Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SEW Eurodrive
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

mati9947 28 Maj 2011 20:31 34307 71
  • #1 28 Maj 2011 20:31
    mati9947
    Poziom 12  

    Witam
    Mam zamiar kupic new hollanda 8670 z 99r i chcialbym poznac wasze opinie na temat tego sprzetu czy skrzynie sie sypia w nim czy jak ( ma on 18 biegow). I tez tak mysle kalibracja skrzyni by mu sie przydala i jesli wie ktos jak to zrobic byl bym wdzieczny
    Pozdrawiam

    2 29
  • SEW Eurodrive
  • #2 28 Maj 2011 23:03
    wal-ker
    Poziom 30  

    Witam.
    Według mnie ciągnik dość dobry.Oprócz lekkich ,typowych przecieków oleju hydr. i dmuchania z odmy raczej nic się nie dzieje.Skrzynia chodzi nawet po kalibracji powyżej 220.Jeżeli kontrolka ciśnienia oleju skrzyni biegów nie zapala sie (może błysnąc w momencie puszczania sprzęgła),kalibracja jest poniżej 190 to nie powinno byc problemu.Koniecznie trzeba sprawdzić działanie podnosnika i wom.Wom nie powinien sie kręcic jak silnik pracuje i jest wyłączony.Niestety często siada hamulec i wom się kręci.Z 1999r,to ma na pewno komp z obd.wiec zczytaj błędy.Będziesz wiedział więcej.
    O kalibracji już pisałem. Nie jest skomplikowana i odbywa sie bez rozbierania skrzyni.Robi to komp.
    Czesto w przednim napędzie zrywa się frez.Na wale do przedniego mostu.Warto zmienic tuleje łączącą.
    Ta skrzynia to Dual shift?

    4
  • #3 29 Maj 2011 09:14
    mati9947
    Poziom 12  

    tak dual shift a bledy ma takie (jak wlacze przycisk od przedniego napedu do samego konca) F099 i po odpaleniu ma wciaz takie F(albo E) 333 i F(albo E)332

    1
  • #4 29 Maj 2011 20:58
    wal-ker
    Poziom 30  

    Musze sprawdzic w serwisówce bo nie przypominam sobie aby coś takiego było. Trzy cyfrowe błędy to to tzw. inżynierskie dawają się odczytac dopiero po podłączeniu interfejsa. Ich nie powinno byc na wyswietlaczu.
    Ale moze z 99 roku coś ma inaczej.

    -1
  • #5 29 Maj 2011 22:58
    mati9947
    Poziom 12  

    Jak by dalo rade to byl bym wdzieczny

    0
  • #6 31 Maj 2011 12:32
    mati9947
    Poziom 12  

    I jak wiadomo co to sa za bledy??

    0
  • #7 31 Maj 2011 13:22
    wal-ker
    Poziom 30  

    Nie , bo coś namieszałeś... Te błędy wyswietla na srodkowym wyswietlaczy na dole(w ramce) Czy na prawym? To co podałes to nie błędy obd.
    Moze to komputer zaprogramowany do liczenia hektarów ,nawrotóów itd.Jego wyswietlacz jest po prawej.
    Kody trzycyfrowe powyzej 300 są od radaru.Puszka wielkosci puszki piwa czesto czworokątna umieszczona na bloku skrzyni biegów po prawej stronie skierowana pod kątem 45 stopni w dół i do przodu.Podłączona do kompa współpracuje z podnosnikiem,obrotomierzem i kilkoma innymi czujnikami.
    Szczytaj błędy obd. - Nacisnij przycisk lewy z "8" pod srodkowym wyswietlaczem i przekręc kluczyk by zapaliły się kontrolki.Puśc przycisk.
    Masz pierwszy błąd na wyswietlaczu w ramce.Kolejne naciskanie tej "8" pokazuje następne błędy,
    Spisz wszystkie.Następnie przytrzymaj ten przycisk 0k 10 sek.Powinno zapikać z głosniczka.Błędy się wykasują.Sprawdz naciskając kilka razy ten przycisk. Nie powinno nic wyskakiwać . Jak wyskakuje to powtórz znów przez 10 sek.Cofnik kluczyk.Zapal traktor ,przejedz sie i powłączaj co sie da i znów zczytaj błędy. Teraz będziesz miał nowei aktualne.
    Błędów jest tylko dziesięc w pamięci.

