Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W202 '95r elegance - centralny zamek nie reaguje na pilota IR

rafula72 27 Maj 2011 00:33 19483 16
  • #1 27 Maj 2011 00:33
    rafula72
    Poziom 8  

    Witam forumowiczów.

    Otóż mam taki problem.Samochód kupiłem ponad rok temu,jest to model z roku 95,elegance,2,0 benzyna-LPG.Mam do niego od poprzedniego właściciela tylko jeden oryginalny kluczyk,jest to scyzoryk na podczerwień.Do tej pory działało wszystko bez zarzutu ,czyli otwierałem i zamykałem centralny zamek z tego oto pilota.Dodam że w samochodzie w lusterku wewnętrznym i klamce kierowcy są diody migające na czerwono i zielono.I tak działało mi dotychczas, jak zamykałem pilotem to migały czerwone diody w klamce i lusterku a jak otwierałem to migały na zielono i centralny zamykał i otwierał.

    Kilka dni temu otworzyłem z pilota jak zawsze ale po powrocie już nie mogłem go zamknąć. Tzn. brak reakcji centrala i nie migaja diody.Zaznacze,że pilota dałem fachowcowi do sprawdzenia i wszystko jest z nim ok.

    Czy ktoś miał podobny przypadek lub jakies sugestie co mogło sie stac?Dodam iż zjechałem juz wszystkich najlepszych elektryków w mieście i wszyscy rozkładają ręce.

    Za wszelkie porady z góry dziekuję i proszę o szybka odpowiedź ponieważ od tygodnia muszę zamykać każde drzwi ręcznie i również obawiam się, że może się zblokować immobilizer ( a z tego co słyszałem temat jest trudny do przejścia nawet w serwisie)

    3 16
  • #2 27 Maj 2011 00:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Po pierwsze klucz... Wiem, że ktoś sprawdzał, wątpię czy właściwie, po drugie co mówią lampki w lusterku, po trzecie robiłeś dopasowanie?

    0
  • #3 27 Maj 2011 00:53
    rafula72
    Poziom 8  

    Klucz sprawdzany pod mikroskopem, ścieżki bez przerwań, dioda emituje wiązkę podczerwieni, baterie nowe. Po przytrzymaniu guzika miga czerwona dioda, ale tak jak napisałem diody w lusterku nie migają i central nie zamyka.

    Dokonywałem programowania kluczyka wg oryginalnej instrukcji, czyli skierować pilota na lusterko, kliknać raz i przekręcić stacyjkę w pozycję 2, dodam, że kiedyś po wymianie baterii dokonałem takiej procedury programowania i poskutkowało za 1 razem. Teraz natomiast brak jakiejkolwiek reakcji, diody nie migają, ale o dziwo samochód odpala.

    0
  • #4 27 Maj 2011 02:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Awaria zatem w aucie, zacznij od sprawdzenia zasilania w/g schematu. Tam będzie błąd.

    3
  • #5 27 Maj 2011 14:12
    rafula72
    Poziom 8  

    Dziekuje kolego za rade,tak tez zrobie a wiesz moze gdzie mógłbym znależć taki schemat?

    0
  • #6 28 Maj 2011 09:21
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Link do schematów Mercedesa na "ruskiej stronie" podawałem na forum kilkakrotnie.
    Masz jeszcze raz:
    http://mercedes.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=126160&highlight=blokad%2A
    Jest tam również część schematów do pierwszej serii modelu 202 (ze "scyzorykiem") - np. centralny zamek.
    Jeżeli chodzi o działanie immobilizera to w przypadku stacyjki FBS2 (taką masz) działanie immobilizera jest rozdzielone od działania układu centralnego zamka. Tak więc awaria centralnego zamka nie spowoduje unieruchomienia samochodu.

    1
  • #7 28 Maj 2011 13:51
    rafula72
    Poziom 8  

    Przepraszam,że pytam o schemat ale jestem nowy na elektrodzie.A propos rady żeby sprawdzić zasilanie wg.schematu,to nie za bardzo wiem jak to zrobić więc mam to zlecić elektronikowi samochodowemu?Powiem tylko,że od czasu wystąpienia tego problemu odwiedziłem wszystkich najlepszych w mieście elektoników samochodowych i ,,magików" i wszyscy rozkładają ręce i nie wiedzą co może być przyczyną.Dlatego szukam pomocy na tym forum.
    Odnośnie tego co napisałeś,że nie ma możliwości unieruchomienia auta przez immobilajzer to nie do końca bym się zgodził ponieważ jak reagował na pilota i po zamknięciu go pilotem centrala,otworzyłem drzwi grotem i próbowałem go uruchomić i nie dało rady.Rozrusznik kręcił ale nie zapalał.Z tego wnioskuję,że immo załącza sie wraz z wciśnięciem pilota i zablokowaniem centrala.Dlatego teraz jak nie reaguje na pilota i nie migają diody ani na klamce ani na lusterku obawiam się,że jeżeli przypadkowo zajarzy i zamknie go z pilota to już go nie odpale a z tego co słyszałem to póżniej jest duży problem żeby go odpalic i obejść fabryczny immo.

