Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alhambra 1,9TDI 115km, trzy kody błedów...

17 Cze 2011 22:16 3643 7
  • Poziom 14  
    Pomocy, potrzebuje porady fachowców ....

    Seat Alhambra. Wyskoczyły trzy błędy:

    18027 Przekaźnik świec żarowych - zwarcie do masy, otwarty obwód

    17957 Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód, zwarcie do masy

    17849
    Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy

    Objawy:

    Auto ciężko pali, jak zapali równo pracuje, ale nie ma mocy tak jak by po wyżej 2000 obr/min nie włącza się turbina... sprawdziłem świece żarowe miernikiem/omomierzem nic nie wykazuje. podłączam przewodem bezpośrednio z +klemy na każdą świece i żadna nie iskrzy, czy możliwe aby wszystkie świece padły? czy powodem spalenia się świec mogła być awaria przekaźnika od świec ? Gdzie go szukać, nigdzie go nie mogę znaleźć ?

    Po ciężkim odpaleniu silnika po chwili zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych...


    Wszystkie błędy mają jedną wspólny komunikat: otwarty obwód, zwarcie do masy. Czy pozostałe błędy mogą być następstwem uszkodzonych świec?
  • Poziom 11  
    Mam Ibizę SDI i pod koniec zimy zaczęła ciężko palić - okazało się że uszkodzone są 3 świece.Ale na jednej zapalałem przy -10 stopni ! Teraz w lecie nie powinieneś mieć problemóW z zapalanien , bo świece wspomagają zapłon poniżej + 5 stopni.Reszta błędów mogła wystąpić jeżeli na włączonym silniku zostały wyciągnięte wtyczki od cewek elektrozaworów - błędy zostają zapamiętane.
    Kłopoty z zapalaniem są raczej z innej przyczyny , może poprostu zapchany filtr paliwa?
  • Poziom 14  
    Harrypol napisał:
    Mam Ibizę SDI i pod koniec zimy zaczęła ciężko palić - okazało się że uszkodzone są 3 świece.Ale na jednej zapalałem przy -10 stopni ! Teraz w lecie nie powinieneś mieć problemów z zapalaniem , bo świece wspomagają zapłon poniżej + 5 stopni.Reszta błędów mogła wystąpić jeżeli na włączonym silniku zostały wyciągnięte wtyczki od cewek elektrozaworów - błędy zostają zapamiętane.
    Kłopoty z zapalaniem są raczej z innej przyczyny , może po prostu zapchany filtr paliwa?


    Ale jak by nie było... żadna świeca nie działa, może i w lato i nie potrzebne są świece, ale komputer informuje coś o tym. Wtyczek od elektrozaworów nie wyciągałem w ogóle. Dodam, że błędów nie da się skasować.

    Auto zaniemogło nagle, jedynym zastanawiającym zjawiskiem było dzień wcześniej jak silnik odpalony na wolnych obrotach dodawał sobie na chwilę gazu, albo na chwilę ssanie się włączało... i tak kilka razy dopóki silnik temperatury nie dostał, później, przez resztę dnia auto jeździło sprawnie. Na drugi dzień powstały szopki opisane powyżej..
  • Poziom 36  
    W parametrach nic niezwykłego??Bezpieczniki OK?Zasilania we wskazanych błędami miejscach sprawdzone??
  • Poziom 33  
    Ssanie w dieslu się włączało? A to Ci dopiero... Ja w tych błędach raczej nie widzę przyczyny złego palenia, co do turbiny no to jasne jest, że gdy zawór regulujący ma błąd to nie działa, a co do przekaźnika świec to najpierw wymień wszystkie świece, później zrób test przekaźnika VAGiem.
  • Poziom 14  
    jurekk55 napisał:
    W parametrach nic niezwykłego??Bezpieczniki OK?Zasilania we wskazanych błędami miejscach sprawdzone??


    Bezpieczniki sprawdzone. Miejsca zasilania nie sprawdzone, nie wiem jeszcze gdzie szukać źródła nie mam żadnych książek ani schematów, mam tylko do dyspozycji Google może coś znajdę... z braku czasu muszę poświęcić niedzielę i będę szukał ...

    polonez15 napisał:
    a co do przekaźnika świec to najpierw wymień wszystkie świece, później zrób test przekaźnika VAGiem.


    Tak też uczynię..
  • Admin grupy Samochody
    Rayford napisał:
    17957 Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód, zwarcie do masy

    17849 Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy

    Objawy:

    Auto ciężko pali

    Wspólnym "mianownikiem "(ciężko pali)jest przewód czarny z żółtym (czujnik wałka rozrządu też jest z nim połączony)
    Sprawdz wtyczki za akumulatorem-Akumulator musisz wyjąć.
    Schemat mogę podesłać ale w języku niemieckim jak to cię ratuje.
  • Poziom 14  
    T5 napisał:
    Sprawdz wtyczki za akumulatorem-Akumulator musisz wyjąć.


    Sprawdzałem i nic....

    T5 napisał:
    Schemat mogę podesłać ale w języku niemieckim jak to cię ratuje


    Schemat jak schemat we wszystkich językach chyba jest taki sam... przyda się cokolwiek, jak byś ten fragment schematu mógł przesłać byłbym wdzięczny ...
    T5 napisał:

    Wspólnym "mianownikiem "(ciężko pali)jest przewód czarny z żółtym (czujnik wałka rozrządu też jest z nim połączony)


    Ten czarno/zółte przewody są i to sporo ich jest, grubsze i cieńsze... co mam konkretnie sprawdzić... ?