Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 1,9 tdi swiecą prawe kierunki z bezpiecznikiem 21

05 Kwi 2011 17:04 9048 17
  • Poziom 11  
    Bardzo dziwna sprawa, gdy nie ma włożonego bezpiecznika 21, wszystko działa normalnie - wiadomo zegar się resetuje i nie ma zasilania w gnieździe zapalniczki.

    Kiedy włożę bezpiecznik 21, zaczynają się świecić prawe kierunkowskazy!
    nie przestają świecić nawet jak wyjmę bezpiecznik odpowiedzialny za kierunkowskazy - 17

    Jak to ugryźć?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Przebicie/zwarcie w sterowniku centralnego zamka.
  • Poziom 42  
    Sklejone styki przekaźnika na wyjściu "kierunkowskazy" w sterowniku zamka lub alarmie , zależy co tam masz!
  • Poziom 11  
    centralnego zamka juz nie ma, byl zintegrowany z alarmem oba wyciete,

    sugerujecie wymiane przekaznika kierunkowskazow?

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie wiem które przewody idą z skrzynki bezpieczników, od bezpieczników 17 i 21 żebym mógł sprawdzić czy miedzy nimi nie ma gdzieś przejscia.
    \czy jakąs inna metoda się to sprawdza?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Przekaźnik nic nie powinien mieć do tego; co najwyżej brud w manetkach lub włączniku awaryjnych.
    A po tym wycinaniu może jednak coś zostało...?
  • Poziom 42  
    Jeżeli nie świeci kontralka kierunku w zegarach , to zwarcie poza przełacznikiem awaryjnych i zespolonym , prawdopodobnie na tylnej wiązce , gdyż bezp.21 , to tez oświetlenie bagażnika!
  • Poziom 37  
    A hak i wtyk 13 pinowy jest? Tam też jest stały plus oraz... brud mogący robić zwarcie.
  • Poziom 11  
    mam hak w golfie jutro sprawdzę ten wątek tak samo jak z oświetleniem bagażnika

    a jeżeli jest zwarcie wiązki na tyle skrzynki bezpieczników to które wtyczki sprawdzać?
    Bo to nie takie proste, przewody nie wychodzą bezpośrednio z drugiej strony bezpieczników.

    Dodano po 9 [minuty]:

    emeryt2 niestety świeci się też kontrolka na zegarach, i w tym momencie normalnie działa tylko kierunkowskaz w lewo. kiedy wcisne awaryjne to swiecą się obie kontrolki.
    Następna rzecz, nic nie zmienia fakt wyjecia przekaźnika kierunkowskazów bądź bezpiecznika 17, dalej swięcą się prawe kierunkowskazy

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze jedna ważna uwaga, przełącznik zespolony przełożylem sprawny z innego golfa i tam wszystko było ok więc trzeba go wykluczyć z kręgu podejrzeń
  • Poziom 37  
    Według tej:
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl...-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DS28
    strony, np wtyki wtyki A1, A2, K.
    Lecz zacząłbym od prostszych czynności: odpięcie wtyku jednej tylnej lampy, potem drugiej (to nie żart: w VW Golf kierunkowskaz prawy idzie do lewej lampy a przez nią do prawej!), odpiął wtyk pompki centralnego (tam też się wpinają montażyści ze sterownikiem; wiem, było wycinane, ale...), następnie rozkręciłbym złącze wieloprzewodowe na chłodnicy (zasila wszystkie lampy przednie) - to sprawy proste, może coś się znajdzie. A opuszczanie skrzynki w dół by dostać się do tyłu nie jest zajęciem polecanym jako miłe i wygodne.
    I tak zostaje jeszcze licznik (jego wtyk), wtyk manetek - cóż, trzeba próbować a na odległość możemy jedynie wskazywać tropy :ok:
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Jak awaryjne są obie strony , to na przełaczniku awaryjnych , jest on zasilany poza bezp.17!
  • Poziom 11  
    Wychodzi na to że kiedy odpinam nie do końca wtyk kierunkowskazów od przełącznika to awaryjne zaczynają normalnie działać.
    Tzn kiedy wyciągam nie do końca z gniazda. może któryś z przewodów tego wtyku jest gdzieś dziwnie polączony?
    Jednak czy wyjmę czy nie czy wtyk będzie w połowie wyjęty i tak świeci się prawa strona.
    Idę mieszać w bagażniku i zdam później raport

