Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B - jaki silnik?

Kubert91 02 Mar 2011 18:10 25345 44
  • #1 02 Mar 2011 18:10
    Kubert91
    Poziom 8  

    Witam!
    Planuje kupić samochód i zainteresowałem się Oplem Omegą B. Pod uwage wziąłem dwa silniki, a mianowicie 2.0 benzyna 136 koni, najlepiej z gazem i 2.5 TDS 130-150 koni.
    Prosiłbym o wasze opinie na temat samego samochodu, plusy i minusy, co się często psuje itd., a i gdyby ktoś mógł mi powiedzieć coś o danych silnikach byłbym bardzo wdzięczny :)

    Jeśli temat założyłem w złym dziale to przepraszam i prosze o przeniesienie. Pozdrawiam :)

    -1 29
  • #2 02 Mar 2011 19:47
    przem27
    Poziom 29  

    2.5 Tds to silnik BMW, pękają głowice, moim zdaniem 2.0 16V do normalnej jazdy całkiem przyzwoity.Ogólnie silniki opisywane na forum, poszukaj.
    pozdr

    1
  • #3 02 Mar 2011 19:56
    Temple One
    Poziom 19  

    Tak jak kolega wyżej mówi, 2.0 chyba najrozsądniejszy. Jeśli potrzebujesz ciut więcej mocy, to jeszcze jest 3.0 V6 211 KM. Opel jak to Opel, rdza go lubi, także wiesz.. :D Poza tym, silniki GM lubią LPG, także nie powinno być problemów. A co do bolączek to nie jestem w stanie nic więcej powiedzieć oprócz rdzy. ;) Pozdr.

    0
  • #4 02 Mar 2011 20:07
    ogur3k
    Poziom 33  

    Jak nie dbasz to pęknie głowica, silnik jest mało idiotoodporny.
    2.0 do tej lochy to mało, szukaj 2.5.

    Zależy jeszcze czy model przed czy po FL.

    0
  • #5 02 Mar 2011 20:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Oba silniki do dupy, albo 2.0 8V do miejskiej jazdy, albo coś większego w benzynie.

    2
  • #6 02 Mar 2011 20:28
    fronterka25
    Poziom 9  

    Miałem 2.0 8zaworów we Fronterze Sport i sprawdzał sie wyśmienicie. Teraz mam już pół roku Frontere Long z silnikiem 2.5 8zaworów . Jeszcze nic przy tym silniku nie robiłem,gas w niej jest już od ośmiu lat i działa bez zarzutu, to chyba o czymś świadczy.Ale nie da sie pominąć tematu rdzy,a temat rdzy w oplach to ,,rzeka''.Powodzenia.

    2
  • #7 02 Mar 2011 20:30
    Zbychul
    Poziom 19  

    ociz napisał:
    Oba silniki do dupy, albo 2.0 8V do miejskiej jazdy, albo coś większego w benzynie.

    miałem poprzednio omegę carawan właśnie z takim słabym silnikiem i gazem.
    Krótko mówiąc - masakra w letnie upały, przy włączonej klimie czasem miałem ochotę wysiąść i go pchać żeby było szybciej .

    1
  • #8 02 Mar 2011 20:40
    gobo
    Poziom 17  

    Jedyny słuszny motor to zadbany 2,5 lub 3.0 v6. Aczkolwiek dobre 3.0 ciężko trafić.
    temat woda - już taki jest na tym forum.
    Kup to na co Cię stać. Najtańszy w eksploatacji jest 2.0 8 zaworowy, ale to też najsłabsza jednostka. Jeśli masz stały dochód na przyzwoitym poziomie to bierz taki jak napisałem na początku - te motory radzą sobie naprawdę dobrze z tą kluską. Widok cwaniaków wąchających smród z Twojego wydechu - bezcenny. Jeśli chcesz diesla to szukaj 150 konnego 2.5 TDI, jest dużo lepszy od TD.

