Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Immo Scenic 97r centralny zamek podczerwień

spinacz 11 Wrz 2011 21:37 8130 29
  • #1 11 Wrz 2011 21:37
    spinacz
    Poziom 38  

    Witam.
    Mam problem następujący iż za każdym razem wprowadzam kod pin immo by odpalić autko jest to już bardzo męczące poszukałem trochę i robię taka procedurę:
    Załóżmy ze kod odblokowujący immo to 1234.

    1. Przekręcasz kluczyk w stacyjce (lampa immo mruga szybko)
    2. Naciskasz klawisz centralnego i trzymasz (lampka immo gaśnie i zaczyna mrugać w tych samych odstępach czasu - każde mrugniecie to kolejna liczba - czyli czekasz az mrugnie 1 raz i puszczasz klawisz.
    3. Naciskasz klawisz centr. ponownie i czekasz aż mrugnie 2 razy, puszczasz klawisz.
    4. Naciskasz klaw. centr. i czekasz aż mrugnie 3 razy, puszczasz.
    5. Naciskasz klaw. centr. i czekasz aż mrugnie 4 razy, puszczasz.
    6. Wyciągasz kluczyk ze stacyjki, naciskasz klawisz centr., czekasz aż zamek centr. otworzy się i zamknie (jedno po drugim) i wtedy przy odbiorniku szybko naciskasz 4 razy kluczykiem (usłyszysz takie pikniecie no i zadzialanie w koncu pilota) a następnie drugi kluczyk i tak samo: 4 razy przy odbiorniku (skierowany kluczyk wprost na niego) aż usłyszysz pikniecie - oczywiscie przycisk centr. trzymasz caly czas. Po drugim kluczyku puszczasz przycisk centr. i sprawdzasz czy dzialaja oba kluczyki

    Jednak kluczyk nie dodaje się zamek nie reaguje i kod po 20 minutach znów muszę wprowadzać Czy jest jakaś możliwość by to samemu naprawić lub jakoś na stałe wprowadzić pin ? Dodam że problem pojawił się od objawów raz działającego raz nie działającego centralnego a po wymianie baterii padł całkowicie.
    Jeśli to złe miejsce to proszę o przeniesienie.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą pomoc.

    0 29
  • #2 11 Wrz 2011 21:40
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Rozbierz pilota i poszukaj zimnych lutów i powtórz procedurę kodowania.

    0
  • #3 11 Wrz 2011 21:41
    balonika3
    Poziom 36  

    Procedura jest inna. Poszukaj.

    0
  • #4 11 Wrz 2011 21:43
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ponadto zobacz na płytkę w podsufitce, jest zapewne cała zielona - do naprawy.

    0
  • #5 11 Wrz 2011 21:43
    spinacz
    Poziom 38  

    Pilota rozbierałem nic nie zauważyłem jedyny co zauważyłem ze jak trzymam przycisk na pilocie to czerwona diodka mrugnie tylko raz nie wiem jak było wcześniej czy może nie powinna ciągle mrugać jak trzymam dioda nadawcza podczerwieni coś nadaje krótki błysk który widać w kamerce, płytkę w oborniku również oglądałem nic nie widziałem cała zielona ale to taki laminat żadnych przecieków wody na nią nie było jeśli o to chodzi. Jeśli procedura jest złą to będę bardzo wdzięczny za opisanie prawidłowej.

    Znalazłem coś takiego czy to jest prawidłowe ?

