Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

vzone 09 Paź 2011 21:12 36144 26
  • #1 09 Paź 2011 21:12
    vzone
    Poziom 11  

    witam mam prośbę może ktoś podpowie co sprawdzić lub gdzie szukać przyczyny w Massey ferguson 3070 turbo zmieniony olej i filtr hydrauliczny nic nie pomogło problem polega na podnoszeniu podnośnika . jak podnosi to skokami i tak samo jest z turem ze podnosi skokami niema różnicy czy na zimnym silniku czy na rozgrzanym. a tez jest drugi problem nie przełącza położenia z A na B. może to coś powiązane jest z tym podnoszeniem skokami. a jeszcze pytanie ile oleju ma wejść do skrzyni tego masseya bo mi powiedziano ze 46 litrów a zauważyłem ze gdy podnoszę to olej w skrzyni jest spieniony może być za mało ?

    2 26
  • #2 09 Paź 2011 22:00
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Stan oleju łatwo sprawdzić masz przecież od tego bagnet. Miałem kiedyś podobny przypadek do Twojego u mnie winna okazała się pompa. Miała gdzieś nieszczelność i zamiast oleju ciągnęła powietrze. Napisz jeszcze czy przypadkiem nie świeci Ci się kontrolka od układu hydraulicznego.

    2
  • #3 09 Paź 2011 22:04
    wal-ker
    Poziom 32  

    A ja bym powiedział ze 64 litry oleju ma byc...A tak naprawde chyba od czegos jest bagnet.
    Moze przyczyna skoków jest zapowietrzony system hydrauliczny skoro brakuje 20 l oleju.

    0
  • #4 11 Paź 2011 22:51
    vzone
    Poziom 11  

    panowie a może mała podpowiedz gdzie mogę zlokalizować miarkę poziomu stanu oleju hydraulicznego w tym mf. a pompę wykluczyłem bo założyłem nową i dalej tak samo jak było na starej. A ewentualnie jak się odpowietrza tego MF
    dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam

    0
  • #5 11 Paź 2011 23:02
    wal-ker
    Poziom 32  

    Chyba wszystkie MF serii3000 mają bagnet w korku wlewowym z tylu.Taki ok.7cm precik w srodku korka. 70-ka chyba tez tak ma.

    1
  • #6 11 Paź 2011 23:38
    vzone
    Poziom 11  

    jutro sprawdzę co z tym korkiem i jaki stan ma tego oleju. i dam znać co i jak. a na pewno mf3070 na stan oleju mieć przy 64 litach

    1
  • #7 12 Paź 2011 20:10
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu To powinno być przydatne.

    3
  • #8 13 Paź 2011 22:48
    vzone
    Poziom 11  

    panowie olej na miarce oleju jest w połowie między jedna kraska a drugą czyli miedzy max i minimum i z tego co wiem to weszło 42 litry a kolega wyżej pisał ze wchodzi 62 l. to ja nie wiem ile ma być czy lać aż po drugą kreskę na miarce do tych 62 l. a i pewnie ważne ze świeci kontrolka od hydrauliki po odpaleniu przez jakiś czas a puzniej gaśnie. może mam miarkę poziomu olej od jakiegoś innego i jest za długa.

    -1
  • #9 13 Paź 2011 23:27
    wal-ker
    Poziom 32  

    Ja mam w serwisówce 64 litry. Ale nie to wazne. Bez 20 litrow i tak powinno dzialac.Jak wywracasz duza przyczepe to 20 loleju. wchodzi do siłownika.... Masz nieszczelnosc na ssaniu pompy.Dlatego kontrolka swieci zanim zassie. a pozniej nie wyrabia i w pracy dosysa powietrza.

