Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Espace 2.8 V6 1996, Stag300-6plus regulacja, nie pracuje na LPG

10 Jun 2011 21:00 4700 16
  • Level 23  
    Witam
    Po porażkach związanych z OMVL dream, wyjąłem całą tą instalacje i założyłem STAGa 300-6. Reduktor został stary OMVL-wymienione membrany, listwy Valtec czerwone zregenerowane, dysze 2.1mm(wcześniej były ok 3mm i ten sam efekt).
    Problem polega na tym, że samochód pracuje na benzynie idealnie, sonda lambda pracuje poprawnie (sprawdzałem oscyloskopem) po próbie przełączenia na LPG silnik od razu gaśnie i zanim zgaśnie to strzela w dolot lub wydech, ciśnienie spada na listwie do wartości rzędu 0,3bara(jeśli ustawimy ok 1,7bara) lub podobnych, a czasy wtrysków gazowych w momencie otwarcia tylko trzech wahają się w ok 13ms, na benzynie czasy ok 0,7ms. Nie pomaga zmienianie ciśnienia na listwie. Próba uruchomienia autokalibracji kończy się zazwyczaj spadkiem obrotów po włączeniu wszystkich wtrysków do 400rpm i silnik gaśnie, lub przełącza się na benzynę. Towarzyszą temu komunikaty takie jak, Ciśnienie gazu zbyt niskie, lub prędkość obrotowa zbyt niska.

    Jednak zaraz po założeniu instalacji dało się jechać na LPG i to całkiem dobrze i przeszedł autokalibracje za kilkunastym razem mimo, że nie pokazywał czasów wtrysku benzyny w programie co było spowodowane odwrotnym podłączeniem kabli do wyjść ECU benzyny (plus szedł na kolorowy kabel). Po chwilowej jeździe na LPG, lub zaraz po przełączeniu wyskakiwał błąd "brak wtrysku benzyny" dlatego przełożyłem te kable. Teraz czasy wtrysków są poprawnie wyświetlane i nie łapie żadnego błędu, ale nie da się zmusić go do pracy na LPG.

    Proszę o pomoc, już brakuje mi pomysłów... Niby wszystko dobrze, ale nie działa.
    Pozdrawiam.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 20  
    Witam.
    Kolego to jest oficjalne forum twego produktu :]Link[/url]http://forum.ac-sa.eu
    Poszukaj , poczytaj na pewno znajdziesz co potrzebujesz .oni to produkują.
    Pozdrawiam.
  • Level 35  
    Kolego odepnij podciśnienie od reduktora i zobacz jaki efekt będzie.

    PO 2 niewielu gazowników ma manometr ciśnienia gazu, ja mam to wiem co piszczy w trawie.
  • Level 23  
    Witam, zanim zdążylem tu zaglądnąć to zmieniłem dysze na 1mm i silnik pracuje na obrotach powyżej 2000rpm i wkreca się do max 4500rpm na gazie nie wciśniętym do podłogi (wciśnięcie do podłogi powoduje dlawienie się) i pracuje w miare równo, poniżej 2000rpm gaśnie. Odpięcie wężyka nie powodowało, żadnej reakcji.
  • Level 35  
    Zmień reduktor albo podjedz do mnie to ci na podmianke włoże.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    tommy 112 wrote:
    Witam
    Po porażkach związanych z OMVL dream, wyjąłem całą tą instalacje i założyłem STAGa 300-6. Reduktor został stary OMVL-wymienione membrany, listwy Valtec czerwone zregenerowane, dysze 2.1mm(wcześniej były ok 3mm i ten sam efekt).
    Problem polega na tym, że samochód pracuje na benzynie idealnie, sonda lambda pracuje poprawnie (sprawdzałem oscyloskopem) po próbie przełączenia na LPG silnik od razu gaśnie i zanim zgaśnie to strzela w dolot lub wydech, ciśnienie spada na listwie do wartości rzędu 0,3bara(jeśli ustawimy ok 1,7bara) lub podobnych, a czasy wtrysków gazowych w momencie otwarcia tylko trzech wahają się w ok 13ms, na benzynie czasy ok 0,7ms. Nie pomaga zmienianie ciśnienia na listwie. Próba uruchomienia autokalibracji kończy się zazwyczaj spadkiem obrotów po włączeniu wszystkich wtrysków do 400rpm i silnik gaśnie, lub przełącza się na benzynę. Towarzyszą temu komunikaty takie jak, Ciśnienie gazu zbyt niskie, lub prędkość obrotowa zbyt niska.

