem wszystkie piny (probówka połączona z masą) i nic.
  • #11
    xwit
    Level 33  
    Nic z tego nie będzie.Dobra rada i wcale nie złośliwa jedź do elektryka zamin coś spalisz bo to już będą wieksze koszta.Nic tu nie zdziałasz.
  • #13
    Martind
    Level 10  
    A gdyby rozciąć kable wykonawcze te które idą do drzwi kierowcy i wpiąć sterownik (sterowanie +) ?? Co o tym myślicie, czy będzie to działać i czy czegoś nie uszkodzę?
  • #14
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Schemat, który zamieścił xwit był odpowiedni dla Doblo przed rokiem 2009.
    W najnowszym Doblo, na złączu LC powinien być sygnał komfortu na pin53 - najwygodniej w tym samochodzie montować CAN'a.
    Skoro nie potrafisz odszukać pinów odpowiedzialnych za sterowanie zamkiem, to pozostaje wpięcie się bezpośrednio w drzwi kierowcy.
  • #15
    Marwal25
    Level 15  
    Ja bym wykorzystał przewód, o którym wcześniej była mowa (nr6) na którym można wysterować zamek stałą masą, trzeba tylko uzyskać taki sygnał z centralki pilota

    Dodano po 13 [minuty]:

    są jeszcze dwa rozwiązania 1. to co sugeruje kolega CameR - wpiąć się bezpośrednio w drzwi kierowcy 2. wpiąć się w obwód wykonawczy siłowników ale to wymaga przecięcia oryginalnych przewodów za fabrycznym sterownikiem zamka i wstawienia tam dodatkowych przekaźników (metoda dosyć inwazyjna ale wykonalna)
  • #16
    Martind
    Level 10  
    Kolego CameR możesz mi wiecęj powiedzieć na temat tego sygnału komfortu na pin53 ???
  • #17
    MALTIN
    Level 15  
    Koledzy mam pytanie czy schemat podany przez kolegę xwit będzie odpowiedni w doblo z roku 2001? z góry dziękuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • #18
    raffsa
    Level 12  
    ma ktoś rozpiskę dla doblo 3 z 2011, lub przynajmniej na których pinach jest CAN.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    raffsa
    Level 12  
    no to już jest coraz więcej mamy tak

    zasilanie to raczej standart
    CAN H - przewód biały złącze diagnostyczne
    CAN L - przewód niebieski złącze diagnostyczne
    sygnał komfortu na pin53

    zostaje
    centralny zamek otwórz - pin ?
    sterowanie sekwencyjne - pin ?
    kierunkowskazy - pin?

    EDIT
    Kolego Norbert jesteś pewnie że 1 i 9 bo nie dostaję żadnej informacji do alarmu a znalazłem rozpiskę

    http://pinoutsguide.com/CarElectronics/fiat_car_obd_ii_pinout.shtml

    i tam jest znowu pin 6 i 14
  • #21
    sebastianpiszczek
    Level 11  
    Witam i udało się podpiąć sterownik centralnego zamka do doblo z 2011
    ja mam podobny problem wpiołem się do modułu konfortu znalazłem sterowanie otwóż zamknij tylko to nie działa tak normalnie czasami mi się nie chce zamknąć
    macie pomysły na ten wynalazek :)
  • #22
    raffsa
    Level 12  
    a gdzie ten sygnał komfortu ???. i co on robi domyka szyby czy co

    Z centralnym zamkiem to ciężko ale mam wskazówki czekam na auto żeby sprawdzić.
    Trzeba przeciąć przewód i sterować przekaźnikiem jak potwierdzę to dam info.
  • #23
    sebastianpiszczek
    Level 11  
    mi się udało podpiąć zwykły sterownik do doblo z 2011r teraz to proste :)
  • #24
    raffsa
    Level 12  
    pochwal się jak bo własnie swoje wstawiłem na warsztat i syrenę podłączam, wynalazki na później zostawiłem
  • #25
    sebastianpiszczek
    Level 11  
    robimy tak :)
    sterowanie doś jest skomplikowane
    kabel który idzie do drzwi na przelodce jest koloru granatowo czerwony jest obok grubego biało czarnego
    sterowanie odbywa się za pomocą opornośći!!!!!!!!!! tego kabla granatowo czerwonego zwieramy do masy otwiera dajemy opornik 1om do masy zamyka

    musimy mieć zwykły siłownik master z pięcioma kablami
    podłączamy sterownik do siłownika otwórz zamknij tego nie musze pisać jak podłączyć

    bierzemy biały kabel z siłownika podłączamy do tego kabla granatowo czerwonego a kabel czarny podłaczamy do masy między te dwa kable lutujemy opornik

    kierunkowskazy są na małej pionowej kosce
    a otwieranie paki jest też na tej kostce

    wziołem za to 260 z sterownikiem chyba nie dużo
    a i piwo się należy siedziałem nad tym cały dzień :)))
  • #26
    raffsa
    Level 12  
    no mi też trochę to zajęło ale chyba mamy inne wersje, ja mam doblo z centralnym zamkiem ale kluczyk bez pilota.
    I w wiązce co idzie z drzwi odnalazłem przewód fioletowo czerwony - sterowanie zamknij otwórz przez przekaźnik do masy chyba zamknij a przez 1Kom otwórz.
    Drugi przewód fioletowo biały podłączyłem pod drugi kanał alarmu i mam otwieranie paki - impuls masy.

    Nawet to działa tylko jest feler że po zamknięciu paki wysyłany jest impuls zamknij i nie zamyka paki tylko trzeba sekwencję otwórz - zamknij.

    Myślę jeszcze o funkcji komfort żeby domykało szyby przy zamknięciu.
  • #27
    sebastianpiszczek
    Level 11  
    klient też miał fabryczny centralny tylko bez pilota
    prawie tak samo zrobiliśmy tylko ja użyłem siłownika master a Ty przekaźnika
    Gdy otworzyłem pakę z pilota później zamkłem przyciskiem zamknij z pilota wszystko działa

    jak podpiołeś przekźnik ? pod fio;etowy kabel
  • #29
    sebastianpiszczek
    Level 11  
    tak fioletowo czerwony
    jak zrobiłeś że przekaźnik sterował opornością /?"