Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra g kontrolka chłodnicy.

10 Kwi 2011 21:52 9981 15
  • Poziom 42  
    Kolejny nierozwiązywalny kłopot
    Astra z tytułu, motor 1.6. Rok 2002. Świeci się kontrolka chłodnicy, nie załącza się klima. Czujnik ciśnienia, oba wiatraki wraz z rezystorami sprawne. Czujnik temp. silnika w porządku. CDIF widzi temp silnika prawidłową w komputerze silnika. A w module chłodzenia w parametrach jest non stop 70 stopni. Nie wierzę mu jak psu, wiązka sprawdzona. Prosze was o poradę co może zapalać tą cholerną kontrolkę? I blokować klimę? Dodam ze to klimatronic i czynnik na pewno jest - sam robiłem serwis. W module wiatraków jest błąd - żądanie wyłączenia klimatyzacji - słaby sygnał. cdifowym slangu to błąd 53, niekasowalny.
  • Poziom 15  
    masz w opisie elektronika , klimatyzacja. podchodzisz cdifem do opla. sa lepsze , tanie sprzety do tego . jesli nawet ich nie posiadzasz to sprawdzenie co otrzymuje modul wentylatorow z ecm nie trwa dlugo . twoj opis nie pauje do tematu jaki zalozyles . naprawa nie powinna byc dluga , usterka bardzo powtarzalna. jak sobie nie poradzisz to moge to zrobic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    jak juz go odepnie to ... dalej Jurek sam wiesz
  • Poziom 21  
    Może to być wina uszkodzonego wentylatora klimy albo jeden z przekazników w skrzynce bezpieczników
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    A nie "doparłeś" nigdzie zderzakiem? Między chłodnicą a zderzakiem powinieneś mieć wtyczkę od klimy po prawej stronie (chyba nie pamiętam) i też takie cyrki będą (praktyka). Może jeszcze tam poszukaj czy wtyk ok, czy nie pęknięta/przyśniedziała. Pozdrawiam.

    Edit: Apropos czujnika temp. to on też lubi zaśniedzieć i błędnie wskazywać temp. (mówię o tym przy rozrządzie).
  • Poziom 16  
    Któryś z wiatraków może mieć za duże obciążenie i wywala błąd.
    klima sie nie załącza,więc pytanie czemu
    1 mało czynnika-to nie załączy,bo zabezpieczenmie żeby nie uszkodzić kompresora
    2 sprzęgiełko walnięte
    odepnij wtyczkę z kompresora klimy i sprawdź czy dochodzi napięcie po załączeniu klimy,jesli tak,to czynnika jest na tyle żeby załączyć klimę
    Jesli nie,to albo nie dochodzi sygnał-bezpiecznik,przycisk,wiązka,albo nie ma na tyle czynnika aby sterownik podał sygnał na kompresor

    Dodano po 3 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Jakich przekaźników, jak wszystkie są w module chłodzenia.


    jeden jest przy bezpieczniku 40A w skrzynce bezpieczników za akumulatorem,w podszybiu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    Hmmm, to pozostaje moduł. Nic nie piszesz, czy sprawdzałeś (pod nadkolem str. kierowcy), tam są dwa takie duże wtyki, może coś z nimi nie halo. Tam jeszcze jest "stary" typ układu klimy, więc dużo rzeczy generalnie do spr. nie ma. Jeśli jeszcze nie zaglądałeś, to proponuję luknąć tam jeszcze. Już chyba wszystko sprawdzone poza samym modułem. A jeśli do 5 maja nie rozwiążesz zagadki, to ja jadę na szkolenie (właśnie 5) do Oslo, z najnowszych układów klimy, to zadam "mądrym" ludziom pyt. i zobaczymy co oni jeszcze wymyślą hehe.
  • Poziom 42  
    Moduł i lego wtyki sprawdzone w pierwszej kolejności... Nie jest taki prosty ten układ, klimatronic komunikuje się z komputerem silnika, z modułem chłodzenia. Już wiem że błąd mam gdzieś pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia...
  • Moderator na urlopie...
    Żeby się nie okazało, że ECU padło. Czyli na czarno-zielonym przewodzie w ECU pojawia się +12V po włączeniu klimy (guzika) w środku? Sygnał z czujnika temp. ECU też dostaje (wiem powinien wypaść 163błąd temp. ale już niczego pewien nie jestem)? Jeśli tak, to cóż, schemat w rękę i trza szukać po wiązkach i kolorach. No cóż Ci więcej pomóc? Wierzę, że sobie poradzisz. ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • Poziom 14  
    Mam ten sam problem ,poszedłem dalej i podmieniłem moduł ,bez rezultatu.Tylko auto to Zafira dti,też z modułem. W ab-com też w diagnostyce modułu chłodzenia pokazuje 70 stopni c. W diagnostyce silnika temperatura ok.
    Pozostaje sprawdzenie połączenia modułu z ecu.
  • Poziom 35  
    Czasami jak są nie z jednego autka moduły to tak sie dzieje , a pod nadkolem łatwo uszkodzic sterownik.
    Trzeba sprawdzić czy są wszystkie warunki właczenia sprężarki, jakby co to możesz test wykonać czy wogóle wiatraki i sprężarka jest w stanie zostać załaczona.
  • Poziom 42  
    Zostało sprawdzone wszystko, połączenia modułów, czujniki oraz same moduły. Klientowi ( handlarzowi) się spieszyło więc problem został załatwiony ale w sposób którego nie mogę opisać na forum... zamykam