Od niedawna jestem posiadaczem w/w pojazdu rocznik 1992 benzyna 2,2 typ J637.
Usterka wygląda następująco: Przy schodzeniu z wysokich obrotów silnik zamiast osiągnąć prędkość 800obr/min osiąga nawet 400 (gdy jest solidnie rozgrzany), a następnie obroty wzrastają do 1100, aby ponownie opadać, itd., itd. Można to zjawisko nazwać falowaniem obrotów. Trwa ono ok.3s. Jest mniej zauważalne przy zimnym silniku, wówczas obroty biegu jałowego wynoszą 1000.
Na biegu jałowym silnik pracuje równomiernie. Innych dolegliwości nie ma.
Zjawisko falowania obrotów jest dokuczliwe ponieważ w czasie nocnej jazdy, w trakcie zmiany biegów przygasają światła. Usterka taka musi być usunięta przed zainstalowaniem LPG.
Co jest uszkodzone? silnik krokowy czy czujnik ciśnienia.
Miejscowi spece od napraw renault biorą kasę za diagnostykę bez gwarancji zlokalizowania usterki.
Czy ktoś spotkał się z podobną usterką?
pozdrawiam
początkujący
Usterka wygląda następująco: Przy schodzeniu z wysokich obrotów silnik zamiast osiągnąć prędkość 800obr/min osiąga nawet 400 (gdy jest solidnie rozgrzany), a następnie obroty wzrastają do 1100, aby ponownie opadać, itd., itd. Można to zjawisko nazwać falowaniem obrotów. Trwa ono ok.3s. Jest mniej zauważalne przy zimnym silniku, wówczas obroty biegu jałowego wynoszą 1000.
Na biegu jałowym silnik pracuje równomiernie. Innych dolegliwości nie ma.
Zjawisko falowania obrotów jest dokuczliwe ponieważ w czasie nocnej jazdy, w trakcie zmiany biegów przygasają światła. Usterka taka musi być usunięta przed zainstalowaniem LPG.
Co jest uszkodzone? silnik krokowy czy czujnik ciśnienia.
Miejscowi spece od napraw renault biorą kasę za diagnostykę bez gwarancji zlokalizowania usterki.
Czy ktoś spotkał się z podobną usterką?
pozdrawiam
początkujący