Witam wszystkich,
(poszlo tez na pl.misc.samochody i renotech)
no wiec stalo sie, potrzebuje pomocy expertow w dziedzinie diesli.
Jak powiedzial mechanik (po blisko 2 latach poszukiwan problemu) wymienic nalezy 4x wtryskiwacze (okolo okolo 1200 E).
Krotki opis problemu:
Renault Espace 2.2DCi, 129Hp, rok 2001, 112000km
Od okolo 2lat sinik podczas pracy po serii krotkich metalicznach stukniec
sie wylacza. Podczas tych serii stukniec nastepuje spadek mocy, sygnal
dzwiekowy i symbol "STOP" na wyswietlaczu, ECU wylacza calkowicie.
Zdarzalo sie tez tak, ze po 2 - 5 seriach (jak z karabinu) przechodzilo samo i mozna bylo kontynuowac jazde. Jezeli sie wylaczyl, nalezalo sie zatrzymac poczekac okolo 1 minute zapalic i jechac dalej. Czasami zapalal dopiero po kilku razach (mocno zanieczyszczajac srodowisko czarnym dymem).
Problem pojawial sie w niejednostajnych odstepach czasu (od 20x tydzien do 1x na 2 m-ce) np. jadac trase 1000km zdarzylo sie raz po 450 km, niezaleznie od pogody i pory roku, temperatury silnika i otoczenia, paliwa (tylko Shell i Aral).
Diagnoza daje komunikat: "stromkreis einspritzventil zyl.1" i tak na
wszystkich cylindrach (zyl 2, 3, 4). oznacza to obwod pradowy wtrysku cyl
1,2,3,4.
Kat wtrysku, ilosc paliwa powracajacego, opornosc uzwojenia 0,33-0,5ohma bylo sprawdzane i wskazuja ze sa OK,
Do tego wszystkiego bylem w szoku bo w 2004r. przy stanie 78000km espace mial wymieniane wszystkie wtryski i ECU na nowe.
Wiec dzisiaj bedac z cala rodzina na zakupach bylo jak zawsze - stop, no nie calkiem bo po 1 godzinie prob zapalal na 2 do 50 sekund i wylaczal sie.
Wezwalem mechanika, bo blisko mieszkal. Stwierdzil (chciaz wczesniej mial inne zdanie) ze nalezy wymienic wtryskiwacze, bo wyglada ze wewnwtrzne uszczelnienie pomiedzy obwodem paliwa a elektronika puszcza i po zaniku impulsu sterujacego wtryskiem elektrozawor sie nie zamyka. Dlaczego 4 w tym samym czasie padly nie wiem przeciez maja dopiero po 34 tys km.
Czy ktos z szanownych grupowiczow spotkal sie moze z takim problemem i moze doradzic czy zamawiac wtryski w poniedzialek czy zmienic mechanika i szukac problemu od poczatku?
dzieki za pomoc
rafal
gg 8833344
----------------------------------------------------
brak liter [PL] spowodowane jest WIN [DE]
(poszlo tez na pl.misc.samochody i renotech)
no wiec stalo sie, potrzebuje pomocy expertow w dziedzinie diesli.
Jak powiedzial mechanik (po blisko 2 latach poszukiwan problemu) wymienic nalezy 4x wtryskiwacze (okolo okolo 1200 E).
Krotki opis problemu:
Renault Espace 2.2DCi, 129Hp, rok 2001, 112000km
Od okolo 2lat sinik podczas pracy po serii krotkich metalicznach stukniec
sie wylacza. Podczas tych serii stukniec nastepuje spadek mocy, sygnal
dzwiekowy i symbol "STOP" na wyswietlaczu, ECU wylacza calkowicie.
Zdarzalo sie tez tak, ze po 2 - 5 seriach (jak z karabinu) przechodzilo samo i mozna bylo kontynuowac jazde. Jezeli sie wylaczyl, nalezalo sie zatrzymac poczekac okolo 1 minute zapalic i jechac dalej. Czasami zapalal dopiero po kilku razach (mocno zanieczyszczajac srodowisko czarnym dymem).
Problem pojawial sie w niejednostajnych odstepach czasu (od 20x tydzien do 1x na 2 m-ce) np. jadac trase 1000km zdarzylo sie raz po 450 km, niezaleznie od pogody i pory roku, temperatury silnika i otoczenia, paliwa (tylko Shell i Aral).
Diagnoza daje komunikat: "stromkreis einspritzventil zyl.1" i tak na
wszystkich cylindrach (zyl 2, 3, 4). oznacza to obwod pradowy wtrysku cyl
1,2,3,4.
Kat wtrysku, ilosc paliwa powracajacego, opornosc uzwojenia 0,33-0,5ohma bylo sprawdzane i wskazuja ze sa OK,
Do tego wszystkiego bylem w szoku bo w 2004r. przy stanie 78000km espace mial wymieniane wszystkie wtryski i ECU na nowe.
Wiec dzisiaj bedac z cala rodzina na zakupach bylo jak zawsze - stop, no nie calkiem bo po 1 godzinie prob zapalal na 2 do 50 sekund i wylaczal sie.
Wezwalem mechanika, bo blisko mieszkal. Stwierdzil (chciaz wczesniej mial inne zdanie) ze nalezy wymienic wtryskiwacze, bo wyglada ze wewnwtrzne uszczelnienie pomiedzy obwodem paliwa a elektronika puszcza i po zaniku impulsu sterujacego wtryskiem elektrozawor sie nie zamyka. Dlaczego 4 w tym samym czasie padly nie wiem przeciez maja dopiero po 34 tys km.
Czy ktos z szanownych grupowiczow spotkal sie moze z takim problemem i moze doradzic czy zamawiac wtryski w poniedzialek czy zmienic mechanika i szukac problemu od poczatku?
dzieki za pomoc
rafal
gg 8833344
----------------------------------------------------
brak liter [PL] spowodowane jest WIN [DE]