    Przyuczanie Plip-ów Renault

    zamknąć dobrym pilotem samochód, będąc w środku auta (można tez przyciskiem centralnego)
    -włączyć stacyjkę, dioda w przełączniku centralnego zamka powinna
    szybko mrugać
    A - nacisnąć i trzymać wciśnięty przycisk, którym zamykamy drzwi. Lampka kontrolna (ta migająca na desce - czerwona) gaśnie, po czym zaczyna migać(miga już powoli);
    B - odliczyć ilość mignięć lampki odpowiadającą pierwszej cyfrze kodu i puścić przycisk, przy właściwej liczbie.
    Zwolnienie przycisku jest potwierdzeniem pierwszej cyfry kodu. Powtórzyć czynności A i B w celu wprowadzenia kolejnych cyfr kodu.
    -wyłączyć stacyjkę
    -nacisnąć na przycisk centralnego zamka, zamki powinny zamknąć się i
    otworzyć, dekoder jest przygotowany do wprowadzenia kodu pilotów.
    -nacisnąć dwa razy pierwszym pilotem, zamki powinny się otworzyć i
    zamknąć
    -nacisnąć dwa razy drugim pilotem zamki powinny otworzyć się i
    zamknąć.
    Jeżeli synchronizacja nie powiedzie się z którymś z pilotów tzn. że
    jest on zły. Kod możesz próbować wprowadzać 3 razy, potem dekoder się
    zablokuje na 15-20 minut.
    Kolego balonika3 rozumie ze gdzieś na pewno jest opisana ale jak mam poznać tą prawidłową moje pytanie nie było z lenistwa tylko pierwszy raz mam taki problem i nie wiem jak odróżnić prawidłowe procedury od jakiś wymysłów których na pewno nie brakuje na rożnych forach

    0
  • #6 11 Wrz 2011 21:55
    panam
    Poziom 29  

    Nie trzymasz przycisku centralnego zamka podczas wciskania pilotów , a podczas wwciskania 3 albo 4 razy pilota powinny drzwi się zamknąć i otworzyć a nie powinien wydawac dżwięki, na zaprogramowanie pilotów masz 30s od przyciśnięcie centralnego jamka jak się zamyka i otwiera

    Dodano po 2 [minuty]:

    prawidłowe, tak jak napisałe.

    0
  • #7 11 Wrz 2011 21:57
    spinacz
    Poziom 38  

    Rozumie czyli reszta procedury jest prawidłowa ? Wydaje mi się ze za pierwszym razem robiłem bez trzymania przycisku centralnego zamka i tez żadnej reakcji ze strony centralnego ani nie zamkną ani nie otworzył gdy naciekałam przycisk w pilocie.
    Czy dobrze myślę że to raczej będzie uszkodzenie elektroniki pilota lub płytki odbiorczej czy raczej koledzy podejrzewają jakieś uszkodzenie immo w ECU czy coś w tym stylu ?

    0
  • #8 11 Wrz 2011 22:01
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zobaczysz w końcu tą płytkę odbiorczą? Jesteś elektronik to dasz radę.

    0
  • #9 11 Wrz 2011 22:05
    spinacz
    Poziom 38  

    Pisałem wcześniej że żadnego nalotu na niej nie ma chyba że koledze chodzi o to że z zielonym laminatem były jakieś trefne i że występowały na innym kolorze laminatu. Jutro wyjmę ja jeszcze raz i rozbiorę pilota i przejrzę dokładnie.

    0
  • #10 11 Wrz 2011 22:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Luty popraw!

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Przemierz jeszcze przycisk na pilocie!

    0
  • #11 11 Wrz 2011 22:08
    spinacz
    Poziom 38  

    Dobrze jutro się pobawię z tym przelutuje i napisze na czym stoję dziś bardzo dziękuję za wszelka pomoc i mam nadzieje że jutro napiszę że działa a jak nie to może razem z Wami uda się naprawić. Chyba że jeszcze macie jakieś pomysły to piszcie jutro będę sprawdzał.

    0
  • #12 11 Wrz 2011 23:20
    panam
    Poziom 29  

    Tak ,co do pilotów, to sprawdź diody nadawczę( lubiały się odlutowywać) i przyciski tak jak napisał Paweł

    0
  • #13 11 Wrz 2011 23:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 12 Wrz 2011 00:03
    panam
    Poziom 29  

    Motronic piszesz jak ja , normalny klient nie wie o co chodzi. Czyli sprawdz kamerą albo aparatem cyfrowym jak przyciskasz pilota czy widzisz błyśnięcia na ekranie cyfrówki

    0
  • #15 12 Wrz 2011 00:18
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Panowie!

    spinacz napisał:
    jak trzymam przycisk na pilocie to czerwona diodka mrugnie tylko raz nie wiem jak było wcześniej czy może nie powinna ciągle mrugać jak trzymam dioda nadawcza podczerwieni coś nadaje krótki błysk który widać w kamerce

    0
  • #16 12 Wrz 2011 00:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 12 Wrz 2011 00:31
    panam
    Poziom 29  

    I tu masz rację, nie doczytalem(czyli błąd plipa)

    0
  • #18 12 Wrz 2011 00:35
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    spinacz napisał:
    Załóżmy ze kod odblokowujący immo to 1234.