    1
  • #10 13 Paź 2011 23:43
    vzone
    Poziom 11  

    ale gdzie bo juz sam nie wiem. pirw wyla pompa to wymienilem nowa nie wyje ale nic nie pomogło .a i problem jest taki ze niema zolwia tez
    .a zaczelo sie od tego ze jak jechalem to nagle wspomaganie przestalo chodzic i wyskoczyl bieg i zaczely sie problemy . moze faktycznie brakuje tych 20litry i przesto szwankuje
    a u was jak weszlo 64 L. to jest na miarce poziomu po górna kreskę czy więcej może spruje dola i zobaczę co będzie

    1
  • #11 13 Paź 2011 23:46
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ostatni miałem taki przypadek w 3085 olej na bagnecie tak jak u Ciebie w połowie, a podnośnik nawet nie zareaguje. Jedynie co to chwile po odpaleniu widać była jak drgnął i to wszystko później można było robić wszystko on i tak nie zadziałał. Dla pewności dolałem jeszcze 5 litrów oleju i jak ręka odjął podnośnik zaczął reagować na wszystko, ale u mnie nie chodził wcale. U Ciebie podnosi pulsacyjnie, więc raczej coś z pompą tak jak napisałem w pierwszym poście a kolega wal-ker potwierdził. Najpewniej trafi Ci pompę wyciągnąć. Ja wtedy ją rozbieram i patrze czy nadaje sie jeszcze do uzytku czy jest już złom. Jak będziesz miał wyciągniętą sprowadzi o ringi na rurce która idzie do przystawki z elektrozaworami podnośnika.

    0
  • #12 13 Paź 2011 23:54
    vzone
    Poziom 11  

    kolego pompe nowa zalozylem wiec jest pewna na 99% a oringi zalozyle tez nowe na tej rurce co mowisz
    . a przesto tez moze niechodzic wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach?

    0
  • #13 14 Paź 2011 00:20
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Napisz jeszcze raz wszystko po kolej co Ci nie chodzi bo coraz więcej rzeczy się dowiadujemy, które powinny być zawarte w pierwszym Twoim poście. Jak przykręcałeś pokrywę razem z pompą to w obudowie tylnego mostu miałeś taki płaski o ring z lewej strony nie wypadł Ci gdzieś przypadkiem i bez niego nie zostało to wszystko skręcone.

    1
  • #14 14 Paź 2011 20:32
    vzone
    Poziom 11  

    koledzy było to tak. po za kupie MF wymieniłem filtru i oleje wszystkie olej w skrzyni powiedziano mi ze najlepiej wlać mobil10w40 wiec taki wlałem weszło 42 L. Chodziło wszystko niby pewnego dnia podczas jazdy tak jakby zgineło wspomaganie i tak jakby wyrzuciło z biegu na luz nie szło przełączyć z A na B.jak z jechałem to i od wtedy pory skacze podnośnik i tur przy podnoszeniu kierownica na wolnych obrotach idzie skokami jak dodam gazu to troszkę lepiej się kręci i za czołem słyszeć jak wyje pompa na rozgrzanym oleju. wiec została zakupiona nowa pompa i wymieniona wraz z o ringami w komplecie tez tam był ten o ring co idzie pomiędzy pompę a dekiel co kolega pytał. pompa kosztowała ok2100zl. i po wymianie pompy problem dalej ten sam ze kierownica szarpie przy skręcaniu na wolnych obrotach skacze tur i podnośnik świeci na początku kontrolka od pompy a puniej gaśnie i czasami paliła się kontrolka od stanu oleju ale tylko na chwile się zapalała i gasła to wszystko co pamiętam .Stan oleju w skrzyni to 42 l. a na miarce poziomu tej z tylu wykazuje powyżej polowy pomiędzy max a minimum tak określa te kreski znajdujące się na miarce.

    2
  • #15 15 Paź 2011 08:57
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Pomiar ciśnienia załatwił by sprawę. Pod maską z lewej strony masz rozdzielacz hydrauliczny w niego jest wkręcony zawór wykręć go rozkręć zawór i go przeczyść. Mogło coś się pod niego dostać i biegi oraz układ kierowniczy będą tak chodziły. Ewentualnie masz gdzieś nieszczelność na wyjściu i pompa nie nadąża tłoczyć. Ostatnio za taka pompę zapłaciłem 1000 i jeździ już ponad rok bez najmniejszego problemu.

