Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey ferguson 3070 skacze hydralika przy podnoszeniu

09 Paź 2011 21:12 39075 26
  • Poziom 11  
    witam mam prośbę może ktoś podpowie co sprawdzić lub gdzie szukać przyczyny w Massey ferguson 3070 turbo zmieniony olej i filtr hydrauliczny nic nie pomogło problem polega na podnoszeniu podnośnika . jak podnosi to skokami i tak samo jest z turem ze podnosi skokami niema różnicy czy na zimnym silniku czy na rozgrzanym. a tez jest drugi problem nie przełącza położenia z A na B. może to coś powiązane jest z tym podnoszeniem skokami. a jeszcze pytanie ile oleju ma wejść do skrzyni tego masseya bo mi powiedziano ze 46 litrów a zauważyłem ze gdy podnoszę to olej w skrzyni jest spieniony może być za mało ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Stan oleju łatwo sprawdzić masz przecież od tego bagnet. Miałem kiedyś podobny przypadek do Twojego u mnie winna okazała się pompa. Miała gdzieś nieszczelność i zamiast oleju ciągnęła powietrze. Napisz jeszcze czy przypadkiem nie świeci Ci się kontrolka od układu hydraulicznego.
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    panowie a może mała podpowiedz gdzie mogę zlokalizować miarkę poziomu stanu oleju hydraulicznego w tym mf. a pompę wykluczyłem bo założyłem nową i dalej tak samo jak było na starej. A ewentualnie jak się odpowietrza tego MF
    dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    jutro sprawdzę co z tym korkiem i jaki stan ma tego oleju. i dam znać co i jak. a na pewno mf3070 na stan oleju mieć przy 64 litach
  • Poziom 11  
    panowie olej na miarce oleju jest w połowie między jedna kraska a drugą czyli miedzy max i minimum i z tego co wiem to weszło 42 litry a kolega wyżej pisał ze wchodzi 62 l. to ja nie wiem ile ma być czy lać aż po drugą kreskę na miarce do tych 62 l. a i pewnie ważne ze świeci kontrolka od hydrauliki po odpaleniu przez jakiś czas a puzniej gaśnie. może mam miarkę poziomu olej od jakiegoś innego i jest za długa.
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    ale gdzie bo juz sam nie wiem. pirw wyla pompa to wymienilem nowa nie wyje ale nic nie pomogło .a i problem jest taki ze niema zolwia tez
    .a zaczelo sie od tego ze jak jechalem to nagle wspomaganie przestalo chodzic i wyskoczyl bieg i zaczely sie problemy . moze faktycznie brakuje tych 20litry i przesto szwankuje
    a u was jak weszlo 64 L. to jest na miarce poziomu po górna kreskę czy więcej może spruje dola i zobaczę co będzie
  • Poziom 34  
    Ostatni miałem taki przypadek w 3085 olej na bagnecie tak jak u Ciebie w połowie, a podnośnik nawet nie zareaguje. Jedynie co to chwile po odpaleniu widać była jak drgnął i to wszystko później można było robić wszystko on i tak nie zadziałał. Dla pewności dolałem jeszcze 5 litrów oleju i jak ręka odjął podnośnik zaczął reagować na wszystko, ale u mnie nie chodził wcale. U Ciebie podnosi pulsacyjnie, więc raczej coś z pompą tak jak napisałem w pierwszym poście a kolega wal-ker potwierdził. Najpewniej trafi Ci pompę wyciągnąć. Ja wtedy ją rozbieram i patrze czy nadaje sie jeszcze do uzytku czy jest już złom. Jak będziesz miał wyciągniętą sprowadzi o ringi na rurce która idzie do przystawki z elektrozaworami podnośnika.
  • Poziom 11  
    kolego pompe nowa zalozylem wiec jest pewna na 99% a oringi zalozyle tez nowe na tej rurce co mowisz
    . a przesto tez moze niechodzic wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach?
  • Poziom 34  
    Napisz jeszcze raz wszystko po kolej co Ci nie chodzi bo coraz więcej rzeczy się dowiadujemy, które powinny być zawarte w pierwszym Twoim poście. Jak przykręcałeś pokrywę razem z pompą to w obudowie tylnego mostu miałeś taki płaski o ring z lewej strony nie wypadł Ci gdzieś przypadkiem i bez niego nie zostało to wszystko skręcone.
  • Poziom 11  
    koledzy było to tak. po za kupie MF wymieniłem filtru i oleje wszystkie olej w skrzyni powiedziano mi ze najlepiej wlać mobil10w40 wiec taki wlałem weszło 42 L. Chodziło wszystko niby pewnego dnia podczas jazdy tak jakby zgineło wspomaganie i tak jakby wyrzuciło z biegu na luz nie szło przełączyć z A na B.jak z jechałem to i od wtedy pory skacze podnośnik i tur przy podnoszeniu kierownica na wolnych obrotach idzie skokami jak dodam gazu to troszkę lepiej się kręci i za czołem słyszeć jak wyje pompa na rozgrzanym oleju. wiec została zakupiona nowa pompa i wymieniona wraz z o ringami w komplecie tez tam był ten o ring co idzie pomiędzy pompę a dekiel co kolega pytał. pompa kosztowała ok2100zl. i po wymianie pompy problem dalej ten sam ze kierownica szarpie przy skręcaniu na wolnych obrotach skacze tur i podnośnik świeci na początku kontrolka od pompy a puniej gaśnie i czasami paliła się kontrolka od stanu oleju ale tylko na chwile się zapalała i gasła to wszystko co pamiętam .Stan oleju w skrzyni to 42 l. a na miarce poziomu tej z tylu wykazuje powyżej polowy pomiędzy max a minimum tak określa te kreski znajdujące się na miarce.
  • Poziom 34  
    Pomiar ciśnienia załatwił by sprawę. Pod maską z lewej strony masz rozdzielacz hydrauliczny w niego jest wkręcony zawór wykręć go rozkręć zawór i go przeczyść. Mogło coś się pod niego dostać i biegi oraz układ kierowniczy będą tak chodziły. Ewentualnie masz gdzieś nieszczelność na wyjściu i pompa nie nadąża tłoczyć. Ostatnio za taka pompę zapłaciłem 1000 i jeździ już ponad rok bez najmniejszego problemu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    kowal masz racje ze za pompę mogłeś tyle zapłacić to mi tez taką proponowali ale w podróbie a tu boscha za tyle dostałem. tez ci przyznam racje ze pomiar ciśnienia by rozwiązał sprawę ale powiedz gdzie wkręcić zegar i jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach i może od razu jak można w MF zmierzyć ciśnienie pod obciążeniem jakie ma być. Ewentualnie w poniedziałek doleje te 20 L . oleju i zobaczę.ale tez bym z chęcią dla ciekawości zmierzył te ciśnienie tylko podpowiedzcie gdzie