    A teraz takie pytanie z innej beczki ale może mieć z tym związek bo dziwnym zbiegiem okoliczności awaria ta wystąpiła w dwa dni po założeniu alarmu.

    Otóż nie dawno zakładałem alarm do niego w autoryzowanym zakładzie.Alarm to TYTAN DS300 no i przy odbiorze procedura zamykania była taka.Najpierw z oryginalnego pilota central i immo (migała czerwona dioda) a potem z pilota od alarmu aktywacja alarmu.I było Ok ale potem właśnie coraz częściej przy próbie zamykania nie reagował i myślałem,że to może baterie gdzieś nie stykają.Po popukaniu w pilota i poruszaniu bateriami po otwarciu pokrywy za którymś razem udało się zamknąć aż do czasu kiedy na drugi dzień po zajechaniu na parking już nie mogłem go zamknąć z oryginalnego pilota i brak reakcji na niego do dzisiaj.Nie migaja diody ani central nie zamyka?
    Jak pisałem,pilot przeglądany dwukrotnie przez elektroników samochodowych,którzy specjalizują się w naprawie takich ustrojstw i z nim jest wszystko ok ale rozkładają ręce i nie wiedzą co się stało,że nie raguje na pilota?

    Pytanie,czy założenie alarmu mogło spowodować tą awarie?

    Dodam,że byłem w tym zakładzie gdzie mi go zakładano i fachowiec,który go zakładał powiedział,że nie ma mowy żeby to miało związek z tą awarią.Nawet pofatygował sie i odłączył całą centralkie alarmu od zasilania i dalej żadnej reakcji na pilota oryginalnego?Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.Więc co to może być koledzy?

    Pomóżcie proszę bo nie uśmiecha mi się wizyta w ASO a może to być jakaś pierdółka tym bardziej że stało sie to tak nagle?
    Dodam jeszcze,że central działa ale tylko jak go zamykam guzikiem w środku?

    Przepraszam za taki elaborat ale musiałem tak dokładnie opisać ten problem,gdyż jak widać jest to niemała zagadka.
    Będe bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i podpowiedzi.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów i ososby,które będą miały czas to przeczytać i może w jakiś sposób rozwiązać mój jak widać niemały problem.

    0
  • #8 28 Maj 2011 16:52
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nie wierzę, że nikt nie ogarnie tego tematu. Na podpowiedzi nie licz, bo nie mając auta nie można pomóc - w takim przypadku.
    Skąd jesteś?

    0
  • #9 28 Maj 2011 17:28
    rafula72
    Poziom 8  

    No właśnie też mnie to dziwi,że nikt nie wie co mogło się stać.Wiecie jak to jest,każdy mówi żeby zostawić auto i bedą szukać.Ale jakoś nie jestem zwolennikiem zostawiania auta żeby ktoś szukał metodą prób i błędów i na końcu powiedział,że nie wie co to jest.Już nie raz miałem takie doświadczenia.Albo ktoś wie co to może być albo nie.
    A jest to uciążliwe z tego względu,że musze za kazdym razem wszystko ręcznie ryglować a po drugie tak jak pisałem,obawiam się,że jak mu się odwidzi i zamknie z pilota i nie otworzy ponownioe to już go nie uruchomie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Paweł wawa,widzę że jesteś elektronikiem ale Wa-wa odpada żeby podjechać.Miałeś może do czynienia z podobnym przypadkiem?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Do Gerri, klikam na ten link ale wyskakuje strona z forum o sprinterze i nie widze tam schematu ani linku?

    0
  • #10 28 Maj 2011 17:32
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Tu nie chodzi o podobne przypadki ale o obmierzenie dokładne tego przypadku, więc jak szukasz kogoś kto wie, że to np, wypalona zielona kostka za tylną lampą to raczej nie znajdziesz. U mnie też musiałbyś zostawić auto do pomiarów.

