Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stary Python, prośba o identyfikację + kilka pytań.

16 Maj 2011 11:04 2058 8
  • Poziom 25  
    Mam w samochodzie Pythona z roku 95. Centralka jest zintegrowana z syreną. Przeglądałem sieć w poszukiwaniu informacji na temat tego alarmu, ale w większości wypadków patrząc na zdjęcia wygląd pilota się nie zgadza (mam 2 oryg piloty), jak i centralki(większość osób miała systemy centralka syrena oddzielnie, nieliczne zintegrowane też wyglądały inaczej). Początkowo alarm nie działał, a dokładniej nie reagował na pilota. Po otwarciu drzwi dioda świeciła światłem ciągłym, po zamknięciu gasła. Teraz naszło mnie na zmianę baterii w pilocie, jednak też nie działał. Zgodnie z zaleceniami od innych pytonów dokonałem regulacji trymerkiem i zagadał. W zasadzie to normalnie działa, ale jego zachowanie nie pokrywa się z instrukcjami od pytonów które znalazłem w necie. Nie miga po otwarciu maski, ani bagażnika, nie da się go uzbroić po cichu. Nie działają czujniki ruchu, choć są zamontowane. No i przede wszystkim po uzbrojeniu, syrenka wydaje z siebie rytmiczne pikanie mniej więcej co 5 sekund, o czym nie ma mowy w instrukcjach z sieci. Dodatkowo po 2 dniach postoju, akumulator padnięty. Wcześniej używałem auta nie uzbrajając alarmu przez około rok. Trzy razy zdarzyło się, że alarm sam się uzbroił, lecz nie wyładował akumulatora. Nie zwróciłem wtedy uwagi czy pika, bo nie wiedziałem że w ogóle jest uzbrojony, zwykle dowiadywałem się po otwarciu drzwi gdy zaczynało się wycie :). Czy to pikanie da się wyłączyć? Czy wyładowanie akumulatora może być spowodowane tym, że alarm jest w trybie awaryjnym? Da się go w ogóle odratować i używać bardziej jako bajer niż zabezpieczenie, chciałbym go zmusić do współpracy z centralnym zamkiem(auto nie ma w tej chwili CZ).

    Stary Python, prośba o identyfikację + kilka pytań.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Tak jest to alarm Python konkretnie Sp 1000. Jak sam wiesz alarm ma trochę lat i ma prawo się psuć. Dlatego na twoim miejscu usunąłbym ten alarm i zainstalował nowy z gwarancją, sprawdzony z funkcjami które cię zadowolą, ze sterowaniem centralnym zamkiem itp. polecam alarmy firmy seo, proxima, tytan. Dobre i sprawdzone. A jakie to auto? Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    FSO Polonez.
  • Poziom 25  
    Załączam zdjęcia centralko syreny. Wtyczka jest 9 przewodowa, a w instrukcji SP1000 mowa tylko o 4 przewodowej.

    Jak podłączyć do tego alarmu c. zamek jeśli mam tylko wyprowadzenie jednym przewodem impulsu masy(jeśli to jest sp1000) Dodatkowo to wyjście ma obciążalność max 500mA więc sterownik raczej musi być z wbudowanym przekaźnikiem. Większość sterowników z allegro ma wejście na dwa przewody do podłączenia nowszych alarmów z podwójnym wyjściem. Czy sterownik ST1000 ma możliwość pracy przy takim pojedynczy sygnale sterującym?

    Stary Python, prośba o identyfikację + kilka pytań. Stary Python, prośba o identyfikację + kilka pytań. Stary Python, prośba o identyfikację + kilka pytań.
  • Poziom 40  
    DJ Volt napisał:
    impulsu masy

    ST1000 jednoprzewodowe sterowanie nie ma na impuls tylko na stałą masę lub plusa tzw"po uzbrojeniu"

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Ireneo napisał:
    tylko na stałą masę lub plusa tzw"po uzbrojeniu"

    Nie do końca "stała masa" lub "stały plus, tylko podawanie i odcinanie masy lub plusa na wejście, czyli reagowanie na "zbocze" narastające i opadające poziomu "logicznego" podawanego na wejście nr 2 sterownika ST1000
    Instrukcja ST1000: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9205729#9205729
  • Poziom 40  
    Podawanie i odcinanie kolego na czas trwania uzbrojenia.Montowałem to nie raz i jak jest masa to zamknie a jak ją zabierzesz to otworzy.Może być też plus ale musi być zależność zmiana stanu przy uzbrajaniu/rozbrajaniu.Inaczej mówiąc niech impuls będzie 30s to zamek się zamknie a po 30 s otworzy.Reasumując nie może być impuls w ST1000 w sterowaniu jednoprzewodowym tylko stała zmiana sygnału którą to w alarmach z tamtych lat pobieraliśmy z "masy po uzbrojeniu"(czyli blokady zapłonu)lub plusa który się pojawiał na zasilanie czujników.
  • Poziom 25  
    Po głębszej analizie sprawy doszedłem do wniosku, że alarm to Python SP 2000 lub jakaś jego odmiana. W każdym razie tak jak było napisane w instrukcji, przewód czarno biały to masa załączana, nie tak jak na początku uważałem impuls, lecz na stałe załączona lub odłączona. Po paru wycieczkach na szrot trafiło się auto ze sterownikiem ST1000 ;). Po podłączeniu wg schematu krążącego w internecie, zamek pracował na odwrót tj przy uzbrojeniu alarmu otwierał drzwi. Zamieniłem przewody przy siłownikach miejscami, przy masterze kierowcy również biały i brązowy od sterowania (zamiana tylko zielonego i niebieskiego, dawała połowiczny sukces). Teraz wszystko pracuje tak jak trzeba. Polecam ten sterownik.