    0
  • #9 02 Mar 2011 20:48
    ogur3k
    Poziom 33  

    Ten diesel w tej budzie nadaje się dla spokojnego, ułożonego kierowcy, raczej w trasy.
    Inaczej szybko zdechnie (szczelność pompy, falowanie obrotów, ciepły ciężko pali) ale zanim dokona żywota będzie palił jak smok.
    W E34 2.5TDS daje radę (bardzo podobne auta), szału nie ma bo objedzie go byle 90konny samochód w sprincie, ale w trasie przy spokojnej jeździe idzie wyżyć ze spalaniem, a i elastyczność przyzwoita.

    0
  • #10 02 Mar 2011 21:27
    Kubert91
    Poziom 8  

    Ja nie potrzebuje tego auta żeby się ścigać czy jeździć nim 150-200 km/h i rozpędzać się do 100 w 7 sekund :D Potrzebuje go aby dojechać do pracy, co jakiś czas do miasta, do panny i jakiś weekendowy wypad, tyle :) nasłuchałem się już troche, diesel dostaje w du*e :P Chyba zostane przy 2.0 16V, ale czekam na dalsze opinie, może mnie ktoś jeszcze przekona :D

    0
  • #11 02 Mar 2011 21:49
    SkylineR91
    Poziom 14  

    Jeżeli do spokojnej jazdy to wystarczy ci ta dwulitrówka, choć osobiście wolę v-ki,fajniejszy dźwięk no i zapas mocy czasem się przydaje,w każdym razie szukaj czegoś powyżej rocznika 98, jeżeli zdecydujesz się na LPG, zwróć uwagę na wiek instalacji i która generacja.Czasem można spotkać auta z Holandii z fabrycznie montowaną instalacją firmy Koltec-Necam, unikaj takich aut, mało kto to serwisuje, poza tym drogo.

    0
  • #12 02 Mar 2011 22:05
    ogur3k
    Poziom 33  

    SkylineR91 napisał:
    Czasem można spotkać auta z Holandii z fabrycznie montowaną instalacją firmy Koltec-Necar, unikaj takich aut, mało kto to serwisuje, poza tym drogo.



    Chyba nie bardzo wiesz co mówisz ;)


    Kubert91 napisał:
    Ja nie potrzebuje tego auta żeby się ścigać czy jeździć nim 150-200 km/h i rozpędzać się do 100 w 7 sekund :D Potrzebuje go aby dojechać do pracy, co jakiś czas do miasta, do panny i jakiś weekendowy wypad, tyle :) nasłuchałem się już troche, diesel dostaje w du*e :P Chyba zostane przy 2.0 16V, ale czekam na dalsze opinie, może mnie ktoś jeszcze przekona :D


    Dowiemy się której Omegi B szukasz? Przed czy po faceliftingu?

    0
  • #13 02 Mar 2011 22:24
    Kubert91
    Poziom 8  

    SkylineR91 napisał:
    Jeżeli do spokojnej jazdy to wystarczy ci ta dwulitrówka, choć osobiście wolę v-ki,fajniejszy dźwięk...

    Tak, jak przyjdzie zmienić w takim rozrząd albo coś innego to będzie troche więcej kosztować niż w 4-cylindrówce :P

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cytat:
    Dowiemy się której Omegi B szukasz? Przed czy po faceliftingu?

    Jak w temacie, Opel Omega B, o faceliftingu nawet nie wspomniałem :) Jestem młodym człowiekiem, kasy zbyt wiele nie mam :P więc o tej po faceliftingu mogę na razie pomarzyć :D

    0
  • #14 02 Mar 2011 22:29
    ogur3k
    Poziom 33  

    Kubert91 napisał:

    Jak w temacie, Opel Omega B, o faceliftingu nawet nie wspomniałem :) Jestem młodym człowiekiem, kasy zbyt wiele nie mam :P więc o tej po faceliftingu mogę na razie pomarzyć :D


    W takim razie odpuść sobie to auto...
    A jak się uparłeś, to bierz X20SE + podtlenek LPG i módl się żeby jeździł bezawaryjnie.
    Inaczej nie utrzymasz tego auta.

