logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wymiana uszkodzonego potencjometru 2x47K.

rip69 18 Lut 2003 11:44 5171 11
REKLAMA
  • #1 103688
    rip69
    Poziom 11  
    Padl mi potencjomert 2x47k/B. Jestem w tych sprawach "zielony", ale domyslam sie, ze jest on na dwa kanaly. czy mozna go jakos zastapic zwyklym 47k/B?
  • REKLAMA
  • #2 103946
    yaurent
    Poziom 23  
    Ocena: 56
    Trochę mało napisałeś ,ale podejrzewam ,że chodzi o analogową regulację siły głosu w jakimś sprzęcie stereo. Jeżeli tak jest ,to możesz próbować go zregenerować jakimś areozolem typu "kontakt 60" ,albo raczej kupić nowy. Chyba z kupnem podobnego nie powinno być problemu ,bo to raczej typowa wartość.....
    Zamiana na pojedynczy raczej nie wchodzi w grę.
  • REKLAMA
  • #3 104466
    leszczu
    Serwisant RTV
    Ocena: 61
    ..witka
    tak..jest to potencjometr sprzężony.......... jeśli suwakowy to możesz połączyć 2 po 47k łącząc ślizgacze poprzeczką i sobie sterujesz dwoma na raz :sm16:
    pzdr
  • #4 104563
    rkacz
    Poziom 13  
    Ocena: 4
    Czasami można też "zreanimowć" taki padnięty potencjometr, prze lekkie
    podgięcie styków na ślizgaczu, tak żeby ślizgały się po nieco innym torze niż
    poprzednio. Ale to tylko wtedy, jak scieżka węglowa jest już wyraźnie wytarta.
    Normalnie powinno wystarczyć przemycie spirytusem i ewentualnie
    przetarcie szmatką nasączoną w oleju (nap. maszynowy, albo jakiś silnikowy - byle czysty)
    A jeśli nie chce Ci się w taką dłubaninę zabawiać, to raczej musisz kupić taki podwójny.
  • #5 105495
    Jaco18
    Poziom 26  
    Ocena: 15
    Kup potencjometr, bo naprawa jest tylko chwilowa, po jakimś czasie ścieżka się wytrze do końca i ona też kosztuje (pewnie nie masz w domu kontaktu 60).