    0
  • SEW Eurodrive
  • #8 31 Maj 2011 20:05
    mati9947
    Poziom 12  

    aha no mozliwe ze jest tak jak mowisz bo to jest po prawej stronie co mowilem to dzisiaj sprawdze i napisze jakie sa

    1
  • #9 02 Cze 2011 11:28
    mati9947
    Poziom 12  

    nie moge znalezc tego przycisku tam i na wyswietlaczu ma napisane servis ma 11 tys godzin juz walniete

    0
  • #10 02 Cze 2011 11:51
    wal-ker
    Poziom 30  

    Na desce wskazników na dole jest cały rząd przycisków (choć nie wyglądają jak przyciski) membranowe. Od lewej jest chyba symbol konewki z olejem , potem dystrybutor, potem silnik,termometr itp. Mniej więcej na srodku sa dwa z"8" strzałkami.Naciskasz lewy.
    No chyba że masz wskaznik zegarowy na srodku ze wskazówką.Wtedy gorzej.

    Dodano po 13 [minuty]:

    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    0
  • #12 02 Cze 2011 14:58
    wal-ker
    Poziom 30  

    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    Dodano po 4 [minuty]:

    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nacisnij tę "8" . To jest przycisk membranowy.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A dlaczego myslisz ze potrzebuje kalibracji skrzyni biegów? Tam parzyste sprzęgła kalibrują sie automatycznie podczas adaptacji.

    1
  • #13 02 Cze 2011 15:14
    mati9947
    Poziom 12  

    Poniewaz troche szarpie przy przelanczaniu biegow.

    -1
  • #14 03 Cze 2011 08:34
    mati9947
    Poziom 12  

    A skrzynie biegow ile wytrzumuja w nich?

    0
  • #15 03 Cze 2011 10:35
    wal-ker
    Poziom 30  

    Tyle samo ile wytrzyma Twoja zona z Tobą...;) czyli nie wiadomo.Żart oczywiscie.Ja twierdze że są bardzo trwałe. Ale oczywiscie zalezy od traktowania traktora. Olej wspólny z hydrauliką więc trzeba zmieniac i olej i filtry.Nie hamujemy biegami gwałtownie tzn. o dwa-trzy biegi w dół.
    Nigdy nie holujemy ciągnika więcej niz kilkaset metrów.! Skrzynia potrzebuje smarowania pod cisnieniem a to jest tylko wtedy gdy pracuje silnik.No i kalibracja na czas a nie dopiero jak zerwie wałek.Bardzo trwałe sprzegła a to najważniejsze.Mam tu ciągniki 25 letnie z takimi skrzyniami,swiecą czerwone kontrolki na wolnych obrotach a one nadal działają. Z calibracja powyzej 240!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na pewno lepsze niz stare Casy ,International i Davidy z powershiftami na taśmach.

    0
  • #16 03 Cze 2011 18:10
    mati9947
    Poziom 12  

    A case cs 150 to w sumie to samo tak. Bo wszyscy mowia ze new holland sie psuje i jest do dupy a case jest lepszy a to przeciez to samo i teraz mam dylemat do poniedzialku kupuje ciagnik tylko nie wiem ktory case czy new holland. Case ma jakis blad 64 wiec nie wiem sam

    0
  • #17 07 Cze 2011 22:05
    mati9947
    Poziom 12  

    A powiedz mi jak sie zmienia biegi w tym new hollandzie ze sprzeglem czy bez??

    Dodano po 3 [minuty]:

    i w jakich obrotach

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno z tylu ciagnika po lewej stronie podnosnika jest taka miarka to jest od oleju w skrzyni tak. I gdzie sie wlewa olej do skrzyni i jaki jak bys mogl powiedziec

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze taka przyczyna jak jade np na 18 biegu i jest lekka gorka to on mi slabnie a mysle ze nie powinien

    0
  • #18 07 Cze 2011 23:15
    wal-ker
    Poziom 30  

    Biegi zmieniane przyciskami w NH zmienia sie bez sprzegła.Przy takich obrotach jak Ci pasuje. Po to wymyslono te skrzynie.Możesz np. przy orce dać bieg w góre lub w dół bez zdejmowania nogi z gazu i bez straty czasu i paliwa.
    Olej do skrzyni i do hydrauliki jest ten sam.Ta miarka jest od niego. Wlewa sie wlewem nad pompą,na srodku(z tyłu) taka dłuższa rurka z plastykową nakretką ok4 cm. srednicy.Jest przykręcona do pokrywu podnosnika.Niestety mała i wolno nią leci..
    18 bieg to bieg najwyższy...Nie wiem którą masz skrzynie . jak z prędkoscią do 42 km/h to się nie dziw.To praktycznie nadbieg.Choc sam traktor z obrotami ponad 2 tys. powinien dawac rade bez problemu.

