Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki miernik dla elektronika i przyszłego automatyka??

Damian.zdw 09 Sep 2011 12:59 7829 8
Testo
    Damian.zdw
    Level 11  
    Witam,

przeglądałem forum, czytałem, i nie wiem do końca co wybrać. Mam dylemat bo jestem studentem automatyki i robotyki, dodatkowo interesuje się elektroniką. Poszukuję urządzenia które będzie mi służyło w przyszłej pracy i realizowaniu się w elektronice. Tutaj pytanie do kolegów automatyków odnośnie przydatnych funkcji jakie powinien posiadać miernik automatyka a dodatkowo będzie wykorzystywany przy elektronice.

Rozglądałem się za miernikami i wpadła mi w ręce oferta miernika Fluke 787 (nowy) za niecałe 1000zł.

Moją granicą cenową jest ok 1000zł z małym plusem ;) dlatego chcę dokonać zakupu przemyślanego i aby zakupiony sprzęt posłużył mi przez kilka najbliższych lat.

Kolejnym zakupem jaki chce dokonać to oscyloskop i zastanawiałem się nad jakimś oscyloskopem cyfrowym 2 kanałowym który służył by mi w moim warsztacie i abym np za rok lub dwa nie musiał kupować nowego. Najczęściej trafiają do mnie do naprawy radia samochodowe, cb-radia, laptopy, monitory.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Testo
    netotron
    Level 26  
    Witam
    Dla elektronika miernik nie musi być z najwyższej półki, w większości przypadków
    nie ma większego znaczenia czy np. napięcie jest 5,10V czy 5,14V
    Wskazania 3 miejsca po przecinku +-2 jest w zupełności wystarczające.
    Dobrze jest mieć w przyrządzie dodatkowe bajery, pomiar częstotliwości, pojemności,
    ciągłości obwodu z sygnalizacją, True RMS, półprzewodników itp. np. Link
    W automatyce bardziej przydaje się analizator stanów, a oscyloskop z analizą
    stanów to marzenie :)
    pozdrawiam