Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Imobilaizer Renault Laguna

woznica67 15 Jun 2011 08:50 8966 23
Fluke Kamera Termowizyjna
  • #1
    woznica67
    Level 9  
    Mam pytanie.
    Posiadam Lagune kombi 1997. Imobilaizer sterowany kluczykiem na podczerwień. Byłem w sklepie wracam, nie otworzę samochodu centralnym więc i nie odblokuję imobilaizera...
    Do domu po zapas i gada wszystko. W starym kluczyku wymieniłem baterie i nic. Nie wiem czy trzeba go na nowo uczyć?
    Jeżeli tak to jak?
    Wyczytałem na forum, że trzeba przytrzymać centralkę na 5 sek (tylko na otwarciu czy zamknięciu?), później dwukrotnie kluczyk.
    Nie wiem czy dobrze to kumam, a nie chcę czegoś spaprać.
    Dziękuję za wszelka pomoc. Pozdrawiam.
  • Fluke Kamera Termowizyjna
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Musisz mieć pin kod.
    Jest do zdobycia na podstawie numeru VIN u najbliższego dealera, o ile jesteś właścicielem auta

    Przy aktywnym immobilizerze - przekręć kluczyk w stacyjce do zapalenia się lampek na tablicy rozdzielczej.
    Dioda blokady będzie szybko migać - przyciskasz przycisk centralnego zamka i trzymasz go.
    Dioda zaczyna migać wolno - musi mignąć tyle razy ile wynosi pierwsza cyfra kodu, puszczasz przycisk i przyciskasz ponownie - znowu musi mignąć tyle razy ile wynosi druga cyfra - tą procedurę wykonujesz aż do czwartej cyfry.
    Kiedy to zrobisz, dioda blokady zapali się na stałe i możliwe będzie uruchomienie samochodu.

    Aby zaprogramować plipy, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, przyciskasz znowu przełącznik centralnego zamka - trzymasz tak długo aż centralny zamek zablokuje drzwi i otworzy - wtedy musisz skierować plip w stronę odbiornika podczerwieni (przy lusterku wstecznym) i przycisnąć kilka razy plip w odstępach 0,5s - odbiornik powinien złapać kod i zamknąć lub otworzyć drzwi. Bierzesz szybko drugi plip i również przyciskasz kilka razy plip w odstępach 0,5s kierując go w stronę odbiornika. Jeżeli drugi plip zostanie zapamiętany, to procedura jest zakończona. Jeżeli nie udałoby się zaprogramować żadnego z pilotów, to trzeba odczekać 10-15 min. aż zablokuje się immobilizer i należy przeprowadzić procedurę programowania ponownie.
    Po procedurze wbijania cyfr - programować plipy należy dosyć szybko, gdyż odbiornik będzie czekać na kody z plipow kilka sekund !
  • Fluke Kamera Termowizyjna
  • #3
    woznica67
    Level 9  
    CameR wrote:
    Musisz mieć pin kod.
    Jest do zdobycia na podstawie numeru VIN u najbliższego dealera, o ile jesteś właścicielem auta

    Przy aktywnym immobilizerze - przekręć kluczyk w stacyjce do zapalenia się lampek na tablicy rozdzielczej.
    Dioda blokady będzie szybko migać - przyciskasz przycisk centralnego zamka i trzymasz go.
    Dioda zaczyna migać wolno - musi mignąć tyle razy ile wynosi pierwsza cyfra kodu, puszczasz przycisk i przyciskasz ponownie - znowu musi mignąć tyle razy ile wynosi druga cyfra - tą procedurę wykonujesz aż do czwartej cyfry.
    Kiedy to zrobisz, dioda blokady zapali się na stałe i możliwe będzie uruchomienie samochodu.

    Aby zaprogramować plipy, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, przyciskasz znowu przełącznik centralnego zamka - trzymasz tak długo aż centralny zamek zablokuje drzwi i otworzy - wtedy musisz skierować plip w stronę odbiornika podczerwieni (przy lusterku wstecznym) i przycisnąć kilka razy plip w odstępach 0,5s - odbiornik powinien złapać kod i zamknąć lub otworzyć drzwi. Bierzesz szybko drugi plip i również przyciskasz kilka razy plip w odstępach 0,5s kierując go w stronę odbiornika. Jeżeli drugi plip zostanie zapamiętany, to procedura jest zakończona. Jeżeli nie udałoby się zaprogramować żadnego z pilotów, to trzeba odczekać 10-15 min. aż zablokuje się immobilizer i należy przeprowadzić procedurę programowania ponownie.
    Po procedurze wbijania cyfr - programować plipy należy dosyć szybko, gdyż odbiornik będzie czekać na kody z plipow kilka sekund !
    Jestem, czyli do servisu Reno, ciekawe ile mnie za ten pin skasuja... :-( co ta są plipy? chyba piloty:-), czyli mogę tego który mi padł spróbować ponownie jakby dostroić, bez kodu? potrenuje i zobacze , dobrze że drugi działa :-) Dziękuję

