Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault, Espace 2.2dCI, wtrysk lub ECU lub? [dlugie]

paterr 29 Jul 2006 21:29 8676 3
  • #1
    paterr
    Level 11  
    Witam wszystkich,

    (poszlo tez na pl.misc.samochody i renotech)



    no wiec stalo sie, potrzebuje pomocy expertow w dziedzinie diesli.

    Jak powiedzial mechanik (po blisko 2 latach poszukiwan problemu) wymienic nalezy 4x wtryskiwacze (okolo okolo 1200 E).

    Krotki opis problemu:
    Renault Espace 2.2DCi, 129Hp, rok 2001, 112000km

    Od okolo 2lat sinik podczas pracy po serii krotkich metalicznach stukniec
    sie wylacza. Podczas tych serii stukniec nastepuje spadek mocy, sygnal
    dzwiekowy i symbol "STOP" na wyswietlaczu, ECU wylacza calkowicie.

    Zdarzalo sie tez tak, ze po 2 - 5 seriach (jak z karabinu) przechodzilo samo i mozna bylo kontynuowac jazde. Jezeli sie wylaczyl, nalezalo sie zatrzymac poczekac okolo 1 minute zapalic i jechac dalej. Czasami zapalal dopiero po kilku razach (mocno zanieczyszczajac srodowisko czarnym dymem).

    Problem pojawial sie w niejednostajnych odstepach czasu (od 20x tydzien do 1x na 2 m-ce) np. jadac trase 1000km zdarzylo sie raz po 450 km, niezaleznie od pogody i pory roku, temperatury silnika i otoczenia, paliwa (tylko Shell i Aral).

    Diagnoza daje komunikat: "stromkreis einspritzventil zyl.1" i tak na
    wszystkich cylindrach (zyl 2, 3, 4). oznacza to obwod pradowy wtrysku cyl
    1,2,3,4.

    Kat wtrysku, ilosc paliwa powracajacego, opornosc uzwojenia 0,33-0,5ohma bylo sprawdzane i wskazuja ze sa OK,

    Do tego wszystkiego bylem w szoku bo w 2004r. przy stanie 78000km espace mial wymieniane wszystkie wtryski i ECU na nowe.

    Wiec dzisiaj bedac z cala rodzina na zakupach bylo jak zawsze - stop, no nie calkiem bo po 1 godzinie prob zapalal na 2 do 50 sekund i wylaczal sie.

    Wezwalem mechanika, bo blisko mieszkal. Stwierdzil (chciaz wczesniej mial inne zdanie) ze nalezy wymienic wtryskiwacze, bo wyglada ze wewnwtrzne uszczelnienie pomiedzy obwodem paliwa a elektronika puszcza i po zaniku impulsu sterujacego wtryskiem elektrozawor sie nie zamyka. Dlaczego 4 w tym samym czasie padly nie wiem przeciez maja dopiero po 34 tys km.

    Czy ktos z szanownych grupowiczow spotkal sie moze z takim problemem i moze doradzic czy zamawiac wtryski w poniedzialek czy zmienic mechanika i szukac problemu od poczatku?

    dzieki za pomoc
    rafal
    gg 8833344


    ----------------------------------------------------
    brak liter [PL] spowodowane jest WIN [DE]
  • #2
    hyper2000
    Level 17  
    Jesli zostaly uszkodzone 4 wtryskiwacze to musisz znalezc przyczyne uszkodzenia tych wtryskiwaczy.
    Zanieczyszczony filtr paliwa luz rozsypujaca sie pompa wysokiego cisnienia.
    Najlepiej podjedz do ASO i tam na pewno zdiagnozuja i naprawia.
    Musza odczytac kody usterek z ECU.
    Pozdrawiam.
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jeżeli nie serwis bo tam Ci skórę strasznie złoją ,to przynajmniej jakiś dobry warsztat który ma jakiś sprzęt do sprawdzenia.Trudny temat przyczyn może być wiele.
  • #4
    paterr
    Level 11  
    czesc,
    pora zakonczyc ten temat.

    Auto stalo 2 tygodnie w 2 ASO,
    po paru dniach wyszlo ze wtryski sa ok, serwis sprawdzil polaczenia mas w okolicy silnika. znaleziono jakies kiepskie polaczenie,
    zaraz po odbiorze auta (2 dni przed urlopem) za 7 kilometrow pojawil sie problem ponownie, auto zaciagnieto ponownie do ASO i chcieli wymienic cala wiazke kabli od silnika (dostepna tylko na zamowienie z Francji).
    Koszt 1200 euro. Elektryk wsadzil dosc gleboko lapy i znalazl jakis kabel ktory sie odczepil z plastikowego uchwytu, po x kilometrach przetarla sie izolacja i kabelek robil zwarcie w najmniej odpowiednim momencie.

    na razie po 5tkm jest ok, nie liczac innych usterek w tym EGR....

    pozdrowienia
    rafal

    (nie posiadam windowsa PL)