logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki przełącznik faz do zasilania ogrodu z inwertera i sieci?

duzy_1984 20 Cze 2011 18:35 3789 6
REKLAMA
  • #1 9633548
    duzy_1984
    Poziom 10  
    Witam
    Mam pytanie odnośnie automatycznego przelączania faz zasilania,zamontowałem sobie przed domkiem baterie słoneczne, do tego akumulatory,regulatory,inwenter. wszystko bardzo ładnie działa. Chciałbym podłączyć teraz to do zasilania domowego,powiedzmy do oświetlenia ogródu,jakiego przełącznika użyć,zeby wrazie braku napięcia z inwertera automatycznie przełączył na zasilanie z sieci. Byłem juz w kilku hurtowniach elektrycznych i kazdy rozkłada ręce.Z góry dziękuje za pomoc!
  • REKLAMA
  • #2 9633563
    Roha
    Poziom 11  
    Ocena: 21
    Ja bym zastosował przekaźnik podnapięciowy .
  • REKLAMA
  • #3 9633736
    duzy_1984
    Poziom 10  
    nie jestem elektrykiem,moze i zle mysle,ale przekaznik podnapieciowy wrazie spadku napięcia wyłączy mi odbiornik to pewne,ale czy przełączy na zasilanie z sieci,i w drugą strone,czy jak akumulatory sie naładują i włączy inwerter spowrotem przełączy na zasilanie z baterii. Czy przekaznik niedopuści to spotkania sie dwóch faz(z sieci i inwentera) mogło by być nieciekawie
  • #4 9633778
    Roha
    Poziom 11  
    Ocena: 21
    Zastosuj 1 przekaźnik podnapięciowy oraz 2 styczniki. Gdy napięcie spadnie do danej wartości przekaźnik rozłączy jeden stycznik a zarazem załączy drugi, gdy powróci zasilanie z akumulatorów i pojawi się odpowiednie napięcie przekaźnik powróci na zasilenie z akumulatorów .
    Ważne aby przekaźnik miał minimum jeden styk normalnie zamknięty oraz jeden normalnie otwarty.
  • REKLAMA
  • #5 9634270
    duzy_1984
    Poziom 10