Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen c5 nie działa wentylator chłodnicy

jz11111 16 Jun 2011 11:04 12110 14
  • #1
    jz11111
    Level 9  
    Witam Kolegów
    Poproszę o pomoc;
    nie załącza się wentylator, czujnik temp. zewn.nie wskazuje temp. kreseczki
    wymiana czujnika płynu nic nie dała,po zdjęciu wtyczki wentylator się załącza
    i chodzi cały czas
    może ktoś mi pomoże
    oczekując pomocy pozdrawiam
    JZ
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    jz11111 wrote:
    Witam Kolegów
    Poproszę o pomoc;
    nie załącza się wentylator, czujnik temp. zewn.nie wskazuje temp. kreseczki
    wymiana czujnika płynu nic nie dała,po zdjęciu wtyczki wentylator się załącza
    i chodzi cały czas
    może ktoś mi pomoże
    oczekując pomocy pozdrawiam
    JZ


    Jak nie widzi temp. zew to nie wystartuje klima.
    Kolego trzeba sprawdzić czy z poziomu diagnoskopu wystarrtuje wentylator.
  • #3
    mota88gb
    Level 19  
    Sprawdź bezpieczniki termiczne w opornicach na chłodnicy.
  • #4
    kermitbull
    Level 10  
    podpowiesz dokładniej gdzie sa te bezpieczniki termiczne.
  • Relpol przekaźniki
  • #5
    mota88gb
    Level 19  
    W opornicach które są zamontowane w pasie przednim koło wentylatora patrząc od przodu pojazdu.
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Ja tam w C5 widziałem tylko moduł z tranzystorami mocy zamontowanymi w silniku sterowany pwm
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    fazi1974
    Level 2  
    Witam. Miałem ten sam problem i postanowilem zanim pojade do elektryka sprawdziś sam co sie stało. Kiedyś w mojej cytrynce padł climatronic. obiawiało sie tym ze nawiew pracował na najwiekszych obrotach a pozatym nic nie działało, ani regulacja temperatury ani kierunki nawiewu. Wszyscy specjaliści wyceniali naprawe od 250-do 500 zł. Ja sie uparłem i zrobiłem sam za 17 zł. Jak by ktos miał podobny kłopot słuze pomoc. No ale teraz wentylator chłodnicy. Nawet nie wiedziałem ze nie pracuje . Wybrałem sie w podróż i kiedy utknełem w korku w centrum Budapesztu Zonk!!! Wskazówka na czerwonym. Naszczęscie właczenie nawiewu i włczenie gorcego powietrza zbiło temperature bardzo szybko. Po powrocie Internet , elektroda i inne blogi i do cytrynki.
    Zaopatrzony w nowe przekazniki zdiełem zdeżak dobrałem sie do puszki z przekaznikami. Rozgrzałem samochód ( postanowiłem klimy nie włanczać by sprawdzic czy wentylator uruchomi sie jak samochód nabierze temp). Przekazniki okazały sie dobre, zreszta to czuć je wkładajać takie pykniecie. Wcześniej sprawdziłem bezpieczniki oczywiście ,no ale wentylator stoi. Poniewaz bałem sie na krotko podłanczac wentylator by nie spalic modułu, zaczełem sie pomału poddawać. Stojac tak i patrzac jak ciele i drabic sie w głowe w oczy wpadła mi wiazka przewodów zacilajca ta puszke z przekaznikami. Poruszałem ja i zobaczyłem troszke zielonego nalotu. mam na mysli wiazke która jest pod ta
    puszka w czarnym peszlu idaca z pod samochodu.Wyjełem te kable z peszala ile sie dało (nie wiele) i sprawdzam te kable. Na tym najgrubszym Chyba szaro czerwonym widze nalot. No to dawaj paznokciem skrobie a ze nie obgryzam to było łatwo. tak wyskrobałem ze okazało sie ze na odcinku2-3 cm w przewodzie nie ma miedzi tylko sam nalot. Poprostu przewód w środku skorodował. Po obcieciu tego co zostało udało mi sie połczyć kocówki kostk elektryczna i zaizolować. Wentylator śmiga jak trzeba. :))
  • #10
    acton777
    Level 15  
    Który rok jest Twojej C5?

    Ja mam po lifcie i mam podobny problem. Na klimie chodzi bardzo powoli, na temperaturę silnika nie reaguje i załącza się.

    Dzisiaj podpięliśmy do kompa. Wyszedł błąd P0485.
    Zdarzyła się też dziwna sytuacja: po wymuszeniu wiatrak "zachwycał", ale od razu stawał. Po ściągnięciu śmigła, kręcił się na pełnych obrotach. Czy to oznacza przepalony silnik wen., i brak mocy żeby uciągnąć śmigło?

    Teraz jeszcze zastanawiam się o które dokładnie przewody Ci chodzi?? Może ja mam podobnie (oby-bo nowy went. trochę kosztuje).
  • #11
    bartek_j
    Level 35  
    Zużyte szczotki w silniku wentylatora. Oficjalnie nienaprawiale (trzeba wymienić całość) ale można rozebrać i wymienić szczotki.
  • #12
    acton777
    Level 15  
    Dzięki. Zasmuciłeś mnie.
    Ten silnik wygląda na nierozbieralny. Poza tym czy szczotki mają jakieś parametry, rozmiary, czy są uniwersalne? Skąd wiedzieć jakie powinny być, skoro wg ASO się ich nie wymienia?
  • #13
    bartek_j
    Level 35  
    rozebrać, ocenić stan zużycia i dobrać w/g wymiaru i materiału (szczotki "miękkie") u lokalnego przezwajacza silników.
    A jeżeli ci się nie che bawić to uzywka z alledrogo za 500 lub nówka z ASO za 1500 ;)
  • #14
    cajmer83
    Level 10  
    U mnie było tak nie działał 1 wszy bieg wentylatora objawy serwis i śilniczek pomarańczowy na desce i komunikat Antipolution Fault Przyczyna przekażnik diagnoza lexia test tego nie działa nadal 1 wszy bieg przekażniki w dłoń i obczaiłem który jest od 1 wszego biegu (ten na górze) przekażnik pyka więć założyłem inny od lpg działa odpukać w niemalowane też sprawdzałem kable idące do kompa i oki potem przy skęcaniu warto popatrzyć na tę wiązkę kabli i opaskami taśmą poprawić miejsca które może się przetrzeć kabel w tym peszlu zgięcia mocowania itp. i domykanie tej puszki luknąć hula aż miło
  • #15
    sasiad666
    Level 10  
    Witam.
    Również mam problem z wentylatorem i nie mogę sobie poradzić. Mam C5 2001, z silnikiem 2.0 hpi. Po podłączeniu pod kompa za pomocą ELM... wyszło że jest błąd w obwodzie wentylatora. Okazało się że jest uszkodzony. Po prostu nie dało się nim obrócić. Wymieniłem na inny i nic. Temperatura dochodziła do czerwonego pola a wentek ani rusz. Zacząłem grzebać. Posprawdzałem bezpieczniki, (wg auto daty). Znalazłem uszkodzone gniazdo przekaźnika górnego (wymienione), dalej nic. Reszta przekaźników sprawna, ale środkowy w ogóle nie reaguje na podpięcie. Wydaje mi się że już wszystko sprawdziłem, ale może ktoś ma jakiś pomysł, może coś pominąłem?