    0
  • #15 02 Mar 2011 23:01
    Kubert91
    Poziom 8  

    ogur3k napisał:

    A jak się uparłeś, to bierz X20SE + podtlenek LPG i módl się żeby jeździł bezawaryjnie.
    Inaczej nie utrzymasz tego auta.

    to jest 8v? Inni znów piszą, że to za słaby silnik do omegi. A ja nie chce jeździć omegą z prędkością i przyspieszeniem malucha. 2.0 16V chyba nie pali aż tak wiele.

    0
  • #16 02 Mar 2011 23:11
    ogur3k
    Poziom 33  

    2.0i R4 8V o mocy 115 KM (kod: X20SE) w latach 1994-1999 Accelerazione 0-100 km/h 13"
    2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 11"
    2.5i V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) w latach 1994- 10"5
    3.0i V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999 8"8

    4-cylindrowy
    2.0 R4 DTI 16V o mocy 100 KM (X20DTH) w latach 1997-1999 13"5
    6-cylindrowe
    2.5 R6 12V TD o mocy 130 KM (kod: 25TD) w latach 1994-1999 12"
    2.5 R6 12V TD o mocy 131 KM (kod X25TD) w latach 1996-1999 12"

    Źródło
    Źródło 2

    1
  • #17 02 Mar 2011 23:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Aż tak źle nie jest żeby porównywać z maluchem, ale faktycznie jak np klimę załączysz to tak jakbyś przyczepkę zapiął.

    1
  • #18 02 Mar 2011 23:30
    lysy1980
    Poziom 30  

    2.0i R4 8V o mocy 115 KM (kod: X20SE) - Wytrzymały ze stanowczo za małą mocą
    2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 - Plastikowa pokrywa zaworów która potrafi ciec, oczywiście za mała moc do takiej masy, pękająca uszczelka głowicy między czwartym cylindrem a kanałem wodnym.
    2.5i V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) w latach 1994- Plastikowe pokrywy zaworów które potrafią ciec jak oszalałe, spalanie na poziomie X20XEV przy znacznie większej mocy.
    3.0i V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999 - Pokrywy jak wyżej, mocy sporo, smok robiący wir w zbiorniku paliwa przy nieopanowanym operowaniu przepustnicą, większa część aut w automacie, w manualu natomiast bardzo często ze szperą

    Na pokrywy w V-kach jest metoda ale nie jest tania, tzn aktualnie koszt w granicy 400-700PLN.

    Diesla nigdy nie miałem.

    0
  • #19 03 Mar 2011 19:06
    Regos
    Poziom 15  

    Wypowiem się na temat 2,5 TD ,bo taki mój ojciec ujeżdża od 2006 roku. Auto z 2000 roku. Wersja taka dziwna bo chyba przejściowa. Nowe wnętrze, przód, tył natomiast stary. Stawiałbym ,że to już C. Auto z Włoch, 150tys zrobione u nich jako "auto biznesowe". Strach było opinii na temat tej jednostki. Ten egzemplarz łamie stereotypy. NIC się nie dzieje ( odpukać). W 2008 wymieniony drążek przy lewym kole - koleina (niestety nie znam się wiec nie wiem co to było dokładnie, ale koszta z robocizną 350zł...). Sam silnik chyba wypada dobrze. Spalanie 8,5litrów ropki (komp 8,1) w cyklu mieszanym (codzienny dojazd do pracy spod miasta, zakupy, korki). Wynik mierzony. Na trasie Krosno- Krasnystaw (~250 km ) spalanie zmierzone 6litrów (komp 5,4). Auto teraz ma prawie 210 tys.

    EDIT:
    Tak jak kolega pod spodem napisał, jest to omega B FL.

    1
  • #20 03 Mar 2011 19:18
    lysy1980
    Poziom 30  

    Nie było przejściówek miedzy B i BFL (Omega C nigdy nie powstała) Jak piszesz że tył od B, to jest co najmniej dziwne, zwłaszcza że BFL wyszła w 99r w pełnej krasie.
    Chyba że jest to kombi i ma zmienione lampy i klapę co by oznaczało że auto po dzwonie.

