Witam!
Zamontowałem pare miesięcy temu domofon składający się z:
- Zasilacza MiWi Urmet 19A z interkomem
- panel zewnętrzny Urmet MIWUS nr ref. 525 z jednym przyciskiem
- 3 unifony ATLANTICO - każdy 3 przyciski interkomu + otwarcie elektrozaczepu przy bramce
Są zamontowane wg. tego schematu:
czyli jeden panel zewnętrzny przy bramce i 3 niezależne unifony z funkcja interkomu - dwa w domu, jeden w sąsiednim budynku.
Wszystko działało super przez kilka miesięcy. Pewnego dnia po wypięciu zasilacza na parę godzin z sieci i ponownym włączeniu zaobserwowałem awarie, nie wiem czy akurat wtedy wystąpiła.
Objawy:
- panel zewnętrzny nie działa (ani elektrozaczep, ani wywoływanie unifonów, po prostu nie reaguje) ale świeci się dioda na płytce panelu, więc jakieś zasilanie jest. Wciskanie przycisku na panelu przy bramce nie powoduje reakcji unifonów. Nie słychać również nic z mikrofonu z bramki, oraz z głośnika przy bramce.
- we wszystkich unifonach po podniesieniu słuchawki słychać w niej jakby sygnał generatora, gdy słuchawka jest odłożona to słychać to samo tylko bardzo cicho
- funkcja interkomu między unifonami działa bez problemów, oprócz wspomnianego wyżej "sygnału generatora" czy cokolwiek to jest, takie pikanie.
- zasilacz Urmetu jest zabudowany w skrzynce uniwersalnej na ścianie, obok w skrzynce jest również połączenie kabli telefonicznych - CO NAJCIEKAWSZE - włączenie zasilania domofonów teraz powoduje zakłócenia linii ADSL co skutkuje utratą synchronizacji linii - brak internetu, oczywiście przed awarią wszystko było OK.
- sprawdziłem wszystkie połączenia urządzeń, czy gdzieś się coś nie wypięło, nie zwiera itp i nic niepokojącego nie znalazłem.
I tu moje pytanie, co mogło ulec uszkodzeniu? Co oddać na reklamację?
Zamontowałem pare miesięcy temu domofon składający się z:
- Zasilacza MiWi Urmet 19A z interkomem
- panel zewnętrzny Urmet MIWUS nr ref. 525 z jednym przyciskiem
- 3 unifony ATLANTICO - każdy 3 przyciski interkomu + otwarcie elektrozaczepu przy bramce
Są zamontowane wg. tego schematu:

czyli jeden panel zewnętrzny przy bramce i 3 niezależne unifony z funkcja interkomu - dwa w domu, jeden w sąsiednim budynku.
Wszystko działało super przez kilka miesięcy. Pewnego dnia po wypięciu zasilacza na parę godzin z sieci i ponownym włączeniu zaobserwowałem awarie, nie wiem czy akurat wtedy wystąpiła.
Objawy:
- panel zewnętrzny nie działa (ani elektrozaczep, ani wywoływanie unifonów, po prostu nie reaguje) ale świeci się dioda na płytce panelu, więc jakieś zasilanie jest. Wciskanie przycisku na panelu przy bramce nie powoduje reakcji unifonów. Nie słychać również nic z mikrofonu z bramki, oraz z głośnika przy bramce.
- we wszystkich unifonach po podniesieniu słuchawki słychać w niej jakby sygnał generatora, gdy słuchawka jest odłożona to słychać to samo tylko bardzo cicho
- funkcja interkomu między unifonami działa bez problemów, oprócz wspomnianego wyżej "sygnału generatora" czy cokolwiek to jest, takie pikanie.
- zasilacz Urmetu jest zabudowany w skrzynce uniwersalnej na ścianie, obok w skrzynce jest również połączenie kabli telefonicznych - CO NAJCIEKAWSZE - włączenie zasilania domofonów teraz powoduje zakłócenia linii ADSL co skutkuje utratą synchronizacji linii - brak internetu, oczywiście przed awarią wszystko było OK.
- sprawdziłem wszystkie połączenia urządzeń, czy gdzieś się coś nie wypięło, nie zwiera itp i nic niepokojącego nie znalazłem.
I tu moje pytanie, co mogło ulec uszkodzeniu? Co oddać na reklamację?