    Jednak zaraz po założeniu instalacji dało się jechać na LPG i to całkiem dobrze i przeszedł autokalibracje za kilkunastym razem mimo, że nie pokazywał czasów wtrysku benzyny w programie co było spowodowane odwrotnym podłączeniem kabli do wyjść ECU benzyny (plus szedł na kolorowy kabel). Po chwilowej jeździe na LPG, lub zaraz po przełączeniu wyskakiwał błąd "brak wtrysku benzyny" dlatego przełożyłem te kable. Teraz czasy wtrysków są poprawnie wyświetlane i nie łapie żadnego błędu, ale nie da się zmusić go do pracy na LPG.

    Proszę o pomoc, już brakuje mi pomysłów... Niby wszystko dobrze, ale nie działa.
    Pozdrawiam.


    Zrobiłeś bez sensu trochę. Wymieniłeś dobrą elektronikę na bardzo dobrą. Zostawiłeś sobie kiepski reduktor bez możliwości regulowania na nim ciśnienia. Do tego mega kiepskie wtryski. Gdybyś zmienił parownik i wtryski byłoby lepiej. Samą elektroniką nie wyrównasz kiepskiej jakości innych podzespołów.

    Daj screeny z programu.
  • Level 23  
    ElpigazN wrote:
    tommy 112 wrote:
    Witam
    Po porażkach związanych z OMVL dream, wyjąłem całą tą instalacje i założyłem STAGa 300-6. Reduktor został stary OMVL-wymienione membrany, listwy Valtec czerwone zregenerowane, dysze 2.1mm(wcześniej były ok 3mm i ten sam efekt).
    Problem polega na tym, że samochód pracuje na benzynie idealnie, sonda lambda pracuje poprawnie (sprawdzałem oscyloskopem) po próbie przełączenia na LPG silnik od razu gaśnie i zanim zgaśnie to strzela w dolot lub wydech, ciśnienie spada na listwie do wartości rzędu 0,3bara(jeśli ustawimy ok 1,7bara) lub podobnych, a czasy wtrysków gazowych w momencie otwarcia tylko trzech wahają się w ok 13ms, na benzynie czasy ok 0,7ms. Nie pomaga zmienianie ciśnienia na listwie. Próba uruchomienia autokalibracji kończy się zazwyczaj spadkiem obrotów po włączeniu wszystkich wtrysków do 400rpm i silnik gaśnie, lub przełącza się na benzynę. Towarzyszą temu komunikaty takie jak, Ciśnienie gazu zbyt niskie, lub prędkość obrotowa zbyt niska.

    Jednak zaraz po założeniu instalacji dało się jechać na LPG i to całkiem dobrze i przeszedł autokalibracje za kilkunastym razem mimo, że nie pokazywał czasów wtrysku benzyny w programie co było spowodowane odwrotnym podłączeniem kabli do wyjść ECU benzyny (plus szedł na kolorowy kabel). Po chwilowej jeździe na LPG, lub zaraz po przełączeniu wyskakiwał błąd "brak wtrysku benzyny" dlatego przełożyłem te kable. Teraz czasy wtrysków są poprawnie wyświetlane i nie łapie żadnego błędu, ale nie da się zmusić go do pracy na LPG.

    Proszę o pomoc, już brakuje mi pomysłów... Niby wszystko dobrze, ale nie działa.
    Pozdrawiam.