    0
  • #19 08 Cze 2011 06:52
    mati9947
    Poziom 12  

    Ok, dzięki wielkie a jedzie ok 40km/h tylko nie przekracza nawet 2tyś obrotów na pełnym gazie, może filtry paliwa?

    Poprawiona pisownia, mod.[CameR]

    0
  • #20 08 Cze 2011 16:38
    mati9947
    Poziom 12  

    A wiesz może dlaczego tak mocno szarpie jak się przechodzi z 9 biegu na 10?? Patrzyłem jak mi pisałeś żeby sprawdzić błędy i nic mi nie pokazuje - tylko 0. Może bym musiał skalibrować skrzynię ?

    Poprawiona pisownia, mod.[CameR]

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Mógł byś opisać kalibracje mojej skrzyni 18 biegowa biegi zmieniam w dżojstiku w prawo dodaje bieg w lewo odejmuje. I tez cieknie mi olej z prawej strony ciągnika obok akumulatora z takiego jak by rozdzielacza pod kabina ( tam są takie dwa nałożone na siebie i myślę ze z tamtąd leci ze jakaś uszczelka lub oring puścił )

    1
  • #22 09 Cze 2011 12:24
    wal-ker
    Poziom 30  

    Musisz troche poczekac, bo musze znalezc serwisówke od takiej wersji...Moje ma ma dżojstik nieruchomy z czterema przyciskami.Żaden z nas nie ma tej wersji więc musze śiągnąc z innej placówki. Około 7 dni.
    Ten przeciek to najpierw wytrzyj do sucha szmatą albo myjka cisnieniowa i suszenie sprężonym powietrze. A potem odpalasz i patrzysz gdzie zaczyna kapać. Moze wystarczy podociągac złączki.Mozna tak zacząć. Dokrecasz i jak któras lużna to pewnie tam...

    0
  • #23 09 Cze 2011 14:33
    mati9947
    Poziom 12  

    Zrobiłem jeszcze zdjęcie tabliczki na skrzyni możne coś pomoże z ta kalibracja bo jak już mówiłem to szarpie dość mocno przy przełączeniu biegu z 9 na 10 i jak się wsteczny włączy to tez mocno szarpie, nie zależnie czy puszcze po mału sprzęgło czy szybko jest taki moment jeden ze tak szarpnie a przy zmianie biegu to już nie.

    Tu jest zdjęcie tabliczki
    https://obrazki.elektroda.pl/1004564600_1307622309.jpg

    Dodano po 6 [minuty]:

    Znalazłem przyczynę tego cieknącego oleju tylko mam pytanie co się w tym miejscu znajduje, cieknie na samej górze tego miejsca jest taka jak by zaślepka czy coś tylko co jest tam w środku jakiś tłoczek czy sprężynka ?

    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    0
  • #24 09 Cze 2011 22:12
    mati9947
    Poziom 12  

    Już zrobiłem ten cieknący olej oring był zużyty. Mam jeszcze takie pytanie gdzie znajduje się zbiornik do płynu hamulcowego w tym modelu 8670. I dlaczego jak jadę pod górkę obojętnie jaka czy mala czy duza z pusta przyczepa 6.5t to ciągnik mi słabnie i muszę redukować nawet do 13 biegu albo niżej ( dymu nie puści a myślę ze powinien wtedy, tylko słabnie ). I jeszcze taka usterka ze jak jadę w trasę i później wyłączę wszystko ( silnik odpalony ) i chce znowu pojechać np do przodu to nie mogę tak jak by się zawiesił komputer i jak zgaszę silnik i odpalę na nowo to wtedy wszystko jest ok