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wal-ker powiedz gdzie znajdują się te zawory czyli regulacji ciśnienia i zawór pierszeństwa o którym mówisz ze to piorytet w serwisówkach i jak je sprawdzić. bo może i je bym tez sprawdzłl przy okazji jak mi niezadziała po dolaniu oleju i po sprawdzeniu tego zaworu tego pod maską
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Poziom 34  
    Kolego Wal-ker mam takie pytanie odnośnie innego Fergusona 3085, a dokładniej o wysprzegliki które są dwa. Czy da rade je wyciągnąć do dołu bez odjeżdżania silnikiem? Mam nadzieje że autor tematu nie będzie zły za mój post odnośnie innego ciągnika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 34  
    Już po sprawie dało rade do dołu. Nie chodziło mi o tulei razem z łożyskiem bo to na pewno nie wyjdzie bez rozebrania. W tym modelu co robiłem tulei z łożyskiem odciąga słoneczko za pomocą dwóch wysprzeglików po bokach. I chodziło mi właśnie o nie czy da rade je wyciągnąć bez większego rozbierania. Trochę zabawy jest, ale zawsze szybciej niż rozjeżdżać.
  • Poziom 14  
    Mam do kolegów prośbę .Kupiłem starego MF 595 MK II z 78 roku bez żółwia i bez przedniego napędu sprzęgło też załączane mechanicznie (tak mi się wydaje) i słabo podnosi na pusto idzie a z pługiem bardzo powoli.Moje pytanie czy tu jest jedna pompa hydrauliki? ( no bo po co dwie chyba że druga od hydrauliki zewnętrznej).Olej puściłem jest ładny agrol filtr z boku prawej strony czysty,jaka może być przyczyna?Czy jest drugi filtr a jeżeli jest to gdzie i jak go wyjąć i jak dostać się do pomp.Olej w skrzyni to agrol 80w GL4 czy ten może zostać.
    Ferdek przywieziony z Francji w kraju jestem drugim właścicielem.

    Za posty oświecające z góry serdeczne dzięki!
  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Serdeczne dzięki kolego za pomoc,w moim egzemplarzu jest inaczej:w miejscu tego dekielka jest przykręcony taki "kanał" aluminiowy który wychodzi na prawą stronę skrzyni i do niego zamontowany jest filtr siatkowy.
    Odkręciłem ten kanał ,ujrzałem rurkę fi ok 40mm a w niej drugą rurkę fi ok 20 mm.
    Czy oprócz tego filtra jest jeszcze gdzieś dokładniejszy (papierowy) bo ja nigdzie nie widzę ani przy chłodnicy ani w skrzyni.Proszę o odpowiedż jeżeli jest żółw i zając podnośnika to są dwie pompy.Po odkręceniu dekielka z lewej strony skrzyni jest rurka która podaje ciśnienie na rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej ale w okienku widać że dochodzi z przodu skrzyni.Może kol.dysponuje jakimś linkiem na schemat tego modelu,proszę o podanie.
    Już nerwów do tego brakuje.
  • Poziom 11  
    chłopaki wiosna już jest słoneczko świeci wiec mogę wrócić do tematu tego masseya moje pytanie jakim zegarem mogę pomierzyć te ciśnienia i ewentualnie czy zacząć pomiar od zaworu tego kolo silnika czy od tych kolo skrzyni. gdzie mogę nabyć taki zegar do pomiarów i jaki zakres ma mieć. z góry dziękuje
  • Poziom 11  
    vzone napisał:
    chłopaki wiosna już jest słoneczko świeci wiec mogę wrócić do tematu tego masseya moje pytanie jakim zegarem mogę pomierzyć te ciśnienia i ewentualnie czy zacząć pomiar od zaworu tego kolo silnika czy od tych kolo skrzyni. gdzie mogę nabyć taki zegar do pomiarów i jaki zakres ma mieć. z góry dziękuje
    pompa w 3070 jest podwójna jedna odpowiada za wysokie ciśnienie czyli na wyjścia zewnętrzne hydrauliki np wywracanie przyczepy i tura druga pompa za niskie ciśnienie czyli za A,B napęd blokada mięzenie ciśnienia nic ci niepomoze zadzwoń 606928651 spróbujemy coś poradzić