Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?

17 Cze 2011 19:37 5932 5
  • Poziom 9  
    Witam mam alternator, rozrusznik i regulator napięcia własnie z tego samochodu chciał bym to jakoś podłączyć znalazłem schemat elektryczny samochodu ale nie mogę się w tym połapać. Prosił bym o schemat z alternatorem, rozrusznikiem i włącznikiem do rozrusznika, akumulatorem, regulatorem napięcia, kontrolką i stacyjka (wyłącznikiem), bezpiecznikiem i nic poza tym.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 20  
    Witam. Przyjacielu dałeś plamę. Wszystko o co pytasz masz na swoim schemacie. Alternator opis 102, rozrusznik 104, akumulator 100 itd. Przy takim opisie brakuje tylko wiedzy. Problem rozwiąże w tym przypadku elektryk samochodowy a moderator usunie post przy dalszej próbie udzielenia pomocy.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    Nie wiem jeszcze gdzie podpiąć wyjście 54 (15) z regulatora napięcia?
  • Poziom 20  
    Witam. 15 podpiąć do cewki zapłonowej (do opornika-kostka na cewce),drugi przewód do bezpiecznika nr2.
  • Poziom 9  
    Próbuje to podpiąć w traktorze i tam nie ma cewki zapłonowej, chyba żeby z 15 dać na bezpiecznik i później na światła itp. W takim obwodzie jak ja narysowałem daje się bezpiecznik? Prosił bym o sprawdzenie schematu i gdzie powinno być podpięte 15 z regulatora napiec.
    Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał.
    15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce z pominęciem rezystora = większa iskra! Dla Kolegi jednak ten styk jest nieużyteczny.
    Ja myślę, że tak mniej więcej by to miało wyglądać:
    Jak podłączyć alternator i rozrusznik w skodzie 1203?
    Wyłącznik między masą a minusem akumulatora to odłącznik masy, jak sądzę?
    Rozrusznik ma natomiast masę konstrukcyjnie, przez obudowę.