    Zrobiłeś bez sensu trochę. Wymieniłeś dobrą elektronikę na bardzo dobrą. Zostawiłeś sobie kiepski reduktor bez możliwości regulowania na nim ciśnienia. Do tego mega kiepskie wtryski. Gdybyś zmienił parownik i wtryski byłoby lepiej. Samą elektroniką nie wyrównasz kiepskiej jakości innych podzespołów.

    Daj screeny z programu.


    Więc tak elektronika OMVL Dream założona do tego silnika była instalacją do silnika 4 cylindrowego(po dwa wtryski podłaczone na jeden kanał), podłączona tak, ze o mały włos a samochód poszedł by z dymem i nie wiem do tej pory co w tej instalacji robił emulator wtryskiwacza, po wielu próbach nie mogłem się połączyć z tym sterownikiem, a gdy go rozkręciłem to ujrzałem w środku nadżarty kawałek płytki kwasem pewnie z akumulatora więc zapadła decyzja o wymianie instalacji na coś konkretnego. Reduktor ma możliwość regulacji ciśnienia i bardzo ładnie się ono reguluje.
    poniżej screen zrobiony w momencie próby pracy na lpg.
    Martwią mnie różne czasy wtrysków benzyny, jak to mozliwe w fullgroup?
    Jakie dysze sa odpowiednie dla tego silnika?
    Espace 2.8 V6 1996, Stag300-6plus regulacja, nie pracuje na LPG
  • Level 26  
    musisz sprawdzić podpięcie wtryskiwaczy, najlepiej wszystko od nowa powpinać, jak to robiłeś jak była zmiana elektroniki??? do tego masz ciśnienie w programie 1bar po autokalibracji a na reduktorze 0.65 czyli tak nie może być za duży spadek, na tym reduktorze nic nie zrobisz, pokaż jak wygląda mapa, do tego dysze jak dałeś 1mm to stanowczo za małe
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    dino777 wrote:
    musisz sprawdzić podpięcie wtryskiwaczy, najlepiej wszystko od nowa powpinać, jak to robiłeś jak była zmiana elektroniki??? do tego masz ciśnienie w programie 1bar po autokalibracji a na reduktorze 0.65 czyli tak nie może być za duży spadek, na tym reduktorze nic nie zrobisz, pokaż jak wygląda mapa, do tego dysze jak dałeś 1mm to stanowczo za małe


