Zacznijmy od początku. Wpadłem w dużą (40 cm) dziurę, z której ledwo wyjechałem. Siła uderzenie podwoziem o podłoże była na tyle duża, że bałem się wyjść zobaczyć czy coś zostało z zawieszenia. Zawieszenie ucierpiało, lecz w obliczu kolejnego problemu, jego naprawa straciła na priorytecie przy ograniczonym studenckim budżecie. Silnik od tego momentu zaczął na prawdę dziwnie chodzić, dźwięk przypominał ursusa dziadka. Koło zębate od wałka rozrządu przestało się obracać tak jak powinno, pojawiły się luzy i odchylenia względem pionowej osi. W wyniku luzów na kole od wałka pojawiły się luzy w rozrządzie ogólnie. Diagnoza wujka - pęknięty/uszkodzony wałek. W takiej sytuacji zastanawiam się nad dalszym postępowaniem. Jestem w tych sprawach laikiem, wiem jaką wachę zalać, jak świece i filtry wymienić, samemu raczej naprawy nie będę się podejmował.
Silnik od kupna auta bierze znaczne ilości oleju (litr co 3 tankowania trzeba wlać), w związku z czym chciałem go w dalszej perspektywie wymienić. Teraz trafiła się ta usterka, więc zastanawiam się czy silnik opłaca się remontować, czy nie lepiej jest kupić nowy używany. Samochód to Civic V coupe, 1.5lsi D157B7. Pytanie wiąże się z tym, czy do tej generacji będzie pasował silnik z civici VI, czy muszę się ograniczyć do palety jednostek z piątki. Chciałbym tam wsadzić Vteca 1.6, wiem że w V generacji są takie dostępne, jednak jeśli się da wsadzić z VI miałbym większy wybór. Proszę o opinię w temacie