logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaka lustrzanka do 3000 zł z obiektywem 18-55 mm dla amatora – Canon 550D czy Nikon D5100?

blazej30 17 Maj 2011 21:15 3919 10
REKLAMA
  • #1 9517289
    blazej30
    Poziom 11  
    Witam. Chciałbym w końcu wymienić aparat, mam obecnie stary kompakt Kodaka, strasznie prądożerny. Myślałem o lustrzance, chcę, żeby ten sprzęt posłużył mi 5-10 lat, nie robię zbyt dużo zdjęć, jakieś wakacje, wyjazdy, przyjęcia... Nie znam się na fotografii, ale miałem okazję porównać zdjęcia z kompaktu czy hybrydy do zdjęcia z lustrzanki i naprawdę widać różnicę. Mam 3.000 do wydania i muszę kupić oprócz aparatu i obiektywu(myślałem na start o tym kit'owym 18-55mm) torbę, kartę pamięci i akumulatorki z ładowarką. Myślałem o Canonie 550D, ogólnie przypadł mi do gustu ew. jakiś Nikon D5000 lub D5100. Ważne jest to, abym mógł włączyć tryb auto, nacisnąć spust i mieć gotowe zdjęcie takie jak trzeba. Powiecie - kup kompakt, ale powtórzę - to inwestycja na 5-10 lat i podczas tego okresu myślę, że się czegoś nauczę w fotografii, ale mimo wszystko - najważniejszy automat.

Tak na marginesie - czym różnią się obiektywy, "o większych liczbach" od tych z "mniejszymi"? Czy opłaca mi się dokładać na lepszy obiektyw do moich potrzeb?
  • REKLAMA
  • #2 9517721
    kamilekaaaaa
    Poziom 23  
    Ocena: 56
    Polecam NIkona D90 mam osobiście i jestem bardzo zadowolony. Ja kupiłem nowego ale można kupić na allegro dość tanio. W tym aparacie masz funkcje auto i wiele innych funkcji które jak sie nauczysz robić zdjęcia ci sie przydadzą.
  • REKLAMA
  • #3 9517792
    blazej30
    Poziom 11  
    Można nim filmy nagrywać? Canon jednak trochę później wyszedł, nowszy model, sam nie wiem...
  • REKLAMA
  • #4 9517812
    kamilekaaaaa
    Poziom 23  
    Ocena: 56