Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega porty O/I jak to właściwie działa?

changer2004 10 Lut 2011 07:50 4071 3
  • #1 10 Lut 2011 07:50
    changer2004
    Poziom 2  

Witam serdecznie. Jestem początkującym, jeżeli chodzi o mikrokontrolery. Zainteresowała mnie Atmega8 ale mam pewne wątpliwości co do zasady działania portów O/I. Oto moje pytanie. Zakładam że tak są skonfigurowane porty:
    Atmega porty O/I jak to właściwie działa?

Czy dobrze rozumuję?
    Piny PB4 - PB7 są wyjściami, dodatkowo w PORTB bity 4 i 7 mają wartość 1 czyli na wyjściu tych pinów będzie stan wysoki. Tzn. jakie napięcie? Napięcie zasilania? Wartość stanu na tych wyjściach możemy odczytać w rejestrze PINB? ale w zasadzie po co? skoro wiemy że stan na pinach PB4 - PB7 zmieniamy za pomocą rejestru PORTB? Kiedy to się przydaje?

I teraz to co mnie zastanawia. Piny PB0-PB3 są wejściami. Dodatkowo piny 0 i 1 są podciągnięte do nap. zasilania. Czy to znaczy że jeżeli nie podam na te piny stanu wysokiego to odczytując PINB0 i PINB1 tam będzie logiczna 1? czy logiczne 0? Bo domyślam się że piny PB2 i PB3 mają bez podania na nie stanu wysokiego wartość 0 w PINB. Ale jak to jest z PB0 i PB1?Tam jest 0 czy 1? Dodatkowo czy zmiana np na PB0 który jest podciągnięty może polegać na np. dodatniu przycisku zwierającego ten pin do masy?

Ogólnie chodzi mi o to jaką wartość logiczną ma domyślnie pin skonfigurowany jako wejście , który jest podciągniety do nap. zasilania? a jaką ma ten bez podciągniecia do nap. zasilania?

Mam nadzieję że przedstawiłem mój problem w zrozumiały sposób:)

Pozdrawiam

0 3
  • Megger
  • Pomocny post
    #2 10 Lut 2011 07:58
    mirekk36
    Poziom 42  

changer2004 napisał:

Ogólnie chodzi mi o to jaką wartość logiczną ma domyślnie pin skonfigurowany jako wejście , który jest podciągniety do nap. zasilania? a jaką ma ten bez podciągniecia do nap. zasilania?