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kod już mam:). Tyle że jeden kluczyk nie wył. Centralnego. Czy wyjecie z niego baterii na dłużej i ponowną próba coś da? Dioda podczerwieni sygnał daje:(
  • #4
    woznica67
    Level 9  
    Kod mam, niestety pilot chyba padł w tym kluczyku:-(, nie można go ponownie zakodować, zostaje mi jeden. Mam w związku z tym pytanie, czy można zastąpić sterowanie centralnym i IMMO z podczerwieni na inny np. ultradźwięki, słyszałem że centralny spoko, lecz może być problem z aktywacją równocześnie IMMO. I po co są dwa kody? może ten drugi do kluczyka ?
  • #5
    balonika3
    Level 36  
    Immo w taki sposób nie obejdziesz. Sprawdź kluczyk aparatem (nawet takim w telefonie), czy w ogóle coś emituje. Jeśli nie, to go przelutuj.
  • #7
    balonika3
    Level 36  
    woznica67 wrote:
    przelutować wszystko? scslaka całego i reszte?
    Skoro świeci, to powinno być dobrze, ale nie zaszkodzi spróbować.
  • #8
    woznica67
    Level 9  
    balonika3 wrote:
    woznica67 wrote:
    przelutować wszystko? scslaka całego i reszte?
    Skoro świeci, to powinno być dobrze, ale nie zaszkodzi spróbować.
    niestety. Próbowałem z 11 razy i nie łapie:(. Dobrze ze mam zapasowy dobry. Nie wiem co mu sie stalo,zamknąłem pod sklepem i juz nie otworzyłem:(
  • #9
    balonika3
    Level 36  
    A takie pytanie - skąd masz kod? Czy on jest właściwy? Odblokowuje immo?
  • #11
    balonika3
    Level 36  
    Przyucz te klucze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    woznica67 wrote:
    Dodano po 2 [minuty]:

    Kod już mam:).
    W dwie minuty zdobyłeś kod w serwisie?
  • #13
    balonika3
    Level 36  
    W Twoim drugim poście pytasz o cenę PIN-u w serwisie, a po dwóch minutach dodajesz, że PIN już masz. Więc pytam poważnie - skąd i czy ten PIN odblokowuje immo?
  • #15
    balonika3
    Level 36  
    Więc spróbuj przelutować.
  • #17
    woznica67
    Level 9  
    woznica67 wrote:
    balonika3 wrote:
    Więc spróbuj przelutować.
    Rozmawialem wlasnie z kolega. Trzeba specjalana lutownice. Spróbuje i dam znac.
    Dałem kluczyk do przelutowania, zobaczymy czy to coś da, jeżeli nie trudno, nowy to koszt 600 zł, więc jak padnie drugi pozostanie przerobienie sterownika centralnego na zwykłego pilota, tyle, ze ponoć nie będzie sterował IMMO, pozostanie mi wtedy wyłącznie go kodem i zastosowanie alarmu. Na razie czekam na kluczyk , za parę dni dam znać co i jak. Pozdrawiam.
  • #18
    Andiv
    Level 32  
    woznica67 wrote:
    pozostanie mi wtedy wyłącznie go kodem i zastosowanie alarmu.


    Takie wyłączenie działa tylko przez kilkanaście minut.
  • #20
    milejow
    Level 43  
    Do przypomnienia pilota,
    który już wcześniej był zaprogramowany a przestał działać ( np. po wymianie baterii) nie potrzeba żadnego pinu! Siedzisz w aucie, naciskasz przycisk ,,zamknij,, między fotelami i trzymasz aż zamki zamkną się i otworzą, po tym strzelasz pilotem w oko odbiornika IR-sprawny pilot zacznie działać, jak wcześniej
  • #22
    kortyleski
    Level 42  
    Zdejmij immo z komputera silnika, po cholere ci ta blokada? W renówkach tylko same problemy z nimi... A sterowanie centralnym jak pisales, zwykły sterownik radiowy za 70 zł załatwi sprawę
  • #23
    woznica67
    Level 9  
    kortyleski wrote:
    Zdejmij immo z komputera silnika, po cholere ci ta blokada? W renówkach tylko same problemy z nimi... A sterowanie centralnym jak pisales, zwykły sterownik radiowy za 70 zł załatwi sprawę
    Na razie drugi mi działa. Pozniej bede o tym myślał. Mam kod wiec w razie czego dam sobie rade:)