logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak przeprowadzić odsiarczanie akumulatora kwasowo-ołowiowego – prosta instrukcja

m_siwy 13 Lis 2004 22:35 9772 17
  • #1 983533
    m_siwy
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    []Ludziska mam wielka prośbę, pomózcie mi w odsiarczeniu akumulatora, jestem laikiem z elektroniką wiec prosiłbbym o pzrejrzyste instrukcje bez zadnych fachowych pojęć. Na elektrodzie nic nie znalazłem takiego tylko jakieś specjalistyczne oisy :)) Z góry dziekuje i pozdrawiam [/b][/b]
  • #2 983624
    k24
    Poziom 23  
    Ocena: 76
    Z elektroniką ten problem ma niewiele wspólnego.Poprostu wylewasz stary elektrolit,płuczesz wodą destylowaną,następnie zalewasz ogniwa destylatem i zaczynasz ładowac akumulator.Po kilku godzinach ładowania trzeba sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w akumulatorze(celem diagnozy).Następnie trzeba tą czynność powtórzyć.Kiedy gęstość elektrolitu będzie minimalna,zalewamy ogniwa kwasem akumulatorowym i rozpoczynamy wtedy ładowanie prądem 1/10 pojemności akumulatora przez 10 godzin.Trzeba się liczyć jednak z tym,że taki akumulator nie będzie miał już pełnej wydolności.Pobawić się zawsze można nie zapominając o okularach i rękawicach ochronnych.Takie sprawy robiło się kiedyś,kiedy kupno akumulatora stanowiło problem - obecnie radził bym kupno nowego akumulatora.
  • #3 983643
    ger56
    Poziom 18  
    Ocena: 32
    chyba lepiej kupic nowy, po regeneracji sprawnosc aku moze byc mala, jezeli aku ma dobrych kilka lat to raczej nie warto sie bawic w jego uzdrawianie,mala pojemnosc, pozdrawiam
  • #4 983645
    Zbysław
    Poziom 24  
    Ocena: 73
    Zasiarczenie akumulatora polega na pęcznieniu i ubywaniu masy czynnej, wiąże się z tym zmniejszenie pojemnosci rzeczywistej akumulatora (mniej gromadzi energii).