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie jest ta sytuacja zależna od stacyjki, prawe kierunki świecą się cały czas do momentu wyjęcia bezpiecznika 21
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    - Kierunkowskazy świecą światłem ciągłym? Pełną mocą?Wolę się upewnić, bo już z różnymi opisami się spotkałem...
    - Czy kierunkowskaz świeci się światłem ciągłym bez włączonego zapłonu i po włączeniu zapłonu?
    - Czy po włączeniu awaryjnych kierunkowskazy migają, czy prawe kierunki dalej świecą światłem ciągłym? Jeśli świecą, to czy widać zmiany w jasności żarówki?
    - Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki można manetką kierunkowskazów załączyć prawe i lewe światła pozycyjne?
    - Czy w aucie były przeprowadzane jakieś prace (dowolne - mechaniczne, konserwacyjne, blacharskie, mycie...)?
    Sprawdź stan wiązki z przodu do tyłu auta.
  • Poziom 11  
    1 - tak swieca się swiatłem ciągłym
    2 - tak, właczenie/wyłączenie zapłonu nic nie zmienia
    3 - po włączeniu awaryjnych swiecą się obie strony, nie miga żadna z stron, a świecąca się caly czas prawa strona nieznacznie przygasa
    4 - można załączać obie strony
    5 - na pewno w koncu to 94 rok, na pewno tylna klapa była zmieniana i właściciel sam łączył przewody na złączki takie jakimi dopina się do przewodu inny przewód przy montażu alarmu
  • Poziom 37  
    Kierunkowskazy mają kolor czarny z paskiem zielonym (prawe) i czarny z paskiem białym (lewe). Warto, idąc po tych przewodach, odpiąć wszelkie niefabryczne podpięcia - szczególnie do czarno-zielonego; być może poprzedni włąściciel pomylił się. To nie będzie kombinowane gdzieś głęboko pod tapicerką a w miejscach w miarę dostępnych: okolice lamp, rejon skrzynki bezpieczników.
    Ten bezpiecznik nr 21 jest od stałego plusa, stąd lampy nie migają a świecą ciągłym światłem. Co i po co mógłby tam "zbroić"? bo do klapy stały plus nie dochodzi.
    Ale wracając do kierownicy: CAŁKOWITE odpięcie WSZYSTKICH wtyków do manetek nie gasi tych prawych migaczy? Pamiętajmy, że zasilanie awaryjnych jest na innym wtyku niż sam włącznik!
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli odpięcie manetek nie gasi kierunkowskazów, to wina leży gdzieś w okablowaniu. Do przejrzenia wiązka tak, jak pisałem. Od lewego kickpanela przez próg i bagażnik
    Chodziło mi, czy OSTATNIO nie były przeprowadzane jakiekolwiek czynności techniczne przy aucie.
    Jak został wycięty sterownik z alarmem? Jak zabezpieczono przewody?
    W ostateczności trzeba by zajrzeć do zegarów...
  • Poziom 11  
    Więc po odpięciu wtyczki lewej lampy tylnej problem zniknął!

    właśnie do przewodów wtyczki lewej, tylnej lampy są podoczepiane złączkami inne przewody.
    Przywrócę stan do oryginału tym bardziej że muszę przełożyć tylną klapę i wtedy zobaczę czy problem nadal istnieje.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Mówiłem (tzn. pisałem)! :angel:


    Czy ta:
    VW Golf 3 1,9 tdi swiecą prawe kierunki z bezpiecznikiem 21
    Jest to wtyczka fabrycznego haka, pobierająca prąd do prawych kierunkowskazów przyczepy (do gniazda haka).
    Być może tam właśnie tkwi przyczyna. Jeśli np. ma Kolega 13-pinowe, stały plus podany jest tam także. Możliwy jest więc brud, urwanie się przewodu i zrobienie zwarcia czy inne "takie tam".
    Istnienia modulu CAN nie podejrzewam :D
  • Poziom 11  
    Ok wszystko gra, winną okazała się mała wtyczka dwużyłowa prowadząca od głównej wiązki do lewej tylnej lampy.
    Nie wiem czy powinna być podłączona, fakt że bez niej wszystko działa jak trzeba.
    Dzięki wszystkim za pomoc!:)