Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyniki testu Planetem - jak usunąc usterki

04 Wrz 2011 10:18 5728 18
  • Poziom 2  
    Witam
    Dzisiaj pretestowałem swoją Fredkę (Lancia Phedra 2.2 hdi - 2003r) na PP i
    Wyniki testu globalnego: błędy
    1. BSI - komunikacja na przewodzie DAT AB z modułem sterującym silnika (gdzie szukac tego przewodu)
    2. Kalkulator poduszki powietrznej - stały błąd - blokada pod. pow. pasażera
    (nie blokowałem więc??)
    3. Kalkulator poduszki powietrznej -stały błąd- interfejs VAN
    I ?? LICZNIK UDERZEŃ 15 -uderzenie zapisane
    4. Kalkulator sterujący silnikiem
    a- błąd stały odległy -system addytywności - błąd - czujnik obecności korka zbiornika
    b- Stały błąd -ilość dodatku - kalkulator dozowania dodatku
    c- Stały błąd - ilość dodatku. Próg maksymalny dodatku FAP
    osiągnięty
    d- błąd przejściowy - ciśnienie turbo -zbyt wysokie
    e-błąd przejściowy - sygnał przepływomierza - obwód rozwarty lub zwarcie do masy
    f- błąd przejściowy - sygnał elektrozaworu SWIRL. Obwód rozwarty lub połączony z masą
    g- błąd przejściowy - sygnał temperatury za katalizatorem- zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie..
    Proszę o ocenę czy w/w błędy są poważne i jak się za nie zabrać. No i prosiłbym o przetłumaczenie niektórych na język "polski".
    Co prawda wykasowałem je i ponownie pojawiły się na postoju (silnik uruchomiony) błędy 1, 3 i 4a.
    Ponadto wyszło że FAP był regenerowany ok 450 km wcześniej, a średnia przebiegu między regeneracjami to 486 km. Czy to jest OK?
    Nadmieniam że przy jeździe miejskiej nie mam problemów. Natomiast jak wyjadę na trasę (szybsza jazda) to po chwili (ok 15-20 km) wskakuje mi check engine i antypolution default. No i samochód jest mułowaty. Po wyłączeniu na dłuższą chwilę silnik odzyskuje moc (check engine się świeci) aż do ponownego zaskoku na antipolution..... Po kilkukrotnym użytkowaniu samochodu gasną wszystkie błędy ...aż do ponownego wyjazdy na trasę.
    No i jescze jedno... miałem przedtem skrzynię 5-biegową. Po jej awari wymieniłem na 6-kę i....czy można w PP zmienić skrzynię. Tak naprawdę to nie wiem co wpisać (jaki symbol) przy skrzyni manualnej).

    Z góry dziękuję za wsparcie i wszelkie uwagi. (mam nadzieję że jedynym rozwiązaniem nie będzie oddanie Fredki na złom :')
    Pozdrawiam:idea::idea:
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 13  
    jeśli chodzi o punkt 4 to zrób w pp wymianę filtra fap, sprawdź w parametrach czy działa widoczny jest korek zbiornika jeżeli nie to sprawdź czy jest magnes przy baku
  • Poziom 19  
    Czeka cię dolewka dodatku do Fapa i nie rób żadnej wymiany.
  • Poziom 13  
    mota88gb napisał:
    Czeka cię dolewka dodatku do Fapa i nie rób żadnej wymiany.

    Jesteś pewny ? Wg jednego z błędów trzeba wykonać wymianę filtra fap programowo i dolewka nic tu nie pomoże póki czujnik baku nie będzie funkcjonował prawidłowo
  • Poziom 31  
    Jeżeli będziemy mieli kłopoty z ciśnieniem turbo będzie wywalał błędy fapu .Sprawdzić różnice pomiędzy różnicą ciśnienia rzeczywistego a ciśnieniem zadanym
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 19  
    A co ci da wymiana filtra skoro nie ma dodatku i jeszcze korek jest uszkodzony czyli system dozowania nie będzie działał prawidłowo.
  • Poziom 13  
    pisałem o programowej wymianie filtra a nie fizycznej a poza tym skąd wiesz że nie ma płynu ? zdalnie na odległość sprawdziłeś ?
  • Spec od samochodów
    Naprawiacie na odległość niech podjedzie do kogoś co mu to opanuje i po kłopocie sam nie da rady jak nie wie o co chodzi
  • Poziom 19  
    Z doświadczenia wiem.
  • Poziom 13  
    mota88gb napisał:
    Z doświadczenia wiem.