    Dodano po 19 [sekundy]:

    Wygląda na to, że ma.

    0
  • #19 12 Wrz 2011 00:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 12 Wrz 2011 00:48
    panam
    Poziom 29  

    Panowie Motronic i Paweł w tym samochodzie programowanie plipów jest dokładnie jak napisał autor ostatnio, poczekajmy( kod ma dobry bo nie odpalił by auta)A co do sygnału z plipa to mnie niepokoi( jeden flasz i koniec),.Pozdrawiam

    0
  • #21 12 Wrz 2011 00:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Też mnie to niepokoiło, wziąłem kilka sprawnych kluczy i sprawdziłem, część ma po jednym sygnale. Część ma sygnał powtarzany.

    0
  • #22 12 Wrz 2011 14:33
    spinacz
    Poziom 38  

    Koledzy mam jeszcze pytanie ponieważ jeden kolega z pracy twierdzi że jest jedna bateria w kluczyku taka jak na płytach głównych a ja mam dwie tyle że są cieńsze niż te z płyt głównych a co do sprawdzenia płytek to zaraz po pracy się za to zabiorę i napisze co udało mi się zrobić lub stwierdzić.

    0
  • #23 12 Wrz 2011 14:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolego, a nie możesz zakupić dwóch nowych baterii? Kosz niecałe 10 zł w detalu to max. Napisał Ci motronic jak sprawdzić baterie! Samo zmierzenie napięcia bez obciążenia to za mało!

    0
  • #24 12 Wrz 2011 19:06
    spinacz
    Poziom 38  

    Kolego nie chodzi o żaden koszt tylko o to ze kolega z pracy twierdzi że jedna bateria powinna być a ja mam dwie i rozumie że prawidłowo jest tak jak ja mam czyli dwie bateryjki takie jak na płycie głównej w kompie tylko cieńsze czyli pilot jest zasilany 6V.

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Więc sprawa wygląda tak płytkę odbiornika przelutowałem pilota przelutowałem baterie są nowe pilot nadaje bez powtórzeń próba zapisania pilota nie powiodła się dalej to samo. Robię to tak jak opisałem wprowadzam kod immo wyłączam stacyjkę naciskam klawisz centralnego zamka i trzymam aż drzwi się zamkną i otworzą puszczam przycisk pilota kieruje ku odbiornikowi naciskam dwa razy i nic zamki nie odzywając się po odczekaniu 30 sekund dalej pilot nie aktywny. Czego jeszcze szukać wydaje mi się ze pilot jest ok i płytka odbiornika tez może pomierzyć wartości napiec na złączu odbiornika ? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie płytki odbiornika czy w 100% przekazuje to co wysyła pilot bez użycia CLIP'a ?

    0
  • #25 12 Wrz 2011 19:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 12 Wrz 2011 20:05
    spinacz
    Poziom 38  

    Naciskałem 3 razy i tak samo nie chce się zakodować sprawdziłem diodą i sygnał wychodzi z płytki LED mruga szybko kilka razy jak nacisnę pilota. Czy możliwe jest że są dwa numery PINU do awaryjnego odpalenia samochodu i że wprowadzam kod który nie pasuje do tego pilota a odblokowuje immo ?

    0
  • #27 12 Wrz 2011 20:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 12 Wrz 2011 20:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zadam jeszcze jedno pytanie. Czy TEN pilot kiedyś w ogóle działał z tym samochodem?

    0
  • #29 12 Wrz 2011 20:30
    spinacz
    Poziom 38  

    Tak działał bez problemu. A mam jeszcze jedno pytanie ponieważ na jakimś forum renault znalazłem program do wyliczenia kodu immo z nr w kluczyku i oznaczenia samochodu oznaczenie mojego to MV941 i wpisuje nr z obudowy kluczyka jednak wylicza mi inny kod niż wbijam kod który dostałem od znajomego drugiego znajomego on generował na podstawie nr z dowodu czy mogą być dwa różne kody ? bo wiem ze kluczyk musi się zgadzać z tym co jest w komputerze ze od innego nie zadziała.

    0
  • #30 12 Wrz 2011 20:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto