Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 96r - wymiana wentylatora dmuchawy (klimatyzacja).

15 May 2011 09:20 15322 5
  • Level 26  
    Witam.

    Nie tak dawno włączyłem nawiew aby odparowały szyby, nagle niewielki huk i wentylator buczy jak generator 25Hz i dodatkowo trzęsie plastikami wewnątrz i na zewnątrz przy podszybiu.
    Z początku myślałem, że zmieliłem jakiegoś szczura i się obraca na łopacie ale padliną nie śmierdzi, dodatkowo mam filtr, który sam osobiście wymieniałem i żadne zwierzę w tym czasie tam nie weszło.
    Podejrzewam, że musiała się połamać któraś z łopatek czy coś.
    Nie jest to wina rezystorów ani nic bo regulacja działa jak należy. Dodatkowo silnik ma większy opór przez co potrzebuje więcej prądu, bo gdy włączę dmuchawę szybko na 6 bieg to obroty silnika podnoszą się o około 400 - 500 po czym się stabilizują a wcześniej podnosiły się tyle co nic.
    Nawet ogrzewanie szyby tyle nie pobiera.
    Od biegu 3 słychać dmuchawę jak zaczyna buczeć a na 6 biegu nie idzie wysiedzieć.
    Ale nie w tym rzecz.
    Chcę to jakoś wymienić ale mam problem - nabijałem klimę pod koniec marca, trochę mnie to kosztowało a mechanik powiedział, że trzeba będzie czynnik wylać, żeby dobrać się do wentylatora.
    W książce "sam naprawiam" jest napisane podobnie. Boję się.
    Jest sposób na wyciągnięcie tego bez marnowania czynnika do klimy?
    Sami wiecie, że jego cena wzrosła. Gdybym wiedział, że tak się stanie to zamiast nabijać klimę to przeznaczyłbym te pieniądze na schronisko dla zwierząt lub dla innej fundacji.
    Wtedy bym wiedział, że pieniądze nie poszły na marne.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Mi się udało wyciągnąć bez otwierania układu, ale jest to cholernie trudne, wymaga delikatnego nagięcia rurek od klimy, wywalenia przepustnicy itd, itp, generalnie ciężko.

    Przecież nikt nie każe spuścić Ci czynnika w kosmos, jedziesz tam gdzie nabijałeś, prosisz o opróżnienie układu, jedziesz do domu, zrobisz swoje, wracasz znów do nich nabijają i powinieneś zapłacić tylko za usługę.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 26  
    Mówił mi, że trzeba spuścić w kosmos bo drugi raz nie wolno tego samego itp bo coś tam się już z nim dzieje. Jutro (poniedziałek) podjadę i zapytam bo temperatury sięgają 30st na zewnątrz a w samochodzie jest trochę więcej i co to za frajda, że mam klimę jak jeżdżę z otwartymi szybami. Jak bym miał problem - zajrzę tu. Pozdrawiam.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Szybciutko zmień mechanika, bo głupoty opowiada, jedynie stary olej nie powinno się ponownie "wciskać" do układu.
  • Moderator of Cars
    Oczywiście, że standardową procedurą jest odciągnięcie czynnika z układu w celu ponownego jego użycia. Każdy serwis klimatyzacji Ci to zrobi za nieduże pieniądze. Oszczędzasz swój portfel i środowisko. Takie postępowanie ma swoje źródło w zasadach serwisowania przemysłowych układów chłodniczych i stało się popularne w samochodówce od czasu sporego wzrostu cen czynnika. Nawet stosunkowo niewielka chłodnica wymiennikowa (potocznie zwana "chiller") w układach przemysłowych zawiera od kilku do kilkunastu kg czynnika.
  • Level 26  
    Zmieniłem mechanika :) obyło się bez odciągania czynnika. Co dziwne - stary wentylator miał połamaną łopatkę jak by w coś uderzył. Opłata za usługe: 150zł. Nowy (używany) wentylator 150zł. Także koszt niewielki a ja cieszę się wiatrem we włosach.