    4
  • #16 15 Paź 2011 15:14
    wal-ker
    Poziom 32  

    Ja bym najpierw wlał ze 20 l oleju.Jezeli to problem na ssaniu pompy to jest szansa ze wyzszy poziom oleju zatopi nieszczelnosc i bedzie poprawa.
    Jezeli to problem po cisnieniowej stronie to wina jest w zaworach regulacji cisnienia albo w zaworze pierwszenstwa(Piority w serwisowkach).zawór ten odpowiada do jakich układów olej ma plynąc w razie potrzeby(uzycia ich lub w wypadku braku wymaganej ilosci tłoczonego oleju i cisnienia decyduje o wysłaniu całego oleju do np, ukladu kierowniczego.) Jego zle dzialanie objawia sie własnie ,,przerzucaniem oleju z układu do układu stąd przerwy.

    2
  • #17 15 Paź 2011 20:51
    vzone
    Poziom 11  

    kowal masz racje ze za pompę mogłeś tyle zapłacić to mi tez taką proponowali ale w podróbie a tu boscha za tyle dostałem. tez ci przyznam racje ze pomiar ciśnienia by rozwiązał sprawę ale powiedz gdzie wkręcić zegar i jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach i może od razu jak można w MF zmierzyć ciśnienie pod obciążeniem jakie ma być. Ewentualnie w poniedziałek doleje te 20 L . oleju i zobaczę.ale tez bym z chęcią dla ciekawości zmierzył te ciśnienie tylko podpowiedzcie gdzie

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wal-ker powiedz gdzie znajdują się te zawory czyli regulacji ciśnienia i zawór pierszeństwa o którym mówisz ze to piorytet w serwisówkach i jak je sprawdzić. bo może i je bym tez sprawdzłl przy okazji jak mi niezadziała po dolaniu oleju i po sprawdzeniu tego zaworu tego pod maską

    0
  • #18 15 Paź 2011 23:00
    wal-ker
    Poziom 32  

    Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

    Dodano po 14 [minuty]:

    Na prawej pokrywwie skrzyni biegow(tej z filtrem ) masz złacze do mierzenia cisnienia pompy.Pozycja 58.
    Pozycja 3 zawór cisnienia pompy wyregulowany na 188 bar.Do sprawdzenia.
    Mysle ze cisnienia nie musisz sprawdzac bo je masz ,tyle ze z przerwami. na zlączu 58 sprawdzil bym tylko czy olej juz tam pulsuje.(jest to miejsce najblizej pompy więc mozna najwiecej wykluczyc)Potem zawór cisnienia 3.
    Ale najpierw wlej tyle oleju do skrzynia by poziom był wuzszy niz złącze do mierzenia cisnienia.Potem zapal ciagnik i na ok 1000 obr. zobacz czy jest poprawa(ze 3-4 min. bo musi sie odpowietrzyc jesli to co mysle jest winne.A mysle ze winna jest nieszczelnosc na tzw. rurce transwerowej. Jest to rurka łącząca pompe(dolączana do ryry ssawnej) i lewą pokrywe skrzyni biegow.Bardzo trudno załozyc ktorąs z tych pokryw by wszystko było szczelne.Wlewając wiecej oleju zatopisz te rurke i moze zadziałac.
    jesli nie, sprawdz na złączce pomiary cisnienia czy są tam skoki cisnienia a potem sprezyne w zaworze 3.

    4
  • #19 16 Paź 2011 11:05
    wal-ker
    Poziom 32  

    Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

    Dodano po 17 [minuty]:

    Jak widac na diagramie Twoj problem jest raczej krótki (żólta linia)Jeżeli olej już pulsuje w miejscu złączki pom. cisnienia na prawej pokrywie to winny juz moze byc tylko zawór bezpieczenstwa(nad zlączem) lub ssąca strona pompy (rury dolotowe).Oczywiscie wykluczamy filtr bo nowy,tym bardziej ze swieciła by kontrolka filtra.tam gdzie rura ssaca rozdziela sie do sekcji pompy niskiego i wysokiego cisnienia dolączona jest rura transferowa z lewej pokrywy hydr. Uszczelniona dwoma o-ringami na końcach.Czesto nieszczelna z powodu problemów z montazem pokryw(trudno je nasunąc na rure prosto bo z reguły trzeba je troche przechylac co powoduje zcięcie lub wykruszenie starego uszczelnienia) Normalnie ta rura jest tuz nad pow. oleju.Dlatego trzeba by nalac oleju by ją zatopic i wtedy nieszczelnosc nie miała by znaczenia. Oczywiscie pózniej trzeba to naprawic.Za problemem w tym miejscu przemawia fakt że ciągnik ma tez problemy ze wspomaganiem kiery.na wolnych obrotach. A tylko w tym miejscu obwody hydr. są wspólne.
    W tym MF zawor pierwszenstwa(tu nazwany dystrybucyjnym) obsługje tylko obwody niskiego cisnienia wiec nie jest powodem skoków na wys. cisnieniu.
    Jezeli tu nie znajdziesz problemu(olej nie pulsuje na złączu pomiarowym) to posuwasz sie dalej wzdłuz zóltej lini.Czyli do zaworów hydrauliki zewnętrznej. A tu juz musze wiedziec czy masz zawory Rexrotha czy Boscha...

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nie wiem na ile jestes mechanikiem i znasz sie na hydraulice..Bo tak naprawde to wystarczylo by odkrecic orginalny powrót oleju z rozdzielaczy dołączyc wąż z zaworem do dlawienia strumienia, koniec weza do korka do wlewania oleju i dlawiąc olej na powrocie i obserwując olej(rodzaj spienienia) było by wszystko jasne.nieszczelnosci na dolocie,uszkodzenie zaworów słychac tez. Niestety na odległosc pozostaje sprawdzanie wszystkiego po kolei.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Mam nadzieje że robiles tez test na przepływ.Skoro na hydr. zewnętrznej tez pulsuje to nalezało wlozyc jakis wąz do złączki z tylu. Wolny koniec do wiadra i na 1500obr.pompowac olej.Jak bez obciązenia nie pulsuje ,leci równo jest metny ale nie za bardzo spieniony to raczej nie jest problem na dolocie.Jesli to nie zawór bezpieczenstwa w pokrywie to delikatnie popuszczając dzwignie rozdzielacza powinno byc słychac gdzie zawory przepuszczają. Tak samo powinno słychac gdzie puszcza gdy podnosisz tyza czy podnosnik. W momencie skoków gdzies olej halasuje.A więc jedna osoba ucho pod kabine...

    2
  • #20 16 Paź 2011 22:20
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Kolego Wal-ker mam takie pytanie odnośnie innego Fergusona 3085, a dokładniej o wysprzegliki które są dwa. Czy da rade je wyciągnąć do dołu bez odjeżdżania silnikiem? Mam nadzieje że autor tematu nie będzie zły za mój post odnośnie innego ciągnika.

    0
  • #21 17 Paź 2011 14:58
    wal-ker
    Poziom 32  

    Kolego ftp.kowal nie wiem czy dobrze rozumiem. Dla mnie wysprzeglik to łozysko wyciskowe sprzegła z napedem. W tym przypadku ,poniewaz hydrauliczne wiec z tłokiem i cylinderkiem.
    Z tego co wiem wszystkie 3000 i 3100 maja takie sprzegła. W jednych jest tylko takie ze wysprzeglik pociąga a nie popycha sloneczko docisku.
    Oczywiscie nie da sie tego zdemontowac od dołu bo przebite jest wałkiem głownym(sprzegłowym).Więc trzeba odjechac silnikiem.
    Czyżby chodzilo Ci o coś innego?Chyba nie bo dalej skrzynia nie ma zadnego dekielka od dołu az do wyjscia napedu przedniego... W razie czego słuze serwisówką.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

    0
  • #22 17 Paź 2011 16:16
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Już po sprawie dało rade do dołu. Nie chodziło mi o tulei razem z łożyskiem bo to na pewno nie wyjdzie bez rozebrania. W tym modelu co robiłem tulei z łożyskiem odciąga słoneczko za pomocą dwóch wysprzeglików po bokach. I chodziło mi właśnie o nie czy da rade je wyciągnąć bez większego rozbierania. Trochę zabawy jest, ale zawsze szybciej niż rozjeżdżać.

