logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kino domowe z naciskiem na muzykę z CD - od podstaw

dreamstorm 21 Lut 2011 10:57 1716 5
REKLAMA
  • #1 9181846
    dreamstorm
    Poziom 10  
    Witam
    Mam ogromną prośbę do osób znających się na sprzęcie audio. Bardzo proszę o pomoc w wyborze zestawu kina domowego. Niestety nie znam się na tym zupełnie. Proszę o nie odsyłanie do wujka Googla. Co nieco już przeczytałem, ale firm i modeli jest masę, nie wszystko do siebie idealnie pasuje, a najważniejsze to usłyszeć jak gra :)

Warunki w pokoju:
    Sprzęt ma się znaleźć w salonie - ok 24 m2 - ściany symetryczne(pokój kwadratowy)

Funkcje sprzętu:
    - Odsłuch płyt Audio CD - możliwie najlepsze głośniki 2.1 w granicach rozsądku :)
    - Kino domowe podpięte do telewizora (TV będę kupował za parę dni, ale jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się podpięcie przez kabel HDMI) - czy dobrze myślę ?
    - Podpięcie do konsoli (jak kiedyś kupię) - X360 albo Playa.

Rodzaj muzyki:
    Najbardziej zależy mi na dobrych dźwiękach gitarowych, perkusji i wokalu - przykładowe kapele, które chciałbym, żeby brzmiały możliwie najlepiej: Tool, Riverside, Lunatic Soul, Radiohead, Metallica (S&M), Fiona Apple .
    Kolega polecił mi głośniki Dali 505, ale aktualnie ich nie ma na allegro :)

Koszty:
    W zasadzie nie wiem ile powinienem na wszystko wydać, dlatego tutaj też liczę na Waszą pomoc. Nie chciałbym potem żałować, że mogłem wydać 500 zł więcej i mieć znacznie lepszą jakość. Wydaje mi się, że 5tys powinno wystarczyć na amplituner+CD+5 głośników + kable, ale jeśli zmieszczę się w mniejszej sumie to tym lepiej.

Pytania :)
    1. Sprzęt mogę kupić używany, chyba że nie polecacie kupować np używanych głośników ?
    2. Głośniki do przodu jak już pisałem Dali 505 (lub 606), ewentualnie proszę o radę jaki inne dobre mogę kupić.