Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana?

30 Wrz 2011 22:02 19204 23
  • Poziom 15  
    Witam kolegów.
    Mam taki duży problem, mianowicie wracając z pracy z niemiec okazało sie ze silnik zaczą strasznie głośno pracować i tylnia szyba stała się mokra od oleju. W katowicach za bramkami sprawdziłem problem i okazało sie ze mam dziure średnicy 3cm w misce olejowej, przez którą wychlapuje się olej.
    Przejechałem tak jeszcze 300km dolewając w sumie 5litrów oleju, ale dojechałem.
    Po uciążliwym demontażu miski olejowej okazało się że silnik jest uszkodzony w sposób jaki przedstawiają zdjęcia. Jeszcze wczoraj go odpalałem zeby przestawić auto, i patrząc na nie, zastanawiam się jak mi się udało zrobic tych kilkaset kilometrów.

    v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana? v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana? v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana?

    Analizując stwierdziłem że odkreciła się śróba od panewki a reszta potoczyła sie już naturalną koleją rzeczy.
    Teraz mam pytanko- zasadnicze;
    Czy remontować, czy kupić cały silnik i podmienić?

    Dodam ze jeszcze jedna panewka jest już też pęknięta, kolejna w kierunku koła pasowego ale jej jeszcze nie ruszałem. W bloku silnika tkwi urwana śruba panewki.
    Co radzicie? I co mogło być przyczyną takiego wypadku? Czy nadmierne obroty silnika mogły się do tego przyczynić? Jechałem długo bo kilkanaście godzin z obrotami maksymalnymi rzędu 3500- 3700 obr/min. Autobahn jest kuszący pod tym względem...
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    marcinadamczewski napisał:
    Czy remontować, czy kupić cały silnik i podmienić?

    Ja sugeruję wymianę na inny, nie naprawę. Regeneracja porządna wyniesie albo tyle samo co urzywka, albo jeszcze więcej...
    marcinadamczewski napisał:
    I co mogło być przyczyną takiego wypadku?

    Jeśli temperatura silnika była ok., to albo wada fabryczna, albo ktoś już coś robił z panewkami (nie sądzę) i nie zachował odpowiedniego momentu dokręcania.
    marcinadamczewski napisał:
    Autobahn jest kuszący pod tym względem...

    Auto ma jechać i koniec. To nie był powód i przyczyna tejże usterki.
  • Poziom 15  
    Dzięki kolego, a w takim razie kolejne pytanie; Jak dobrze kupić silnik, albo inaczej, jak kupić dobry silnik? Żeby nie trzeba bylo za kilka tyś kupować nowego albo go remontować. Pytanie może prozaiczne, ale szukam teraz jak najleprzego rozwiązania dla siebie...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najlepiej w Niemczech, tam gdzie dają gwarancję, silniki po remoncie. Masz wtedy kilka lat jazdy. Jak nie to zostaje wybór na all.....o.
  • Moderator na urlopie...
    marcinadamczewski napisał:
    Jak dobrze kupić silnik, albo inaczej, jak kupić dobry silnik?

    No, konkretne pytanie :D I co ja mam Ci odpowiedzieć? Toż to loteria dzisiaj! Kupuj silnik z gwarancją, a już przynajmniej z gwarancją rozruchową. Czasami uda się kupić naprawdę w dobrym stanie a czasami ludziska ściemniają jak tylko potrafią... Ciężko powiedzieć, ale jeśli osoba prywatna sprzedawała by silnik z auta, które np. Tir najechał, to można by sądzić, że taki jest ok. Unikaj handlarzy, bo to, to już naprawdę loteria. A i gwarancja pisana!
  • Poziom 15  
    Ok, ale właśnie sprawdzałem na "ibej.de", i wychodzi jakieś 3000Euro. Dobre by to było rozwiązanie, ale przekracza wartość rynkową auta. Nie bardzo jestem skory do takiej naprawy. Kolejna to AlleTuDrogo.pl, około 3000pln tylko jak sprawdzić taki silnik? Czy sprawdzenie kompresji wystarczy? Czy jeszcze jakieś zabiegi?
  • Moderator na urlopie...
    Kontrola ciśnienia sprężania, plus próba olejowa i kontrola ciśnienia oleju powinny wystarczyć. To jest tylko mechaniczna rzecz (silnik) i tak dokładnie "dzisiejszych" silników nie zbyt można posprawdzać... Temat rzeka. Co do cen, no cóż - nie twierdziłem, że "tanio" kupisz ;) Musisz szukać cierpliwie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Żeby było taniej, możesz szukać samego słupka, tzn, blok z głowicą i oczywiście wałem, tłokami...
  • Poziom 15  
    Witam Kolegów.
    Dalej kombinuje co i jak z tym silnikiem. Słupki są dostępne i to w miare w przystępnej cenie. Tylko ze znakomita większość nie ma głowicy. Czy to oznacza ze trzeba będzie moją starą głowice planować? znaczy równać.
    Z mojego jakiegoś doświadczenia wiem że przynajmniej w silnikach 2T ocenia się zużycie gładzi cylindrów po rancie. Czy czy w ten sam sposób sprawdzić można silniki typu 4t diesla? Jadę dzisiaj do lokalnych konowałów popytać, kto się podejmie i za ile...