    0
  • #21 03 Mar 2011 19:31
    Regos
    Poziom 15  

    @lysy1980 tak masz racje. Moja pomyłka- sprawdziłem. Spróbuję dopisać ,że są to złe informację. Jest B FL tylko jakoś ze zmienionymi lampami na te ciemne z B, co mnie zmyliło. Zrobiłbym zdjęcie ale aparatu brak. Jeszcze raz przepraszam za podawanie błędnych informacji.

    0
  • #22 03 Mar 2011 20:14
    Kubert91
    Poziom 8  

    Jakie są sliniki i ich moce to wiem, google jest mi znane :P Chodziło mi głównie o opinie, a i tych tu nie brakuje ;) Kolega Regos opisuje tutaj B Fl, a jak już wyżej wspomniałem koszta są ograniczone i raczej nie stać mnie na ten model :P A kupować taką Omegę za tanie pieniądze to też ryzyko.

    0
  • #23 03 Mar 2011 21:16
    SkylineR91
    Poziom 14  

    To może trzeba było zacząć od tego ile chcesz przeznaczyć kaski na to auto.

    1
  • #24 03 Mar 2011 22:40
    Kubert91
    Poziom 8  

    Fundusze to około 7-8 tysięcy złotych, ale kwota może ulec zmianie, na + oczywiście :P Nie napaliłem się i bez porównań prosze.... Po prostu podoba mi się to auto i tyle. Nie napisałem, że musze kupic Omege i że inne auto nie wchodzi w gre. Miałem wątpliwości to napisałem na forum (bo chyba po to jest...), tak trudno zrozumieć...?

    0
  • #25 04 Mar 2011 09:25
    przem27
    Poziom 29  

    Koledzy chyba się troszkę zagalopowali, może się nawet ostrzeżeniem skończyć:) A wracając do tematu Omegi to wcale nie jest taka kosztowna, mam B z silnikiem X20XEV i przy zasilaniu gazem koszt pokonania trasy x jest mniejszy niż Fiestą 1.3 a o ile wygodniej:), eksploatacja tzn. płyny, filtry itp to w każdym trzeba zmieniać, jedyna różnica na niekorzyść Opla to ubezpieczenie.
    pozdr

    0
  • #26 04 Mar 2011 10:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Do kosztów eksploatacji X20XEV trzeba liczyć jeszcze częste wymiany rozrządu, max co 60kkm. Fakt że roboty przy tym na kila minut ale cena części nie wiele niższa niż do V-ki.

    0
  • #27 04 Mar 2011 13:39
    Kubert91
    Poziom 8  

    Ubezpieczenie to nie problem, mam na to sposób :) Co 60kkm? Czy aby na pewno?

    0
  • #29 04 Mar 2011 16:07
    ociz
    Moderator Samochody

    No właśnie bez pompy, a w V-kach pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc nie ma potrzeby jej razem wymieniać. Nie wiem co tam w ASO dają do V-ki ale podejrzewam że kit INA(rolki INA, pasek Gates), a ten kosztuje około 400zł.

    0
  • #30 04 Mar 2011 16:42
    lysy1980
    Poziom 30  

    Ociz, prawdopodobnie masz rację, pasek prawdopodobnie Gates ale sygnowany znakami GM, rolki prawdopodobnie INA sygnowane znakami GM. Niestety nie widziałem nadruku właściwego producenta, jedynie numer części i logo GM, chociaż rolkom nigdy się specjalnie nie przyglądałem.
    Co do przebiegu przy jakim producent zaleca wymianę oryginału, trzeba by zerknąć do TISa, ja zmieniam w okolicach 60-70kkm. Spotkałem kiedyś delikwenta który myślał że X25XE jest łańcuch, i upierał się że tylko w X30XE jest pasek (szkoda się rozpisywać jak dużo czasu zajęło naprowadzenie gościa na właściwe tory) Zanim go uświadomiłem zapytałem ile nalatał na rozrządzie, powiedział że około 120kkm. Albo miał fart albo dobry komplet rozrządu. Auto pojechało na wyminę na holu.

    0