Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1,8 16V '04 - Czujnik ciśnienia wspomagania

23 Wrz 2011 11:12 9056 29
  • Użytkownik usunął konto  
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 43  
    Żadnej oporności, niskie ciśnienie-piny nie połączone, wzrost ciśnienia-piny zwarte. Mało prawdopodobne uszkodzenie czujnika, prędzej zawór na pompie (nie upuszcza ciśnienia przy maksymalnym skręcie)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Przy maksymalnym skręcie i trzymaniu w tej pozycji kierownicy, silnik zawsze nieznacznie zmniejszy obroty ale nie zgaśnie, poza tym 600obr/min. to niewiele mniej niż jałowe na ciepłym silniku. Zwierając piny czujnika na pracującym silniku powinieneś usłyszeć zwiększenie obrotów o jakieś 100-150obr/min, tego czujnika nie aktywuje się, usterka jego nie powoduje zapisania błędu w sterowniku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Do sprawdzenia instalacja od czujnika do sterownika silnika. Nigdzie n ie pisałem, że mam lagunę, w większości aut obroty jałowe to ok750
  • Osprzęt kablowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Obrotów nie liczyłem, za szybko się wał kręci. Wzrost obrotów jest zauważalny gołym uchem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Zrobić to samo bezpośrednio na złączu sterownika
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A szukałeś go? Przeważnie do niego idzie taka gruuuuuuuuuuba wiązka przewodów....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam, czy problem został rozwiązany, bo mam identyczny przypadek i podejrzenie padło na czujnik ciśnienia układu wspomagania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    stratos37 napisał:
    silnik wiesza się na obrotach,
    potencjometr pedału gazu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Przyczyna jest prosta, zużyta pompa wspomagania i przekładnia kierownicza. Fabrycznie sterownik jest zaprogramowany na określony odbiór mocy, w chwili gdy sprawność układu spada, spada zapotrzebowanie na moc, do tego sygnał ciśnienia pojawia się pulsacyjnie, co powoduje pulsacyjny wzrost obrotów silnika i koło się zamyka. Zdarza się też uszkodzenie samego czujnika, w postaci załączania przy zbyt niskim ciśnieniu.
  • Poziom 10  
    Właśnie może to jest to że czujnik zwiera przy niskim ciśnieniu w układzie bo poruszam się autem już dwa dni z wypiętą wtyczką z tego czujnika i jest ok. A czy mogę ten czujnik sprawdzić jakoś w programie DDT2000 a jeśli tak to gdzie ?
  • Poziom 39  
    Czujnik sprawdzisz jedynie zewnętrznie. Z poziomu testera... zapomnij.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ale w ten sposób nie sprawdzę że zwiera przy zbyt niskim ciśnieniu tylko że zwiera w ogóle tak ?
  • Poziom 39  
    Masz dwa wyjścia, albo zewnętrzna pompa do 120 bar służąca do kalibracji hydrauliki, lub manometr z trójnikiem wpięty w Twój układ. Uwaga, manometr musi być do 120 bar.
  • Użytkownik usunął konto