Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort, zdziera lewą oponę od wewnątrz

05 Wrz 2011 10:03 7813 17
  • Poziom 20  
    Witam

    Escort kombi, zdziera się wewnętrzna strona lewej (od kierowcy) opony, prawa jest OK. Wahacze były wymieniane rok temu zbieżność była zrobiona tuż po wymianie.
    Ściąga trochę w prawo, ale zawsze ściągał a opony nie zdzierał.

    W którą stronę trzeba przestawić koło by było dobrze?
    Ford Escort, zdziera lewą oponę od wewnątrz

    W lewo (zielona strzałka) czy prawo (niebieska) ?
  • Poziom 15  
    Może masz uszkodzone tuleje metalowo gumowe wahacza, zbieżność sama się nie przestawia.
  • Poziom 20  
    ... a czemu tylko w jednej oponie to się dzieje? Może to być problem z kątem pochylenia koła?
  • Poziom 15  
    A czy znasz przeszłość tego pojazdu? Może być powypadkowy, wymieniane podłużnice. Niewielka zmiana geometrii nadwozia prowadzi do tego, że nie można ustawić geometrii kół. Tym bardziej bo bardzo wiele samochodów z przednim napędem nie posiada regulacji geometrii przedniej osi. Sam piszesz, że samochód ściąga, co nie jest normalnym zjawiskiem.
  • Poziom 20  
    Wiem że był uderzony, podłużnice nie były wymieniane.
  • Poziom 2  
    Pewnie wałek już wymiołło.
  • Poziom 15  
    Żeby opony nie ścinało od wewnątrz musisz dać w prawo(bardziej zbieżne).
  • Moderator Samochody
    Przecież tam nie ma żadnej regulacji pochylenia koła ! Coś jest krzywe (zwrotnica, mcpherson, albo samochód )
  • Poziom 15  
    Zgadza się,ale nawet przy złym pochyleniu przy dobrze ustawionej zbieżności nie powinno ciąć opony.
  • Poziom 31  
    Na prostej może i nie, ale w łukach na pewno.
  • Admin grupy Samochody
    roberto123456 napisał:
    przy złym pochyleniu przy dobrze ustawionej zbieżności
    Będzie zdzierało bo pochylenie nie takie.Przecież mcpherson uzywany nie kosztuje dużo.(tyle co opona)
  • Poziom 20  
    No to trochę mnie trochę załamaliście, jeżeli jest zgięty McPherson.
    Niewykluczone że jest też krzywo pospawany-naciągnięty.
  • Poziom 9  
    No więc zbieżność ?? Chyba wyjściem jest w tej sytuacji dobry mechanik...??
  • Poziom 20  
    Problemów może być dużo, pogrzebałem w internecie i polecam
    Link z teorią

    Bez pomiarów się nie obędzie.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Przyjrzałem się dziś dokładnie temu kołu.
    Ford Escort, zdziera lewą oponę od wewnątrz
    Wygląda na to że lewe koło ma dużo bardziej ujemny kąt pochylenia niż koło prawe( które jest praktycznie pionowe).

    Czy w Escortach jest możlowość regulacji tego kąta?
    Jak nie, to co można zrobić?
  • Poziom 20  
    carrot napisał:
    Przecież tam nie ma żadnej regulacji pochylenia koła ! Coś jest krzywe (zwrotnica, mcpherson, albo samochód )


    Jak mogę sprawdzić czy krzywy jest mcpherson, albo zwrotnica? Albo wykluczyć jedno lub drugie?
  • Poziom 31  
    Serwisowym przyrządem sprawdzisz /matryca/, ale rozebrać "do zera" trzeba. Koszt zapewne przewyższy zakup używki.
  • Poziom 20  
    Wróciłem do sprawy przy okazji luźnego łożska.
    Po wyjęciu amotyzatorów obie sprężyny są pęknięte, oba amortyzatory mają różną wysokość.

    Ford Escort, zdziera lewą oponę od wewnątrz

    Problem został rozwiązany, wymieniłem:
    - gumy wahacza(były luzy)
    - pęknięte sprężyny
    - amortyzatory
    - łożyska na samej górze kolumny Mcphersona (jedno miało luz)
    takie jak na obrazku poniżej
    Ford Escort, zdziera lewą oponę od wewnątrz

    Zwrotnice okazały się proste, faktycznie do sprawdzenia potrzenny jest specjalny przyrząd, ale mając wymontowane obie, można je porównać suwmiarką, a kąty kątomierzem (wersja długa).