    Dziękuję za zaangażowanie kolegów i za rzeczowe odpowiedzi.

    Pozwole sobie nie zamykać tego wątku do momentu złożenia silnika. Podziele się w ten sposób doświadczeniami z przeprowadzanych prac i danych rozwiązań.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Głowicę, jeśli sprytnie odkręcisz, można pewnie będzie tylko zabielić, o ile tłok nie walnął w zawory. W razie co delikatne planowanie.
  • Admin grupy Samochody
    Toż to poczciwy 2,5 z audi i vw t4.Niestety lubi tak nabałaganić i staje się to coraz częściej.
    Próbował kolega założyć i dokręcić to co się urwało?I wtedy spróbować pokręcić wałem.
    Proponuję kupić sam dół(blok z wałem) powymieniać po weryfikacji wszystko co trzeba(panewki pierścienie,uszczelniacze zaworowe )złozyć do kupy i jeżdzić kolejne set tyśięcy km.
  • Moderator na urlopie...
    T5 - dobrze Ci mówić, bo kręcisz przy tym...jak i ja. Ale autor musi zlecać różne pomiary i niektóre usługi związane z ożywieniem tegoż silnika a co za tym idzie - koszty. Taki silnik doprowadzić do stanu, żeby pochodził ...set tysięcy, to naprawdę trzeba trochę wiedzy i kasy, to nie jest jakiś starodawny VW, gdzie i bez klucza dynamometrycznego skręciłeś i jeździł lata... Jeśli kupi kompletny silnik bez głowicy, to ok., ale wymiana wału i innych elementów naprawdę przewyższy koszt używki - mówię Ci. Jak to pisał kiedyś Robokop (gdzieś), złożyć silnik, żeby odpalił żaden problem, ale złożyć, żeby pojeździł trochę, to to już sztuka - i w pełni go popieram!
  • Poziom 15  
    T5 napisał:
    Toż to poczciwy 2,5 z audi i vw t4.Niestety lubi tak nabałaganić i staje się to coraz częściej.
    Próbował kolega założyć i dokręcić to co się urwało?I wtedy spróbować pokręcić wałem.
    Proponuję kupić sam dół(blok z wałem) powymieniać po weryfikacji wszystko co trzeba(panewki pierścienie,uszczelniacze zaworowe )złozyć do kupy i jeżdzić kolejne set tyśięcy km.


    Właśnie taki mam zamiar, czyli kupić używany blok, i poprzekładać do niego to co pozostało ze starego. Nie próbowałem skręcać bo nie widziałęm takich rzeczy w sprzedaży. Poza tym dobrałęm się do silnika dopiero wczoraj wieczorem.
    Dzisiaj byłem u kilku mechaników i wszyscy razem mówią ze trzeba wymienić blok i nie bawić sie w jakieś naprawy bo są bardzo skąplikowane. A ta komplikacja wynika z tego że cały blok, miejsca w których opiera się wał, razem z tymi łapami pod wałem są pasowane do siebie, i podobno nie sposób wykonać to pasowanie w warunkach przeciętnego warsztatu.

    Jak ryzykowne jest kupno silnika z rozbitka?

    pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    Tam gdzie szlifują wały powinni bez problemu zrobić osiowanie bloku.
    Z rozbitka może być.Kupuj tylko po możliwości odpalenia posłuchania,pogazowania,pomacania itd.
    Jeżeli to ma być z t4 to będziesz musiał zrobić otwór na miarkę oleju w bloku.Jeżeli z audi c4-będzie ok.
    Przed montażem zwrócić uwagę na otwór w bloku pod mocowaniem podstawy filtra oleju(jedne miały inne nie)
  • Poziom 15  
    W sumie to widziałem kilka sztuk używanych silniczków z S80. Wydaje mi się ze to dokładnie ten sam model silnika i identyczny sposób mocowania. Tylko z innego rynku bo angielskiego. Są takie oferty jak np silnik z głowicą, układem paliwowym i turbo za około 3000pln z miesięczną gwarancją rozruchową. Wydaje mi się że to moze nie najtańsze rozwiązanie, ale zapewni długotrwałą i bez awaryjną prace. Trzeba tylko będzie jeszcze przed montażem posprawdzać i potestować sam silnik. A pytałem w zakładzie gdzie robią kompleksowo takie silniki, koszt remontu nieuszkodzonego silnika, tulejowanie, pierścienie, panewki,wał itd, bez pompy i wtrysków i bez turbo, to koszt około 3500pln z częściami włącznie. Dużo - moim zdaniem, bo w pierwszym przypadku, czyli kupna używanego, pozostaje mi w zapasie głowica układ paliwowy, oraz turbo, no i blok na złom.

    Pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    I masz kolego rozwiązanie.Nie sprawdzisz tylko poboru oleju przez silnik.
    3000 to dobra cena za kompletny silnik.Czy to z anglika czy z niemca nie ma róznicy-zdrowy musi być.
  • Poziom 15  
    A jeszcze taka techniczna sprawa. Silniczek który namierzyłem pracował z automatyczną skrzynią biegów, teraz mam pytanie, czy nie będzie to problem z dopasowaniem śrub i kształtu tych silników, oraz czy wał korbowy jest taki sam w miejscu połączenia ze sprzęgłem a w zasadzie z kołem zamachowym(dwumasowym). Po prostu czy będą ze soba pasowały.
    Proszę kolegów aby się odnieść do opini jaką słyszałem i przedstawiam, jako by silniki z automatyczną skrzynią biegów są mniej "zmęczone". Ile w tym jest prawdy?

    Dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 39  
    marcinadamczewski za kwotę 3500,00 zł nie da się zrobić remontu tego silnika.
    Wiem bo robię te silniki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A tobie po prostu odkręcił się mostek na 2 panewce głównej co się bardzo często zdarza.
    Nie widzę dokładnie uszkodzeń ale naprawa średnio opłacalna.
  • Poziom 15  
    Ja nie wiem, dzięki za opinie, może mechanicy którzy to robią podają zaniżoną cene żeby klienta skusić, a później wychodzi więcej...

    Dokładnie tak jak piszesz, tylko nie na 2giej tylko 5tej. Szkoda ze zniszczyły się kolejne elementy, bo uszkodzeniu uległa także numer 4 ale to od uderzenia, a nie od zwichrowanego wału - jak dzisiaj stwierdziłem. Są wyraźne ślady uderzenia w miejscu pęknięcia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam po przerwie.
    Silnik już przełożony. Dzisiaj pierwsze 25km za mną na nowym silniczku. Trochę ciszej chodzi. Chciałem sie jeszcze podzielić spostrzeżeniami z pierwszych chwil jazdy.
    Więc strasznie kopcił na siwo-niebiesko na początku, aż bałem się że trzeba będzie na gwarancje oddać. Uspokoił mnie kolega który robi takie rzeczy i mówi że trzeba chwilkę pojeździć i wtedy ocenić czy nie bierze oleju albo płynu chłodzącego.
    Silnik podobno ma "mały przebieg" bo około 140tyś (ale turbo-sprężarka gorsza niż w moim starym silniku ). Na dzień dzisiejszy stwierdzić mogę ze jest trochę leprzy od poprzedniego - ciszej pracuje na biegu jałowym, i przy wyższych obrotach chodzi ciszej. Nie wiem czy to się odpowietrza układ chłodniczy, ale ubywa płynu. Jeszcze pozostała mi do wymiany poduszka pod rozrządem, ustawienie konta wtrysku pod kompem i dobranie oleju do wspomagania. I tu pytanko;
    Jaki olej do układu wspomagania- mineralny czy półsyntetyk?
    Tej informacji nie moge znaleść w vadisie.
    Oraz o czym to świadczy że silnik po ustawieniu na znaki nie odpala. Dopiero po znacznym wyprzedzeniu konta pozwala uruchomić silnik, ale nie pracuje równo na biegu jałowym, tak jakby jakiś tłok nie palił- silnik cały się trzęsie. Dalsze przyspieszenie konta powoduje normalne uruchamianie oraz prace, tylko że w prędkość maksymalna auta to 140km/h. Teoretycznie tyle wystarczy na Polskę, ale ja wolał bym dysponować nominalną mocą silnika. Jak zauważyłem pompa wtryskowa nie jest w osi z wałkiem rozrządu. Koła zębate nie mają tej samej płaszczyzny. To znaczy jakby w transporcie, albo w poprzednim aucie koło zamachowe pompy zostało wgniecone w kierunku bloku. Potwierdza to pasek trący o koło pompy. Na diagnostyce wyszły jakieś straszne banialuki, bo żądany kont to chyba 270 (tu nie pamiętam jednostek) a było 6, oraz błąd 0011, co świadczy o braku synchronizacji. w którym miejscu mogła się aż tak ugiąć pompa?

    v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana? v70 2.5 tdi - silnik - naprawa czy wymiana?

    A to nowy i stary silnik

    Pozdrawiam
  • Moderator na urlopie...
    Typ: 1161529; 0,9L - taki olej nalej, litr, to nie majątek :)
  • Poziom 15  
    zeimp napisał:
    Typ: 1161529; 0,9L - taki olej nalej, litr, to nie majątek :)


    Dzięki Kolego za odpowiedź. Przyznam się że 106 pln za 1l to dużo jak za olej. A wie ktoś może czy ten olej jest jakoś sklasyfikowany?

    Pozdrawiam
  • Moderator na urlopie...
    To jest Full Syntetyk jeśli Ci o to chodzi.
  • Poziom 15  
    Dziękuję wszystkim za pomoc. Silniczek nowy sprawuje się super. Wymiany dokonałem w warsztacie mechanicznym z uwagi na brak zaplecza do dźwigania takich ciężarów. Okazało się że pompa, pasek i napinacz był nowy. Od strony pompy stary pasek, rolka i napinacz. Wszystko przełożyłem ze starego silniczka.