    no patrz, ja z doświadczenia też wiem.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za cenne uwagi i podpowiadam
    - płyn do FAP jest - ok 1/3 zbiorniczka
    - magnes jest - dodatkowo wyczyściłem gniazdo - jutro sprawdzę na PP czy widzi go
    - ponadto w czasie jazdy słychac szum od strony silnika tak jakby uciekało powietrze. Sprawdzałem od strony maski i....bardziej słychac w kabinie.
    - wszystkie te cuda dzieją się od wymiany skrzyni biegów ....by może mechanik coś uszkodził , odłączył itp, urwał.
    Co do speców....hm....sorry ale byłem wcześniej u dwóch w Gliwicach aby wpisac tylko VIN do radia i takie cuda mi wynaleźli ( np. BSI do wymiany) i takie kwoty zaśpiewali że :idea:. Oczywiście VIN "nie dało się" wpisac
    Dopiero 3 w ciągu 5 min wpisał VIN i nic z powyższych reweacji nie stwierdził.
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    A co do wiedzy.....nie jestem nowicjuszem....co prawda "trenowałem" na prostszych samochodach (ostatni Multipla) i starszej technologi.
    Ale przy wsparciu kumatych warto się czegoś nauczyc.
  • Poziom 31  
    Ostatnio napisałem prawie prace magisterską na temat fap miałem ciężki przypadek z 2.0 hdi i uwierz mi niema doładowania takiego jak potrzeba wywala błędy związane z wszystkimi elementami które wchodzą w w skład układu fap łącznie z wymianą filtra .Czy nikogo to nie zastanawia że tych elementów uszkodzonych w układzie fap jest troche za dużo?
  • Spec od samochodów
    Zgadza się wszystko dlatego napisałem że jak nie wie o co chodzi to sam nie da rady
  • Poziom 13  
    robi1214 napisał:
    Ostatnio napisałem prawie prace magisterską na temat fap miałem ciężki przypadek z 2.0 hdi i uwierz mi niema doładowania takiego jak potrzeba wywala błędy związane z wszystkimi elementami które wchodzą w w skład układu fap łącznie z wymianą filtra .Czy nikogo to nie zastanawia że tych elementów uszkodzonych w układzie fap jest troche za dużo?


    Trochę dużo elementów uszkodzonych w fapie ? Np jakie ? Tutaj jeśli chodzi o fapa to jest problem z czujnikem baku, reszta tak jak pisałem wystarczy telekodować nowe dane. Układ fap jest prosty jak drut
  • Poziom 31  
    błąd przejściowy - ciśnienie turbo -zbyt wysokie
    e-błąd przejściowy - sygnał przepływomierza - obwód rozwarty lub zwarcie do masy
    f- błąd przejściowy - sygnał elektrozaworu SWIRL. Obwód rozwarty lub połączony z masą Te błędy nie wynikają z uszkodzenia fap lecz wprost przeciwnie .
  • Poziom 13  
    Błędy przejściowe... Doładowanie może mieć wpływ, ale wątpie że w tym przypadku. Usunąć błędy i zająć się najpierw stałymi
  • Poziom 9  
    Ponownie przerobiłem tematy błędów tym razem Proxią i:
    - sprawdziłem magnes w korku, wyczysciłem, przeczyściem złączki i dalej go nie widzi- czy do wymiany ?
    - wymontowałem zbiornik płynu do FAP - i o zgrozo -pełny zbiornik czyli w ogóle go nie zużywał. Ale w teście elementów wykonawczych (Proxia) nie wykonuje próby elementów wykonawczych czyli pompy płynu i "wtrysku" EOLYS-a. Brak odgłosów pracy w/w elementów (wykonywałem wg wskazań Proxia. Przegląd złączek wykonany. Chciałem sie dostac do pompy i wtrysku (w zbiorniku) ale nie wiem czy należy zdemontowac zbiornik paliwa czy może jest dostęp przez otwór w podłodze kabiny.....
    - dalej wyskakuje błąd - brak połączenia z DATAB. Nie mam schematu i ....gdzie szukac tego przewodu. Ogólnie przejrzałem kostki w BSI i sterowniku silnika i wszystko wizualnie OK.
    Pozdrawiam

    Dodano po 8 [minuty]:

    Na słuszną uwagę żeby pojechac do fachowca.....no cóż mam przykre doświadczenia z tzw naciągaczami. Datego chciałbym miec też rozeznanie co i jak
    Jeżeli ktoś mógłby mi polecic jakiegoś solidnego i rzetelnego fachowca z Gliwic lub okolic....będę wdzięczny.
  • Poziom 9  
    Witam
    Chciałbym wiedzieć jakiego interfejsu (chodzi mi o sprzęt, a nie oprogramowanie) użyłeś do przetestowania swojego auta. Posiadam od niedawna Lancie Phedre z 2004 roku z silnikiem 2.2JTD. Ostatnio mam problemy z odpalaniem jak jest chłodniej. Silnik chodzi bardzo nierówno i czasami potrafi nawet zgasnąć. Chętnie bym ją przetestował. Wiem, że Phedra jest PSA i wydaje mi się że będzie ten sam interfejs co do Peugeota i Citroena. Poczytałem na forach Peugotowskich o testowaniu (diagnozowaniu) za pomocą Lexia, Proxia i wydaje mi sie, że to będzie właśnie to. Utwierdź mnie w tym przekonaniu.
    Jeśli to będzie ten interfejs to planuję umówić się z kimś z Krakowa (tu mieszkam) z forum Peugeota żeby mi za jakąś niewielką odpłatnością zrobił taki skan.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Zgadza się to interfejs do Peugeot, Citroen. Programy to stary DIagbox, PP, Lexia, Proxia. Kupuje się to raczej w komplecie.
    Polecam forum Peugeota - dział 807 lub PP.
    Przedstawisz problem to i podpowiedzi udzielą. A i jest lista osób posiadających interfejsyz całej Polski
    Pozdrawiam