Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1,8 97r problemy z mocą

29 Maj 2011 21:08 3685 14
  • Poziom 27  
    Witajcie, mam problem z moim audi. Auto dziwnie się zachowuje, ogólnie jest tak jakby było słabsze niż przedtem, objaw jest taki żę jak nagle chce się przyspieszyć to czuć dosłownie jakby samochód coś trzymało, potem puszcza i jedzie i potem znowu. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły. Auto ma lpg, i na tym paliwie i na tym jest to samo. Auta zachowuje się jakby dostawało za mała dawkę paliwa.

    Błędów w komputerze nie ma, sonda pracuje, przepustnica czyszczona i adaptowana, wartości wyuczone wykasowane i dalej nic,

    Na vagu widzę ze przepływomierz działa ale nie wiem jakie powinien podawać wartosci. Może ktos podać na jakim dokładnie kanale sprawdzić przepływomierz i jakie powinien podawać wartości.

    Co jeszcze można sprawdzić, tracę już głowę.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 15  
    przejedź się z odpiętym przepływomierzem
  • Poziom 15  
    trzeba podpiąć pod vag`a i sprawdzić parametry rzeczywiste i zadane na przepływie powietrza, i radziłbym sprawdzić jeszcze zawór egr
    pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Podpinałem, czasami wyskakuje błąd (sonda lambda no activaty) no i po odpięciu doszedł przepływomierz, sonda nowa, wchodziłem w któryś z początkowych kanałów i znalazłem przepływomierz i miałem przy pedale w podłogę 80g/s.
    Czy zawor egr jest z lewej strony na taim czarnym zbiorniczku? jesli tak to czesto coś w nim cyka, błedu nie ma, odpinałem go i to samo.
  • Poziom 15  
    przy wciśnięciu w podłogę 80g to mało, wiec albo przepływomierz albo egr i ciągnie spaliny odpinanie go nic nie da, ponieważ nie będzie to usterka elektryczna zaworu tylko jego zabrudzenie i nie uszczelnia się dobrze gdy się zamyka. czyszczenie albo wymiana jeśli go wykręcisz to zobaczysz
  • Poziom 15  
    skoro nie ma egr a przepływomierz pokazuje 80g to chyba masz odpowiedź,
    oczywiście szczelność dolotu między przepływką a silnikiem sprawdziłeś :)
  • Poziom 15  
    na pewno sondy ani przepływomierza się nie adaptuje. o ile się nie mylę przy biegu jałowym i maksymalnie wciśniętym pedale przyśpieszenia powinno wskazywać co najmniej 250. Na pewno 80 to dużo za mało. Na odległość nie widząc parametrów rzeczywistych pracy silnika ciężko pomóc, przecież ja nie Kaszpirowski. Sonda na pewno będzie źle wskazywać jeśli będzie padnięta przepływka, z tegoż względu, iż źle dobierana będzie dawka paliwa do powietrza a co za tym idzie sonda będzie głupoty pokazywać
    pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Dodam cos może będzie pomocne, padła juz druga nowa sonda lambda, ostatnio był max gear, pochodził 2 tyg, teraz magneti tydzien. Sonda zatrzymala sie na 0.45V, identycznie jak poprzednia. Dodatkowo zauważyłem ze objawy zaczynają wystepować jak auto sie troche nagrzeje, może nie zawsze ale napewno na począku po nocy w garazu jezdzi lepiej przez ok 5 km, co nie znaczy dobrze.
    Dodatkowo rano jak go odpale to strasznie śmierdzą spaliny.

    Załączam log z vag com

    http://www.sendspace.pl/file/59d2d9682b70861f38c64eb
  • Poziom 15  
    na kompie który mam nie mogę odczytać poprawnie logów ale nawiązując to twojego tekstu wyżej, jeżeli sonda stoi na 0,45 to auto na pewno dobrze chodzić nie będzie. sprawdź sonde odpinając ją od instalacji i wtedy miernikiem sprawdź czy dalej stoi na 0,45 czy pracuje, jeśli dalej to samo to wielce prawdopodobne że sonda i samochód będzie chodził jak chodzi. Kup porządną sondę, a nie dziadostwo typu maxgear, przecież oni nic dobrego nie robią. Kup NTK w najgorszym przypadku i do przodu.
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    sprawdź drożność wydechu, może katalizator ale to wszystko to gdybanie. nie używam vaga, mam inny sprzęt