logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Linux Mandrake10 - błąd przy uruchamianiu trybu graficznego startx

darekw84 25 Paź 2004 20:19 999 6
REKLAMA
  • #1 937130
    darekw84
    Poziom 10  
    Jestem kompletnym laikem w linuxie. Więc proszę o wyrozumiałość. Nie mogę uruchomić trybu graficznego komendą "startx" Wyskakuje błąd którego foto przesyłam. z góry dzięki za wszelkie sugestie;-)
    Załączniki:
    • Linux Mandrake10 - błąd przy uruchamianiu trybu graficznego startx error.gif (15.09 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 937148
    Kolobos
    Spec od komputerów
    Ocena: 10453
    Zainstalowales sterowniki do karty graficznej?
    bo chyba nie ;-)
    Jak juz zainstalujesz to trzeba dodac pare wpisow do /etc/X11/XF86Config-4, najczesciej jest to podane w readme do sterownikow.
    Jaka masz karte graficzna?
  • REKLAMA
  • #3 937169
    darekw84
    Poziom 10  
    Tego linuxa mam na wirtualnej maszynie; tzn że komp-gospodarz to WindowsXP a linux jest uruchamiany programem VirtualPC. Może dlatego nie widzi strowników grafy???????PS. JAk zainstalować tą kartę????z wiersza poleceń?
    pozdrawiam
  • #4 937210
    Kolobos
    Spec od komputerów
    Ocena: 10453
    Jak masz cos na nvidii to na www.nvidia.com sa sterowniki, do ati tez chyba sa na stronie ati jest link.
  • REKLAMA
  • #5 939200
    deliberabundus
    Poziom 23  
    Ocena: 10
    :?
    o ile dobrze pamietam to wirtualne środowiska emulujące PC mają własne sterowniki do kart. Zatem należy ustawić taki typ karty jaki "emuluje" VirtualPC. Tak przynajmniej było z VMware
  • #6 941190
    piooo
    Poziom 29  
    Ocena: 41
    zamiast polecenia startx wpisz su , nastepnie wpisz hasło i jako root wpisz komendę drakconf ,pojawi się graficzne okno z opcjami do konfiguracji hardware z możliwością przetestowania grafiki i nie tylko , pozdrawiam