Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

tolopaccc 31 Mar 2011 01:00 10672 5
  • #1
    tolopaccc
    Level 10  
    Witam,

    Jestem posiadaczem Mio Moov 500 PL mapa z 2008r

    do rzeczy:

    Samo mio mi nie wystarczało - postanowiłem zaktualizować oprogramowanie i odblokować nawigację poprzez podmianę plików jakiś rok temu.

    Do chwili obecnej wszystko działało jak należy.
    Automapa, Igo, Tom Tom - wszytko działało jak należy.

    Niedawno pojawił sie problem tego typu że podczas gdy mio zostawiałem na ładowarce samochodowej i odcinałem zasilanie poprzez wyłączenie stacyjki mio od razu lub po krótkiej chwili gasło - tak jak by nie miało baterii lub miało słabą nieładującą się baterię.

    Dzień potem pojawiły sie problemy z obrazem: miganie obrazu, obraz bez kontrastu bardzo jaskrawy który zaczynał migać aż kompletnie nic nie było widać - pozostawał czarny ekran.

    Zwykle pomagało wyłączenie navi i włączenie ponowne. lecz po takich zabiegach sytuacja zaczęła sie powtarzać. Gdy to nie pomagało - reset urządenia.



    Doszło do sytuacji że po włączeniu MIO na ekranie zaczął się pojawiać "ekran serwisowy": Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

    Uploaded with ImageShack.us


    Gdy podłączyłem navi do komputera ten na szczeście odczytuje dysk jednak są na nim tego typu krzaki:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

    Gdy próbuje kliknąć na któryś plik ktory ma pow 1 Gb to navi sie zawiesza i dysk ginie .

    Nie wiem i nie chce nic sobie uszkodzić - posiadam kopie plików z przed zdejmowania blokady jak i po zdjęciu wiec moge to przywrocić.

    Tylko czy moge sformatowac dysk systemowy navi?

    Boje sie ze może przy tym dojść do uszkodzenia navi.

    Czy ktoś sie oriętuje na ile jest to poważny problem? i co jest przyczyną jego powstanai?

    Co do tych plików - to podczas gdy ekran migał i dochodziło do zawieszania to po odmuleniu automapa srała błędami że nie może zapisać swoich ustawien w jakims katalogu... ale dało sie kliknąć ok i pracowała dalej ... Może stąd te krzaki? że Mio sie zamuliło i popełniło sepuku?
  • #2
    Pontikos
    Level 38  
    Wyglada jakby posypal sie Flash..
    Sugeruje :
    1. podlacz urzadzenie do komputera z UPS
    2. pusc Scandisk/checkdisk z "wlasciwosci/narzedzia" po pierwszym z dwoch dyskow ktore zglosza sie jako nowe w "MK"
    3. po zakonczeniu pracy scandiska uzun folder "lost and Found"
    4. NIE ODLACZEJAC i NIE resetujac urzadzenia wgraj pliki z backupu.
  • #3
    tolopaccc
    Level 10  
    Pontikos wrote:
    Wyglada jakby posypal sie Flash..
    Sugeruje :
    1. podlacz urzadzenie do komputera z UPS
    2. pusc Scandisk/checkdisk z "wlasciwosci/narzedzia" po pierwszym z dwoch dyskow ktore zglosza sie jako nowe w "MK"
    3. po zakonczeniu pracy scandiska uzun folder "lost and Found"
    4. NIE ODLACZEJAC i NIE resetujac urzadzenia wgraj pliki z backupu.

    Niestety ani z GUI poprzez Narzedzia/wlasciwosci nie moge wykonac powyższego:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"
    Ani poprzez "CMD>CHKDSK I:"
    Code:
    C:\Documents and Settings\USER>CHKDSK I:
    
    Typ systemu plików to FAT32.
    Wolumin MIO DEVICE utworzono 2010-03-03 00:01
    Numer seryjny woluminu: B850-8DB2
    Trwa sprawdzanie plików i folderów...
    Zakończono sprawdzanie plików i folderów.
    Znaleziono błędy na tym dysku, ale nie zostaną one naprawione,
    ponieważ funkcja sprawdzania dysku została uruchomiona bez parametru /F (naprawiaj).
    Czy przekształcać zagubione łańcuchy na pliki (T/N)? T
    192114688 bajtów w 55 plikach możliwych do odzyskania.
    System Windows znalazł problemy z systemem plików.
    Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

      466 681 856 bajtów całkowitego miejsca na dysku.
          286 720 bajtów w 9 plikach ukrytych.
          278 528 bajtów w 63 folderach.
       63 688 704 bajtów w 886 plikach.
      210 305 024 bajtów dostępnych na dysku.

            4 096 bajtów w każdej jednostce alokacji.
          113 936 ogółem jednostek alokacji na dysku.
           51 344 jednostek alokacji dostępnych na dysku.

