logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować i zaprogramować robota sterowanego przez USB?

Grodzio 02 Maj 2011 09:49 1936 5
REKLAMA
  • #1 9460041
    Grodzio
    Poziom 9  
    Witam wszystkich,
    Zaczne od tego ze przegladalem troszke forum, złapałem pare informacji, lecz wszystkie byly tylko zblizone do tego co potrzebuje otrzymac... jestem totalnym amatorem, mam niewielka wiedze na temat robotyki, elektroniki i programowanie... jednak bardzo mnie to kreci i chce sie tego nauczyc.... wiekszosc z was sobie pomysli i moze napisze ze powinienem zaczac czytac "poradnik dla poczatkujacego elektryka..." itd, ale ja raczej wole "głęboką wode" wiec jesli znajdzie sei chociaz jedna osoba ktora bedzie chciala mi w tym pomoc to bede bardzo wdzieczny :)
    Konkrety, chcial bym zbudowac i zaprogramowac układ, ktory po przez programi, aplikacje czy cos takiego bedzie sterowal pewnymi rzeczami. Schemat mniejwiecej wyglada tak: mamy komputer do ktorego podlaczony jest wczesinej zbudowany sterownik(z gory przepraszam za mozliwie mylne nazewnictwo) za pomoca gniazka (najlepiej) usb, lub ew. com, ten sterownik ma odpowiadac za: 1. poruszeniem silniczka(fajnie gdyby dalo sie ustalic promien obrotu) 2. wlaczenie lub wylaczenie diody 3. Troj fazowej zmianie predkosci wiatraczka(obrazowo chodzi mi o cos takiego jak mamy w samochodzie np. 3 czy 4 fazowa zmiana predkosci nawiewu ) 4. sterowanie jeszcze jednym silniczkiem. Wszystko chcial bym zaprogramowac jako jeden programik z paroma sowakami i przyciskami :) Czy ktos jest w stanie powiedzieć mi jak bardzo skaplikowane to bedzie i czy w ciagu roku udalo by mi sie cos takiego zrobic, zaczynajac totalnie od zera :)
  • REKLAMA
  • #2 9460141
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie
    Ocena: 825
    ...coś czuję, że temat wyląduje w koszu, ale może się myle ;-)