logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki miernik dla elektronika i przyszłego automatyka??

Damian.zdw 09 Wrz 2011 12:59 8339 8
  • #1 9910144
    Damian.zdw
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam,

przeglądałem forum, czytałem, i nie wiem do końca co wybrać. Mam dylemat bo jestem studentem automatyki i robotyki, dodatkowo interesuje się elektroniką. Poszukuję urządzenia które będzie mi służyło w przyszłej pracy i realizowaniu się w elektronice. Tutaj pytanie do kolegów automatyków odnośnie przydatnych funkcji jakie powinien posiadać miernik automatyka a dodatkowo będzie wykorzystywany przy elektronice.

Rozglądałem się za miernikami i wpadła mi w ręce oferta miernika Fluke 787 (nowy) za niecałe 1000zł.

Moją granicą cenową jest ok 1000zł z małym plusem ;) dlatego chcę dokonać zakupu przemyślanego i aby zakupiony sprzęt posłużył mi przez kilka najbliższych lat.

Kolejnym zakupem jaki chce dokonać to oscyloskop i zastanawiałem się nad jakimś oscyloskopem cyfrowym 2 kanałowym który służył by mi w moim warsztacie i abym np za rok lub dwa nie musiał kupować nowego. Najczęściej trafiają do mnie do naprawy radia samochodowe, cb-radia, laptopy, monitory.
  • #2 9910698
    netotron
    Poziom 26  
    Ocena: 57
    Witam
    Dla elektronika miernik nie musi być z najwyższej półki, w większości przypadków
    nie ma większego znaczenia czy np. napięcie jest 5,10V czy 5,14V
    Wskazania 3 miejsca po przecinku +-2 jest w zupełności wystarczające.
    Dobrze jest mieć w przyrządzie dodatkowe bajery, pomiar częstotliwości, pojemności,
    ciągłości obwodu z sygnalizacją, True RMS, półprzewodników itp. np. Link
    W automatyce bardziej przydaje się analizator stanów, a oscyloskop z analizą
    stanów to marzenie :)
    pozdrawiam
  • #3 9911216
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #4 9912316
    Damian.zdw
    Poziom 11