    0
  • #23 23 Paź 2011 21:43
    marian7k
    Poziom 14  

    Mam do kolegów prośbę .Kupiłem starego MF 595 MK II z 78 roku bez żółwia i bez przedniego napędu sprzęgło też załączane mechanicznie (tak mi się wydaje) i słabo podnosi na pusto idzie a z pługiem bardzo powoli.Moje pytanie czy tu jest jedna pompa hydrauliki? ( no bo po co dwie chyba że druga od hydrauliki zewnętrznej).Olej puściłem jest ładny agrol filtr z boku prawej strony czysty,jaka może być przyczyna?Czy jest drugi filtr a jeżeli jest to gdzie i jak go wyjąć i jak dostać się do pomp.Olej w skrzyni to agrol 80w GL4 czy ten może zostać.
    Ferdek przywieziony z Francji w kraju jestem drugim właścicielem.

    Za posty oświecające z góry serdeczne dzięki!

    0
  • #24 23 Paź 2011 23:33
    wal-ker
    Poziom 32  

    O filtrze pod spodem tyłu skrzyni za małym dekielkiem wiesz? A do pompy dostac sie mozna odkrecajac góre podnosnika....

    Dodano po 12 [minuty]:

    Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

    0
  • #25 24 Paź 2011 21:23
    marian7k
    Poziom 14  

    Serdeczne dzięki kolego za pomoc,w moim egzemplarzu jest inaczej:w miejscu tego dekielka jest przykręcony taki "kanał" aluminiowy który wychodzi na prawą stronę skrzyni i do niego zamontowany jest filtr siatkowy.
    Odkręciłem ten kanał ,ujrzałem rurkę fi ok 40mm a w niej drugą rurkę fi ok 20 mm.
    Czy oprócz tego filtra jest jeszcze gdzieś dokładniejszy (papierowy) bo ja nigdzie nie widzę ani przy chłodnicy ani w skrzyni.Proszę o odpowiedż jeżeli jest żółw i zając podnośnika to są dwie pompy.Po odkręceniu dekielka z lewej strony skrzyni jest rurka która podaje ciśnienie na rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej ale w okienku widać że dochodzi z przodu skrzyni.Może kol.dysponuje jakimś linkiem na schemat tego modelu,proszę o podanie.
    Już nerwów do tego brakuje.

    0
  • #26 26 Mar 2012 22:33
    vzone
    Poziom 11  

    chłopaki wiosna już jest słoneczko świeci wiec mogę wrócić do tematu tego masseya moje pytanie jakim zegarem mogę pomierzyć te ciśnienia i ewentualnie czy zacząć pomiar od zaworu tego kolo silnika czy od tych kolo skrzyni. gdzie mogę nabyć taki zegar do pomiarów i jaki zakres ma mieć. z góry dziękuje

    0
  • #27 01 Kwi 2012 20:14
    miron68
    Poziom 11  

    vzone napisał:
    chłopaki wiosna już jest słoneczko świeci wiec mogę wrócić do tematu tego masseya moje pytanie jakim zegarem mogę pomierzyć te ciśnienia i ewentualnie czy zacząć pomiar od zaworu tego kolo silnika czy od tych kolo skrzyni. gdzie mogę nabyć taki zegar do pomiarów i jaki zakres ma mieć. z góry dziękuje
    pompa w 3070 jest podwójna jedna odpowiada za wysokie ciśnienie czyli na wyjścia zewnętrzne hydrauliki np wywracanie przyczepy i tura druga pompa za niskie ciśnienie czyli za A,B napęd blokada mięzenie ciśnienia nic ci niepomoze zadzwoń 606928651 spróbujemy coś poradzić

    1