Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1,4 D 2002r podrugim włączeniu dmuchawy chłodnicy silnik wyłancz

23 Sie 2011 21:49 4327 12
  • Poziom 14  
    Witam
    W Yaris z 2002 silnik 1,4 D aktualnie auto bez termostatu ,dmuchawa załancza sie po przekroczeniu 97 stopni ale po drugim z kolei załaczeniu sie dmuchawy schłodzi do około 92 i silnik gaśnie .Trzeba odczekać aż ostygnie to znów zapali . Nie wyświetla się żółta kontrolka sprawdz silnik i na liczniku jest wszystko ok.Po zapieciu do mompa nie wykazuje usterek.
    Czekam na podpowiedz jak ktos z takim lub podobnym problemem się zetknął.
  • Poziom 39  
    Jeszcze raz bardziej zrozumiale bo nie kumam czy wentylator od razu z 97 schłodzi do tych 92, czy jak i co się kiedy włącza.
  • Poziom 14  
    Po osiągnięciu temp. 97 stopni załancza się dmuchawa chłodnicy i schładza do ok. 92 stopnie i to jest prawidłowe .Dopiero jak czekam dalej to po 2 właczeniu dmuchawy ok. 97 stopni znów włancza sie dmuchawa i w tym czasie silnik gasnie, i trzeba czekac aż ostygnie to odpali
    W czasie jazdy samochodem również auto zatrzyma się po nagrzaniu więc nie musi koniecznie mieć temp.z granicy złanczania dmuchawy chłodnicy.
    Dodatkowo wygląda na to że bedzie wkrótce do roboty głowica bo zauwazam że nie pali na wszystkie cylindry przebiera dopiero przy wzroscie obrotów lepiej pracuje. Spaliny raczej żrące oznaka złego spalania bez jednoznacznego jeszcze objawu uszczelki pod głowicą.
    Czekam na opinie
  • Poziom 14  
    Czeka już kilka dni i głucho w temacie .
    Zacznę chyba od wymiany czujnika obrotów silnika ,tego poniżej waku pompy, bo czujnik temperatury działa poprawnie .
  • Poziom 14  
    Wymieniłem najpierw czujnik położenia wałka rozrządu licząc na to że ciepły żle działa nie pomogło.Wymieniłem czujnik temperatury ślinika .Dmuchawa chłodnicy załancza się prawidłowo ale i tak jak dziś po 4 czy 5 włączeniu dmuchawy chłodnicy silnik gaśnie i nie odpali aż ostygnie do 55 stopni .Dwa razy testowałem i przy temperaturze 55 stopni znów odpala.
    Może ktoś taki przypadek juz miał, czekam na podpowiedz.
  • Poziom 39  
    Uszczelka pod głowicą, diagnoza komputerem coś mówi?
  • Poziom 14  
    Poranne odpalanie tj. nierówna praca silnika ,spaliny dają do myślenia .Brak ciśnienia w układzie chłodzenia ,olej bez zmian ale co powoduje wyłanczanie silnika po 4, czy nawet 5 dmuchawie test komputerem nie wykazuje błędów
  • Poziom 35  
    W momencie jak nie pali masz iskre i wtrysk?
    Co rozumiesz przez brak cisnienia w ukladzie chłodzenia? Pompa wody działa prawidłowo?
  • Poziom 42  
    Żeby coś radzić , to najpierw zamontować termostat. Podglądnąć jaką temperaturę widzi sterownik a nie jaka jest na wskaźniku deski.
  • Poziom 14  
    Odpowiadam dla 2 ostatnich wpisów .
    Pompa wody działa prawidłowo, jest obieg ogrzewanie działa prawidłowo ,wymontowałem termostat bo nie zawsze się otwierał 2 razy przyłapałem go ,chyba zacinał się.Jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie chłodzenia to miałem na myśli ,że nie wyrzuca wody z zbiorniczka oczywiście nie ma wody w oleju.Po wpięciu kompa w momencie pracy dmuchawy chłodnicy 96 stopni ,dmuchawa się wyłancza a komputer dopiero po chwili wskazuje 89 stopni.Auto nie posiada wskażnika temperatury tylko zieloną i czerwoną kontrolkę temp. silnika
  • Poziom 42  
    Ok Panie Kotlinka. Jaka kontrolka się zapala / czerwona czy zielona/ gdy silnik się wyłącza.

    ps.Wyłączamy i włączamy przez "ą".
  • Poziom 14  
    Po włączeniu silnika przez chwilę pali się kontrolka zielona ,po jakimś upływie czasu gaśnie.Jak silnika nie można odpalić jak zgaśnie no to mamy cały czas czerwoną
  • Poziom 14  
    Po dokonaniu badania pracy wtryskiwaczy ,problem został rozwiązany. Uszkodzone sa wtryskiwacze tzn. -leją-Konieczna jest naprawa tj.wymiana na nowe lub poddanie regeneracji