Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 2.0 dti zapala sie kontrolka ¶ilnika i traci moc

mario.1973 12 Apr 2011 09:25 33283 21
Testo
  • #1
    mario.1973
    Level 12  
    Witam jestem posiadaczem Opla Vectry 2.0 dti z 2000 roku. Przy podjazdach pod górę albo przy mocnym wci¶nięciu pedału gazu zapala się kontrolka silnika i auto traci moc. Wystarczy jednak że się zatrzymam i zgaszę silnik i problem ustępuje. Jest to sprawa pewnie jakiego¶ czujnika, albo pękniętego węża ,tylko ja nie bardzo wiem czego mam szukać. Bardzo proszę o podpowiedzi.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Testo
  • #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    szukac diagnoskopu i madrego diagnosty.
    pozdrawiam
  • #3
    mario.1973
    Level 12  
    No nie bardzo mi to pomogło
  • Testo
  • #4
    macvir
    Conditionally unlocked
    a jesli napisze ze problem to albo pompa VP37 albo turbina to jak to zmieni twoja perspektywe? :)
    pozdrawiam
  • #5
    kmitki
    Level 22  
    Odczytaj błędy i będziesz wiedział.
  • #6
    poliaudio23
    Level 12  
    Szanowny kolego podł±cz autko pod komputer i jaki masz kod błędu to wtedy będzie wiadomo co szukać może pompa, morze zawór turbiny, morze egr, morze i morze i wiele morze a morze szerokie morze głębokie i tp itd
  • #7
    tomcio_803
    Level 11  
    Sprawdz kolego przepływomierz ja miałem tak samo.
  • #8
    mario.1973
    Level 12  
    A jak można go sprawdzic?
  • #9
    bodzio012
    Level 33  
    SprawdĽ czy nie masz dziury w rurze od intercoolera, skoro po przyci¶nięciu tak się dzieje.
  • #10
    Askee
    Level 11  
    Możesz próbować pożyczyć od kolegi ale ja obstawiałbym przeładowanie turbiny. Niestety biegłych diagnostów jest jak na lekarstwo, niektórzy potrafi± odczytać błędy i na tym się kończy bo już o przyczynach kompletne zero. Szkoda że jak byłe¶ u kogo¶ to nie spisałe¶ sobie chociaż numerków błędów, przynajmniej było by z czego wróżyć a tak pozostaje tylko szukać m±drzejszego diagnosty albo popytać w clubie Vectry, tam maj± oddziały regionalne i w cenie dwóch piw sobie wzajemnie diagnozuj± auta. Ale i tutaj z patrzeniem w parametry pracuj±cego silnika nie jest najlepiej. Można na Allegro kupić sobie jaki¶ tester za kilkadziesi±t złotówek i samemu próbować ale to nie jest rozwi±zanie. Gdyby¶ był w pobliżu Wrocławia to bym Ci powiedział.

    Alex
  • #11
    megakreator
    Level 19  
    Witam aby nie zakładać kolejnego tematu wł±czę się w dyskusję w moim oplu dti 2.0 występuj± od wczoraj dokładnie takie same objawy , odwiedziłam diagnostę , błędy; obwód wej¶ciowy prędko¶ci silnika,oraz moduł kontroli pompy,mam zapytanie czy po tych informacjach na 100% pompa wtryskowa do wymiany.Pozdrawiam.
  • #12
    doctor81
    Level 17  
    megakreator wrote:
    odwiedziłam diagnostę , błędy; obwód wej¶ciowy prędko¶ci silnika,oraz moduł kontroli pompy,mam zapytanie czy po tych informacjach na 100% pompa wtryskowa do wymiany.Pozdrawiam.
    100% to tylko po wymontowaniu owej pompy i sprawdzeniu jej na stole probierczym.
  • #13
    ladamaniac
    Level 39  
    Megakreator podaj numery błędów. Być może tylko czujnik położenia wału. Faluje na wolnych? Mario posprawdzaj wszystkie podci¶nienia, te na podszybiu też i szczelno¶ćmembrany w siłowniku zmiennej geometrii
  • #14
    megakreator
    Level 19  
    Witam pamiętam jeden na pewno 1335.Pozdrawiam.
  • #16
    megakreator
    Level 19  
    Tak tylko jak sprawdzić.Pozdr.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    megakreator
    Level 19  
    Witam wracam po czasie bo i uszkodzenie pojawiło się ponownie z tym że kontrolka silnika ¶wieci już ci±gle i stracił moc odpala normalnie, pod interfejsem pokazuje bł±d P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pomp±, proszę o sugestie.Pozdrawiam.
  • #20
    mario.1973
    Level 12  
    Mi po podł±czeniu pod komputer nie pokazalo nic, pare bledow Abs i takie tam. Po podpowiedzi znajomego wyczy¶ciłem EGR, ale też lipa dalej to samo.
  • #21
    doctor81
    Level 17  
    megakreator wrote:
    pokazuje bł±d P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pomp±, proszę o sugestie.Pozdrawiam.
    W/w błędy niczego nie przes±dzaj±.ZaprowadĽ auto do kogo¶ kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić poł±czenie kostki od czujnika położenia wału korbowego.Ew. podmień sam czujnik ze sprawnego auta.A tak na marginesie je¶li już,to uszkodzenie elektryczne tych sterowników pomp przeważnie powoduje sama pompa. Do mario.1973:jak się ma kolektor ss±cy?"Klapy wirowe" drożne?
  • #22
    mario.1973
    Level 12  
    A co to takiego te klapy wirowe?