    1
  • #11 28 Maj 2011 18:20
    rafula72
    Poziom 8  

    Ok,skoro tak mówisz tak też będe musiał zrobić.Na poniedziałek jestem umówiony w sąsiednim mieście z elektronikiem,który specjalizuje się tylko w mercedesach więc pojadę i dam znać co stwierdził ewentualnie naprawił.

    A ile Tobie zajęłoby opomiarowanie tego auta?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pawle, a czy podłączenie do komputera w celu wykrycia błędu coś by wykryło?

    1
  • #12 28 Maj 2011 22:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pewnie zajęło by mi około godziny a i podłączenie pod komputer można zrobić, chociaż jeśli moja teoria się potwierdzi to nie będzie komunikacji ze sterownikiem.

    0
  • #13 29 Maj 2011 02:52
    rafula72
    Poziom 8  

    A czy ten brak komunikacji ze sterownikiem, tak jak przypuszczasz mógł powstać podczas zakładania alarmu lub jego wadliwego założenia?
    Wszyscy elektronicy u których byłem dotychczas po sprawdzeniu pilota i próbach programowania go i kodowania (bezskuteczne) odsyłają mnie do warsztatu, który montował alarm?
    Tym bardziej, że te objawy wystąpiły na drugi dzień rano po założeniu alarmu?

    1
  • #14 29 Maj 2011 12:36
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    rafula72 napisał:

    Odnośnie tego co napisałeś,że nie ma możliwości unieruchomienia auta przez immobilajzer to nie do końca bym się zgodził ponieważ jak reagował na pilota i po zamknięciu go pilotem centrala,otworzyłem drzwi grotem i próbowałem go uruchomić i nie dało rady.


    Masz rację - nie do końca ściśle się wyraziłem. Faktycznie pierwsza seria tego modelu miała prymitywny immobilizer uzbrajany poprzez zamknięcie centralnego zamka. Dopiero jakiś czas później wsadzono do kluczyka dodatkowo klasyczną pastylkę immobilizera i wtedy można było uruchomić auto - nawet jak pozostawało zamknięte centralnym zamkiem. Rozróżnia się je w ten sposób, że nowsza stacyjka ma założony taki jakby kawałek plastikowej rury o dużej średnicy i wysokości ok. mniej jak 10 mm. Otacza ona jakby główkę kluczyka włożonego do stacyjki i to właśnie w niej zatopiona jest cewka komunikująca się z immobilizerem. Stara stacyjka ma "gołą" metalową nasadkę bębenka.
    Co do drugiej części zapytania to nie wydaje mi się, żeby uszkodzenie miało związek z założeniem alarmu (jeżeli oczywiście alarm został założony prawidłowo i w czasie montażu nie było żadnej "przygody" o której nie wiesz)
    Dziwi mnie tylko, dlaczego montażysta zaproponował Ci rozwiązanie z dodatkowym pilotem - dosyć kłopotliwe w codziennym użytkowaniu.

    rafula72 napisał:
    Przepraszam za taki elaborat ale musiałem tak dokładnie opisać ten problem

    Żeby wszyscy tak chcieli, to udzielanie rad na forum byłoby dużo łatwiejsze...
    Chyba jest jasne, że dobrych informacji nigdy za dużo. A jak kogoś nudzi czytanie to nie musi czytać :D

    0
  • #15 29 Maj 2011 18:30
    Hans30
    Poziom 27  

    Rafula72
    To co mogłem to ci podpowiedziałem na pw. myślę że powinno pomóc rozwiązać twój problem Jak będzie ok to napiszesz tutaj na forum czy rozwiązałeś problem . Powodzenia

    2
  • #16 11 Mar 2013 17:50
    luku86
    Poziom 7  

    witam. nie bedę tworzył nowego tematu. chce się wtrącić i dostać jakiejś rady. u mnie też występuje problem z CZ kluczyka. Ale u mnie wina jest dokładnie w kluczyku ponieważ został zamoczony a dokładnie wyprany w pralce. (zapasowy kluczyk działa super) Zamoczony kluczyk odpala auto czyli immo wporządku. Niestety CZ nie dziła. po nakierowaniu na kamerke i naciśnięciu dioda zaświeci mocniej i przygasnie delikatnie świecąc na niebiesko bez mrugnięć. (zapasowy mrugnie ok. 5 razy na niebiesko raz na czerwono i potem cały czas na niebiesko) chciał bym wiedzieć czy jest możliwoć naprawy??

    0