    0
  • #25 09 Cze 2011 22:36
    wal-ker
    Poziom 30  

    Zbiorniczek płynu powinien byc po prawej stronie,jak podniesiesz maske na scianie kabiny.Czyli jakby nad pedałami tyle że na zewnątrz pod maską. Chyba że masz wersje amerykanską to olej wspólny z hydro i skrzynią biegów z tak zwanego obiegu małego cisnienia.
    Zmien najpierw filtry bo nie wiem czemy słabnie.Jak nie dymi to znaczy że za mało paliwa.Silnik ma 2200obr/min ? Jesli nie to to jeszcze pompa paliwa, dość częsty przypadek.
    Jak nie rusza po włączeniu biegu to popatrz na wyswietlacz, tam wyswietla co jest nie tak.Ruszasz oczywiscie z pedałem sprzęgła!?Bo z dzojstika to nie ruszy!
    Ciągnik z konca lat 90-tych bardzo sie rózni od wczesniejszych. Musze sprawdzic w instrukcjach.Bede miał za kilka dni.

    0
  • #26 10 Cze 2011 11:08
    mati9947
    Poziom 12  

    Nie mam tego zbiornika hamulcowego eh. Będę patrzał na wyświetlacz i jak znowu mi się to stanie to dam znać

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Wiec tak bledy to tylko mam takie jak pisalem f333 i f332 i nic mi nie pokazuje jak biegi mi uciekna. I powiedz mi na luzie to silnik ma obroty ok 2700 a jak jade to mam od 1-9 obroty max ok 2200 a od 10-18 to mam nawet nie 1800 co to moze byc za przyczyna i jest taki mulowaty od 10 biegu w zwyz im wyzej tym gorzej i jeszcze jedno na luzie jak depne mu od zera i tak zatrzymie na ok 1500 obrotow to silnik mi tak jak by szarpal i nie mial wyrownanych obrotow co to by moglo byc pompa??

    Dodano po 1 [minuty]:

    I taka kontrolka mi sie zapalila co ona oznacza??
    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    0
  • #27 11 Cze 2011 08:04
    mati9947
    Poziom 12  

    I jeszcze takie blede f330 i f342

    0
  • #28 11 Cze 2011 09:03
    wal-ker
    Poziom 30  

    Kontrolka pokazuje za mały poziom płynu w chłodnicy(zbiorniczku wyrównawczym).
    Pompa zasilająca w nim jest elektryczna czy pompka ręczna na filtrze paliwa?
    Mysle że zasilanie w paliwo pompy wtryskowej ma za małą wydajnośc.Filtry lub pompka zasilająca.Trzeba też sprawdzic rurke ssącą ze zbiornika paliwa. Jezeli jest ze sitkiem to moze byc ono przytkane. Na rurke założyc kawałeczek plasikowego wężyka i zasysac ustami. Musi dac sie lekko zassać.Zasilanie w paliwo w tych ciągnikach to problem.Zawsze coś nie tak.
    Dopuki ciągnik nie będzie miał swoich obrotów nic nie zrobisz z mocą.Jak przebiera i jest mułowaty to jakoś dymi?

    0
  • #29 11 Cze 2011 16:36
    mati9947
    Poziom 12  

    Pompka zasilajaca jest reczna. Wogole dymu nie pusci, wyciagnalem juz pompe wtryskowa i wtryski do sprawdzenia w poniedzialek bede juz wiedzial czy sa sprawne czy nie, byc moze ma za slaba dawke paliwa na pompie i dlatego ciagnik nie wchodzi na obroty I mam jeszcze takie pytanie bo szukalem tego werzyka do wlewu oleju do skrzyni i nie moge znalezc zrobilem zdjecia tylu i nic tam nie ma takiego do wlewu

    New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    2
  • #30 11 Cze 2011 19:48
    wal-ker
    Poziom 30  

    Masz troche inny wlew niz w starszych NH.Tam złączki hydr. są poziomo i po lewej.A wlew jest tam gdzie ty masz powietrze. Na zdj.. zaznaczyłem Ci wlew oleju hydrauliki i skrzyni.New holland 8670 Opinie i kalibracja skrzyni

    Odkręcasz troche to "T" co wystaje i wyciągasz razem z korkiem. . Tam jest guma spęczniana tą srubą w kształcie "T"

    0