Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9 dci100 obwód przekaźnika świec żarowych

01 Cze 2011 22:48 15832 3
  • Poziom 15  
    witam musiałem odnowić temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1997146.html gdyż temat ktoś zamknął , niestety nie dało się edytować ani opisać czy rozwiązałem problem niestety to nie świeca zmieniłem wszystkie i jest to samo wymieniłem przekaźnik kolega mówił ze na 80% jest uszkodzony zmieniłem świece 4 sztuki jedna była spalona i jest to samo co może być przyczyną nieraz ta kontrolka gasła teraz pali się non stop ?? :?: pozdrawiam serdecznie
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 1  
    Mi kontrolka swiec zarowych palila sie w Opel Vivaro 2007 2.5 200tys km. Odwiedzilem 5 magikow elektrykow. W koncu musialem jechac 300 km do Mielca, do pana Zbyszka Kipy (4 lata pracowal w serwisie Opla w Anglii). 0.5 dnia i bylo po problemie, z ktorym poprzdnicy nie mogli poradzic przez 1.5 miesiaca. Okazalo sie ze jeden pin we wtyczce wiazki podlaczanej do EGRu byl zasniedzialy, druga rzecz to wtyczka przewodu przy komputerze (tu polowa stykow byla zasniedziala). Po oczyszczeniu wszystko pieknie chodzi. Spalanie wrocilo do normy bo od kiedy zaczely sie problemy z kontrolka to spalanie skoczylo z 8 na 11-12 litrow. Ciekawa rzecz byla taka, ze po wlaczeniu stacyjki, kiedy kontrolka swiec sie zapalala, po wylaczeniu stacyjki i wlaczeniu jej ponownie, w 99,9% przypadkow kontrolka sie juz nie zapalala (jesli sie zapalila wtedy to powtarzalem operacja drugi raz, to najczesciej juz sie nie zapalala za 2. 3. razem). Wtedy nabralem juz przekonania ze to problem elektryki. Na poczatku problemow z kontrolka EGR zapalala sie sama bez odczuwalnej/widocznej przyczyny, to gasla nie wiadomo kiedy. Potem zaczela sie palic stale, na na koncu obczailem motyw z wylaczaniem stacyjki. Oczywiscie nigdy nie bylo problemow z moca. Raz tylko jeden wlaczyl mi sie tryb serwisowy (auto zwolnilo ze 140 do 110km i nie bylo mocy). Wtedy stwierdzilem ze problem musze rozwiazac koniecznie i zdecydowalem sie na ten Mielec. Poprostu trzeba elektryka, ktory jest w stanie czytac schematy elektryczne i choc troche myslec - porownac napiecia na multimetrze z tym co podaje dokumentacja. Niestety u mnie w rejonie Warszawy rzecz ta przekraczala checi i mozliwosci wszelkich lepszych elektrykow.

    aha, co do zczytywania komputerem (dla Renault clip'em) to on bedzie oczywiscie pokazywal bledy roznych podzespolow np. EGR, przeplywomierz (jak u mnie) i tylko tym sie nie mozna sugerowac bo mozna wymienic pol samochodu a problem nadal zostanie. Najpierw weryfikacja wiazek elektrycznych i wtyczek / konektorow, oczywiscie komputer (CLIP) naprowadzi w ktorym rejonie szukac.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 1  
    Witam. Posiadam Opla Vivaro 1.9 dti 2002r. auto nie odpala. Jakies 2 tyg. wczesniej jakos jeszcze zapalal od dzisiaj ani "dygnie". Ostatnio zauwazylam wieksze spalanie paliwa i mniejsza moc. Świece zarowe wymienione, filtr paliwa rowniez. Komputer pokazywal blad obejscia swiec zarowych. Moj mechanik cos wyczyscil i juz sie błąd nie pokazuje. W sumie zaden blad sie nie pokazuje a auto nadal nie odpala. Od czego zaczać? Cos wyczytalam że należaloby wyczyścic przewody przy EGR i kompueterze. A co z pompą? Prosze o pomoc :(
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wstawić do rzetelnego mechanika. Nikt Ci tu nie podpowie, bo i tak nie masz jak podać nam danych, choćby o ciśnieniu paliwa.