Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy AKBZ46 MF5 do Honda VT500 Shadow 85r

Sołtys_Jarek 29 Wrz 2011 00:03 5484 2
  • #1 29 Wrz 2011 00:03
    Sołtys_Jarek
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam pewien problem z motocyklem, a w zasadzie z modułem zapłonowym. Niedawno odmówił posłuszeństwa cylinder nr 2. Jak się okazało wina leżała po stronie modułu zapłonowego. Po rozbiórce i wstępnej weryfikacji został wymieniony tranzystor D1071. Przy okazji zostały sprawdzone metodą porównawczą cewki zapłonowe (rezystancja) oraz sygnał z cewek impulsowych (przebieg sygnału na oscyloskopie). Wyniki pomiaru były identyczne.

    Niestety radość trwała krótko, po około 200 km znowu to samo. Cylinder nr 2 stracił iskrę. Wymiana tranzystora już nie pomogła, co prawda pojawia się iskra ale sporadycznie.

    Proszę o podpowiedzi lub instrukcję co i w jakiej kolejności powinienem sprawdzić, ewentualnie wymienić.

    Moduł zapłonowy AKBZ46 MF5 do Honda VT500 Shadow 85r


    Moduł zapłonowy AKBZ46 MF5 do Honda VT500 Shadow 85r

    0 2
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 04 Paź 2011 12:11
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tranzystor to skutek a nie przyczyna.
    Do wyeliminowania przyczyna.
    Nie jestem specem od instalacji motocyklowych ale podszedłbym do tego w ten sposób.
    Do sprawdzenia przewody, złącza, moduł -cewki.
    Jeśli cewki są dwie - można je podmienić.
    Co do modułu zapłonowego - widać dwa bliźniacze kanały.
    Metodą porównania posprawdzaj diody, rezystory,kondensatory elektrolityczne wymień.
    Usuń zwęglenia i przygrzania laminatu, poprowadź nowe ( pewne) ścieżki.
    Polutuj płytkę aby wyeliminować zimne luty.
    Umyj dobrze płytkę w izopropanolu.
    Standardowo poprawić masę na ramie.
    Czy regulator napięcia działa prawidłowo?
    Zostaje jeszcze impulsator - metodą porównania można je sprawdzić.
    Wrzuć schemat instalacji - łatwiej będzie szukać.
    Najczęściej droga do wytworzenia iskry jest taka:
    -impulsator, moduł zapłonowy,cewka, świeca
    Trzeba po kolei szukać.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 08 Paź 2011 20:32
    Sołtys_Jarek
    Poziom 2  

    Witam ponownie.

    Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych obrotach, przy niższych w okolicach 14 V. Masa ok. Na wszelki wypadek poprawiłem.

    Teraz o module. Umyłem całą płytkę w myjce ultradźwiękowej, poprawiłem przegrzane ścieżki. Zbadałem metodą porównawczą wszelkie elementy (diody, rezystory) w okolicy tranzystora. Wartości były identyczne. Wymieniłem tranzystor oraz kondensatory elektrolityczne.

    Motocykl odpalił. Wszystko działa prawidłowo. Na pracującej maszynie ponownie sprawdziłem oscyloskopem przebiegi z cewek impulsatorów oraz przebiegi wyjściowe sterujące cewkami WN. Wszystkie takie same. Sprawdziłem również temperaturę tranzystorów. Po 30 minutach była identyczna.

    Po wszystkich pomiarach moduł został polakierowany i zamknięty w swej obudowie. Po ostatecznym montażu poddałem sprzęt końcowej próbie, dwie godziny pracy na wolnych obrotach. Wszystko prawidłowo.

    Motocykl działa. Niestety w dalszym ciągu nie znalazłem przyczyny. Czas pokaże. Mam nadzieję że tym razem naprawa będzie skuteczna.

    Dziękuję za wskazówki.

    1
  Szukaj w 5mln produktów