Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorynka po wymianie szpilek zrobiła się mułowata

rafekb94 14 Cze 2011 21:45 1758 15
  • #1 14 Cze 2011 21:45
    rafekb94
    Poziom 12  

    Witam.
    Po wymianie szpilek cylindra, moja motorynka zrobiła się strasznie mułowata. Strasznie wolno się teraz rozpędza na 1 i na 2 biegu.
    Nie wiem też dlaczego nie rozwija pełnych obrotów.
    Wolne obroty trzyma.
    Myślałem, że to może zapłon, ale wolałem was się spytać o radę?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    -1 15
  • #2 14 Cze 2011 22:48
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Witaj w poście nie napisałeś czy sprawdziłeś ustawienie zapłonu czy nie jest za wczas albo za późno, ja bym zaczął od tego.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 14 Cze 2011 22:56
    Zico63
    Poziom 37  

    Uszczelka pod cylindrem oraz pod głowicą jest cała?

    0
  • #4 14 Cze 2011 23:45
    kuba9214
    Poziom 9  

    Uszczelki sprawdź,może dostawać lewe powietrze najlepiej sprawdzić kompresje.

    0
  • #5 15 Cze 2011 08:58
    Lord_W
    Poziom 12  

    Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź kompresje. Wymieniłeś uszczelkę, czy dałeś starą? Może szpilkę za mało wkręciłeś albo ma za mało gwintu i śruba nie dociska cylindra. Gaźnik odkręcałeś? w motorynce króciec gaźnika lubi się wygiąć przy dokręcaniu i później ciągnie lewe powietrze.

    0
  • #6 15 Cze 2011 09:55
    rafekb94
    Poziom 12  

    Uszczelkę głowicy dałem nową, a ta pod cylindrem była dobra to ją zostawiłem.
    A jak mam sprawdzić zapłon?
    Gwintu starczyło bo zmieściła się śruba z podkładką i jeszcze troche wystaje.
    Gaźnik odkręcałem właśnie po to żeby wyrównać ten króciec.

    Po dzisiejszym odpaleniu na zimnym trzyma obroty, ale jak się zagrzeje to już nie.
    Styki przerywacza otwierają się za późno.
    Po przejechaniu pojawia się zaciek paliwa na dole krućca gaźnika.
    Co według was powinienem zrobić.

    0
  • #7 15 Cze 2011 14:12
    kuba9214
    Poziom 9  

    Musisz uszczelnić króciec,ustawić zapłon styki przerywacza powinny sie zamykac troszke przed górnym martwym punktem jeżeli to nic nie da to raczej tłok i pierścienie do wymiany bo mogłeś coś źle poskładać.powodzenia !

    0
  • #8 15 Cze 2011 14:21
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Zapłon sprawdzisz:Weź jakiegoś pręta, włóż w cylinder (tam gdzie wkręcasz świece) pokręć kołem żeby było GMP (Górny Martwy Punkt) i narysuj kreseczkę na pręcie równo z gwintem głowicy, następnie odmierz 3mm (nad tą) kreseczką i narysuj i ustawiając tłok 3mm przed GMP (czyli ta druga kreska) sprawdź czy na platynkach jest przerwa, jak nie będzie to musisz przekręcić podstawę iskrownika tak aż będzie przerwa, dobrze po dokręcaj i sprawdź przerwę na platynkach.

    0
  • #9 15 Cze 2011 14:30
    Zico63
    Poziom 37  

    Panowie! Co Wy z tym zapłonem? Jakże miał się sam przestawić? Wszak do wymiany szpilek nie trzeba zdejmować magneta czy odkręcać podstawy iskrownika, a inaczej zapłonu nie zmieni...
    Przecież, nawet gdyby komuś udało się podnieść cylinder nie o "dzięsiątkę" milimetra (0,1 mm) ale o 10 centymetrów (tak teoretycznie) - to punktu zapłonu to nie zmieni!

    0
  • #10 15 Cze 2011 14:36
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Kolega napisał: "...A jak mam sprawdzić zapłon?...Styki przerywacza otwierają się za późno. ..." co prawda nie powinien się przestawić ale sprawdzenie to 2min. pracy i jesteśmy pewni że to nie jest przyczyna awarii( zawsze mógł za słabo przykręcić iskrownik i przy wymianie szpilek się przesuną)

    0
  • #11 15 Cze 2011 17:36
    rafekb94
    Poziom 12  

    No i sprawdziłem ten zapłon i przerywacz otwiera się 2mm przed GMP

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno pytanie, czym mam uszczelnić kruciec gaźnika??

    0
  • #12 15 Cze 2011 19:35
    Zico63
    Poziom 37  

    Przede wszystkim mają być proste i płaskie powierzchnie przylgni na cylindrze i na króćcu gaźnika. Gdy będą takie - wystarczy każda uszczelka!

    0
  • #13 15 Cze 2011 19:46
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Świeca ma jaki kolor kawa z mlekiem czy jest czarna od nagaru,może mieszanka( paliwo-powietrze) jest zła i temu go dusi

    0
  • #16 15 Cze 2011 20:56
    Grzesiek_Slosarczyk
    Poziom 20  

    Najpierw sprawdziłbym jeszcze raz uszczelkę pod głowicą cylindra i pod cylindrem, połączenie gaźnik-cylinder a jeżeli wszystko będzie ok to spróbował bym wyregulować gaźnik

    0