    Poza tym sprawdź czy masz dobrze podpięty map sensor.
  • Level 23  
    Witam
    Naprawiłem oryginalną wiązkę i doprowadzilem do poprawnej pracy na benzynie, w zestawie są gotowe kostki na wtryskiwacze Bosch. Zamieniłem miejscami kable w kostkach ktore przypina sie do wiazki wtrysku benzyny, tak aby stały plus szedł na czarne kable w wiązce LPG, a na kolorowe z paskiem sygnał z ECU benzynowego. Do mapsensora wetknąłem kostke, była gotowa w zestawie. Oczywiście kupiłem nowy zestaw wiązke i sterownik Stag 300.
    A czy czasem tak duzy spadek ciśnienia nie bedzie spowodowany zbyt dlugimi czasami wtryskow?
    Mapa wygląda tak, że punkty pojawiają się tylko skrajnie z lewej strony wykresu i ani drgna w prawo.
  • Level 26  
    pokaż mapę, reduktor jest za słaby do tej mocy i dlatego tak klęka, i w efekcie możesz mieć takie czasy bo zapętla wtryski, nagraj .osc z jazdy, jak wygląda mnożnik po autokalibracji??? daj też jakieś zdjęcia jak to jest zamontowane,
  • Level 23  
    Dobrze podłącze się do sterownika i zrobie screena. Prawde mówiąc nie da się z tym jeździć więc oscylogram z jazdy będzie ciężką sprawą. Autokalibracji nie przechodzi, chyba, że chodzi o mnożnik po nieudanej próbie kalibracji. Po przełaczeniu się w trakcie robienia autokalibracji na LPG od razu gaśnie, chyba, że nie zaznacze opcji wszystkie na raz, to włączają sie 3 wtryski i szatkuje, a gdy dołączą sie kolejne 3 to gaśnie od razu. Lepsze efekty uzyskuje się na dyszach 1mm jeśli chodzi o mniejsze obroty i nie spada ciśnienie tak mocno. Zamontowane jest raczej poprawnie, są tu tylko takie sygnały jak +12V, masa, 12V po zapłonie, sygnał obrotów czy sonda lambda, i wszystkie odczyty wydają się być poprawne. Ten reduktor niby pracował wcześniej z OMVL dream i samochód czasem jeździl dobrze na nim.
  • Level 20  
    Witam . Przepraszam może źle myślę ale czy te wtryskiwacze VALTEKI czerwone 3 OHM nie powinny przypadkiem tam być żółte 1 OHM? (szybsze) i drugie pytanie dysze zregenerowane ale czy skalibrowane?
    Ja mam STAGA 200/4 ciut inna bajka ale se radzę bo na gazownika nie można liczyć.
    Pozdrawiam.
  • Level 26  
    powinny być MATRIXY albo HANNY, ale tu kłopot jest z pracą w ogóle dysz się nie kalibruje tylko wtryskiwacze jak już, STAG200/4 to w sumie to samo tylko 300 ma więcej możliwości
  • Level 23  
    Panowie, calkowicie inaczej to trzeba bylo ugryźć, w tym silniku jest wtrysk typu RENIX i potrzebny jest emulator. W zwłokach starej instalacji był taki emulator Protec Digital PD-21r i podłączyłem go w następujący sposób: Zielony pod elektrozawory, czarny masa i czerwony pod przewód sterujący wtryskami z ECU benzyny. Teraz samochód czasem da sie zmusic do pracy na LPG na biegu jalowym(w opcjach ustawiłem typ wtrysku renix i półsekwencję, na fullgroup nie chce pracować), ale autokalibracji nie da się wykonać jest ten sam objaw. Czasy wtrysku benzyny w programie sa teraz pokazywane dłuższe ok 1,5ms, a po przejściu na gaz już nie wyświetlają się kosmiczne wartości zarowno dla LPG jak i benzyny. Jednak minimalne obciązenie silnika powoduje zgaśnięcie silnika, nie da sie nim ruszyć nawet z wysokich obrotów.
    Nie jestem pewien co do podłączenia tego emulatora, znalazłem dokumentację, lecz z emulatora wychodzi 5 kabli: czerwony, zielony, czarny, brazowy i żółty, a dokumentacja mówi, że powinien być kabel zielony podłaczony do elektrozaworów, czarny na mase, czerwony do wyjścia z ECU i zółty do wtryskiwaczy. Lecz jak można zobaczyć w dokumentacji STAGa to powinien być podłaczony w tym przypadku tylko czerwony kabel do przewodu z ECU benzyny, a odłączanie wtrysków benzynowych realizuje już sam STAG. Czy ktoś miał doczynienia z tym emulatorem i wie jak go podłaczyć i do czego służy brązowy kabel przy nim ?
    Wtryski nie były kalibrowane w żaden sposób, dysze są obecnie 2mm.
    Nie robiłem screenów mapek jeszcze, bo tu ewidentnie jest problem z ta emulacją jak na razie.
  • Level 23  
    Tak, już sobie poradziłem i silnik juz pracuje na gazie na półsekwencji, czasem gaśnie na biegu jałowym i przerywa na obrotach poniżej 2500 teraz to już kwestia regulacji i z tym to już chyba pobawi się ktoś o większym zasobie wiedzy i sprzętu niż ja, instalacja przy tym wtrysku to jednak ciężki kawałek chleba, jak na pierwszy raz, ale chociaż podłączenie sie udało i zaoszczędzone kilkaset PLN. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy :) i dla potomnych:
    W silniku 2,8 V6 Renault jest wtrysk typu RENIX i niezbędny jest EMULATOR WTRYSKU RENIX, a ciężko o te informacje ;)
    Pozdrawiam