    A nastepnie
    CHKDSK I: z opcja /F daje takie rezultaty:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

    Co ciekawe da sie zapisywac i usówać pliki z tego dysku (z dysku głównego nawigacji)
    Pytanie tylko czy podczas polecenia FORMAT nie wyjdzie ten sam błąd i nie zostanie uszkodzony dysk ?

    Czy ktoś jest moze zorietowany jak bardzo to poważna usterka?
  • #4
    Pontikos
    Level 38  
    Jesli pliki daja sie usuwac, mozesz je juz usunac - jak napisalem :) Dalej postepujesz jak w pkt. 4).

    Mozesz tez zrobic format tej partycji, z zachowaniem warunku 1), a nastepnie postepowac dalej od pkt 4).

    Sugeruje nie powielac pytan do zagadnienia wyjasnionego opisanym algorytmem :)
  • #5
    tolopaccc
    Level 10  
    EDIT: Dziekuje Ci @Pontikos za dotychczasowa pomoc :)

    Pontikos wrote:
    Jesli pliki daja sie usuwac, mozesz je juz usunac - jak napisalem :) Dalej postepujesz jak w pkt. 4).

    Mozesz tez zrobic format tej partycji, z zachowaniem warunku 1), a nastepnie postepowac dalej od pkt 4).

    Sugeruje nie powielac pytan do zagadnienia wyjasnionego opisanym algorytmem :)

    Witam Serdecznie,

    Przepraszam że dociekliwie pytam ale wole sie 2 razy dopytać zanim spie**e sobie nawigację.

    Wydaje mi się że moje pytania są rzeczowe:
    - podaje pytanie i jednocześnie załączam zrzut ekranu który oddaje obraz sytuacji.

    Pozwolę zadać kolejne pytanie bowiem wg działania Twojego algorytmu
    1) Sformatowałem partycję systemową MIO - OK - done.
    2) Sprawdziłem CHKDSK [/F] czy dysk nie zawiera błędów. - Done:
    Code:
    C:\Documents and Settings\USER>chkdsk i: /F
    
    Typ systemu plików to FAT.
    Wolumin MIO DEVICE utworzono 2011-04-01 14:15
    Numer seryjny woluminu: 3874-8E17
    Trwa sprawdzanie plików i folderów...
    Zakończono sprawdzanie plików i folderów.
    System Windows sprawdził system plików i nie znalazł żadnych problemów.

      467 410 944 bajtów całkowitego miejsca na dysku.
      467 410 944 bajtów dostępnych na dysku.

            8 192 bajtów w każdej jednostce alokacji.
           57 057 ogółem jednostek alokacji na dysku.
           57 057 jednostek alokacji dostępnych na dysku.


    Problem pojawia się w przypadku próby przekopiowania wszystkich plików do MIO.
    W przypadku kopiowania metodą CTRL+C CTRL+V wyskakuje taki błąd:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy" Po czym urządzenie zawiesiło się - obraz na ekranie MIO jest cały czas zamrożony.
    Czekałem tak z 30 minut i nic. Po tym czasie odłączyłem urządzenie od komputera i by znowu komputer mógł go wykryć to musiałem go ZRESETOWAĆ ponieważ inaczej cały czas obraz był zamrożony a komputer nie widział urządzenia.

    Po ponownym podłączeniu urządzenia na dysku przekopiowanych było z ~2 MB danych z oprogramowaniem z backup-u

    Z kolei przy próbie z Total Commandera działo się podobnie:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

    Tak samo czekałem ale urządzenie po próbie kopiowania plików zawiesza sie.

    Przy skopiowaniu (jednego) pliku nie ma problemu - lecz przy kopiowaniu wszytkich plików nawigacja zawiesza sie.
    Czy to oznacza że mam uszkodzoną kość ROM-u?

    Szczeże mówiąc jestem lekko mówiąc zrezygnowany bo myślałem że nie jest to aż tak poważne ale coś mi sie widzi że to większy problem... Mam rację?

    Pozdrawiam,
    Tomek

    EDIT: Nie wiem na ile to wiarygodne ale wydaje mi sie ze wykrakałem:
    Mio Moov 500 PL, zawiesza sie na starcie, "ekran serwisowy"

    bad sector-y na MIO na 100 % Sic! .... teraz to pewnie nawigacja do wywalenia?
    chyba że istnieje możliwosć startu z SD... bo na SD normalnie sie wszytko kopiuje...
  • #6
    Pontikos
    Level 38  
    1. sprobuj kopiowac TYLKO oprogramowanie, NIE mapy. Jest mozliwosc, ze uszkodzone sa wyzsze sektory kosci Flash, a sam engine zadziala.
    2. jesli urzadzenie jest na gwarancji, sugeruje zglosic na mio.com naprawe gwarancyjna kosci Flash
    3. jesli od daty zakupu minelo ponad 2 lata, zawsze mozesz uzyc karty SD up to 16 GB i startowac z wygodnym MENU (Link) i mapami z karty SD!